موشک رضوان

موشک رضوان، نسل دوربردتر از خانواده «قیام» محسوب می شود. موشک قیام نیز، اولین بالستیک بدون بالک ایرانی است که از ابداعات و طرح های مهم پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم به شمار می رود.

سرویس دفاع و امنیت مشرق- در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه شنبه شب اهداف مهمی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد که با شگفتی و تحسین کارشناسان بین المللی و ملتهای مسلمان منطقه همراه بود.

شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد به سمت دو پایگاه هوایی استراتژیک رژیم صهیونیستی که مبدا اصلی عملیات های جنایتکارانه آنها در سالهای اخیر علیه خاک غزه، لبنان و سوریه بوده، نشان داد ایران در تنبیه اساسی متجاوز و اتمام حجت با حامیان بین المللی آنها برای پایان دادن به تجاوزات غیرقانونی رژیم صهیونیستی کاملا مصمم است و در عین حال، از جهات فنی و نظامی نیز عملیات "وعده صادق" بدون تردید گسترده ترین و درخشان ترین عملیات نظامی نیروهای مسلح در تاریخ کشورمان و حتی منطقه خاورمیانه بوده و چندین رکورد و نقطه عطف ویژه ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

پیام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکایی‌ها/ بایدن: به ایران پاسخ ندهید+ فیلم، عکس و نقشه میدانی

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم

بعد از دیمونا نوبت انهدام «پالماخیم» شد +عکس

کدام موشکهای مشهور روانه سرزمین های اشغالی شدند؟

اگرچه اطلاعات دقیقی از تعداد پرتابه‌های شلیک شده به سوی خاک سرزمین‌های اشغالی به جز ادعاهای امریکا و اسرائیل وجود ندارد اما بدون شک این عملیات از حیث تعداد پهپاد و موشک بالستیک شلیک شده در یک روز در تاریخ نبردهای مدرن بی سابقه بوده است؛ حتی در روز نخست حمله روسیه به اوکراین یا حملات گسترده به تاسیسات انرژی اوکراین در زمستان، شلیک این نرخ از موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری در یک روز ثبت نشده بود.

همچنین تمرکز اهداف موشک‌های سپاه بر دو پایگاه استراتژیک صهیونیست‌ها یعنی پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب و یک پایگاه اطلاعاتی در کوههای جبل الشیخ موجب شد در همان موج نخست حمله سامانه‌های پدافندی مستقر در پایگاه نظیر پاتریوت و پیکان۲/۳ اوت نامبر شده و در موج دوم، تعداد قابل توجهی موشک به تاسیسات این دو پایگاه اصابت کند.

نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم
نقشه ادعایی منابع امریکایی از اهداف حملات ایران به اسرائیل

به نوعی، این عملیات نخستین استفاده رزمی از برخی موشک‌های بالستیک میانبرد ایرانی نیز محسوب می‌شود؛ در عملیات های موشکی گذشته عمدتا از موشک‌های بالستیک کوتاه برد خانواده فاتح نظیر فاتح۱۱۰، فاتح ۳۱۳، ذوالفقار و خیبرشکن یا موشک قیام استفاده شده بود اما نخستین بار موشک‌های میانبرد قدر و عماد نیز بر اساس آنچه در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود از مناطقی نظیر شیراز و حومه تهران به سمت عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند.

«رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس

نمونه ای از حجم موشکهای ایرانی که از سد پدافند چند لایه اسرائیل گذشتند

بر همین اساس، حتی کارشناسان مخالف جمهوری اسلامی نیز اذعان کردند که موشک خیبرشکن با توانایی گلاید و مانور فرار از سامانه های پدافندی در شیرجه نهایی و همچنین موشک های میانبرد قدر و عماد با کلاهک هدایت شونده و سرعتی بسیار بیشتر از موشک‌های خانواده فاتح (چیزی نزدیک به ۱۰ ماخ) مدرنترین سامانه های پدافندی صهیونیست ها را ناکام گذاشتند.

«رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس

حیرت اکانت مشهور نظامی از کنترل آیرودینامیکی پیشرفته و فناوری هدایت موشکهای ایرانی

موشک ناشناخته ای که در عملیات وعده صادق درخشید

دی ماه سال گذشته و در حوالی سالگرد حمله سپاه پاسداران به پایگاه ارتش آمریکا در عین الاسد عراق، خبر مهمی در خصوص یک ارتقاء قابل توجه روی موشک بالستیک سری قیام (به عنوان یکی از سامانه‌های حاضر در این حمله) منتشر شد که برای علاقمندان به این حوزه، نکته مهمی به حساب می‌آمد. موشک قیام که در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ رونمایی شد، در حقیقت پاسخ به یک نیاز مهم و ارتقایی قابل توجه روی موشک‌های شهاب ۲ به حساب می آمد. اولین موشک بالستیک بدون بالک ایرانی که جزو ابداعات و طرح های مهم پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم بود. این موشک با برد ۸۰۰ کیلومتر در نسل اول، به نسبت مدل قبلی از سطح مقطع راداری کمتر بر خوردار بود و توان پرتاب از لانچرهای مختلف را نیز داشت.

قیام هم به جمع موشک‌های «اسراییل زن» سپاه پیوست/ نصب «کلاهک هایپرسونیک» برای جانشین شایسته شهاب ۲ +جزییات

نمونه اولیه موشک قیام

موشک قیام اما در حوزه رزم واقعی نیز دارای سابقه بوده و در جریان حملات موشک سپاه به مقر گروه داعش در سوریه و عملیات انتقام ترور سردار شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گرفت. بحث قابلیت جدا شدن کلاهک و افزایش دقت باعث شد که این موشک در این عملیات ها به عنوان یکی از سلاح های منتخب مورد استفاده قرار بگیرد.

قیام هم به جمع موشک‌های «اسراییل زن» سپاه پیوست/ نصب «کلاهک هایپرسونیک» برای جانشین شایسته شهاب ۲ +جزییات

موشک قیام در جریان عملیات ضربت محرم در سال ۱۳۹۷

حدود ۵ سال قبل در بامداد ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ و در پاسخ به جنایت بزرگ دولت و ارتش آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده بزرگ ایران و جهان سردار قاسم سلیمانی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک چند موشک‌ نقطه زن از غرب کشور، پایگاه مهم نیروهای اشغالگر آمریکایی یعنی عین‌ الاسد را مورد هدف قرار داد. همچون دیگر عملیات های تنبیهی سپاه پاسداران، یگان های موشکی زمین به زمین در نوک پیکان تهاجم بودند و بر اساس تصاویر، مشخص شد دو نوع موشک قیام و محصولی از خانواده فاتح به نام فاتح ۳۱۳ در این حمله استفاده شده بود.

کمک بزرگ «F-۱۱۷» برای اطلاع از تلفات حمله موشکی سپاه به «عین‌الاسد» / تلاش ارتش آمریکا برای کتمان حقایق مهم نظامی به مدت ۲۰ سال +عکس

موشک قیام با سر جنگی جدید در جریان حمله به داعش

در نهایت به یکی دیگر از ارتقاء های رسمی روی موشک های سری قیام در دی ماه ۱۴۰۰ می رسیم. بر اساس اطلاعات مذکور، برد این موشک به ۱۰۰۰ کیلومتر و خطای اصابت آن نیز به زیر ۵۰ متر رسیده است. این موشک از یک سر جنگی به‌وزن حدودا ۶۰۰کیلوگرمی بهره می‌برد و سرعت این موشک به ۲۹۳۵ متر بر ثانیه می‌رسد. قطر موشک قیام ۸۸۰ میلی‌متر و طول این موشک ۱۱ متر و ۸۴۶ سانتی‌متر است، علاوه بر این، مدت زمان آماده‌سازی موشک قیام ۲۰ دقیقه و وزن نهایی این موشک نیز ۷۰۲۹ کیلوگرم است.

قیام هم به جمع موشک‌های «اسراییل زن» سپاه پیوست/ نصب «کلاهک هایپرسونیک» برای جانشین شایسته شهاب ۲ +جزییات

موشک قیام با برد هزار کیلومتر از نقطه نزدیک به مرز غربی، توان انهدام بخش هایی از سرزمین های اشغالی فلسطین را دارد

با رسیدن به برد هزار کیلومتر، بخش هایی از سرزمین های اشغالی - همان طور که در نقشه بالا مشاهده می شود- به صورت مستقیم از خاک ایران و توسط این موشک در دسترس قرار گرفته که این مسئله باعث می شود که قیام نیز به لیست "اسراییل زن" های ایران اضافه شود. مسئله بعدی سرعت بالای این موشک ها به حساب می آید. پیش از این رقمی با این دقت در خصوص سرعت موشک قیام منتشر نشده بود و البته لازم به ذکر است که به احتمال فراوان سرعت مورد نظر مربوط به این موشک در مرحله نهایی و برای سر جنگی جدا شده باید باشد. سرعت ۲۹۳۵ متر بر ثانیه چیزی در حدود ۸.۵ ماخ بوده و سر جنگی موشک مورد نظر را در زمان شیرجه نهایی در وضعیت پرواز با سرعت هایپرسونیک قرار می دهد که دفاع در برابر آن را اگر نگوییم غیر ممکن ولی برای هر مدافعی بسیار سخت و تقریبا محال است.

آخرین نسل از قیام با برد ۱۳۵۰ کیلومتر

شهریورماه سال ۱۴۰۱ بود که یک دستاورد جدید موشکی متعلق به نیروی هوافضای سپاه، در رژه بزرگ نیروهای مسلح رونمایی و موشک بالستیک زمین به زمین "رضوان" در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) به نمایش درآمد. در آن زمان، فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد که این موشک، بالستیک و نقطه‌زن است که با سرعت هشت برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود. به گفته سرلشکر سلامی، محصول جدید متخصصان دفاعی کشورمان، تک مرحله‌ای، دارای حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد با سوخت مایع و سرجنگی جداشونده شدیدالانفجار بوده که ضمن قابلیت پرتاب از سکوهای ثابت و متحرک، از توانایی هدایت‌پذیری و اصابت با دقت بالا به هدف برخوردار است.

«رضوان»؛ نسل جدید موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک سپاه/ «قیام» در سالگرد حمله به عین‌الاسد «اسراییل‌زن» شد +عکس

یک سال بعد، نکات دیگری از این موشک بالستیک منتشر شده که بخش مهمی از اطلاعات مربوط به این محصول را در معرض دید عموم قرار داد. طبق این اطلاعات، موشک مذکور دارای سرجنگی جداشونده بوده و برای انهدام اهداف حیاتی دشمن تا فاصله ۱۳۵۰ کیلومتری استفاده می‌ شود. نکته قابل توجه دیگر، طول حدودا ۱۲ متری و قطری معادل ۰.۸۸ متری این محصول جدید است که ابعادی مشابه‌ با موشک قیام را نشان می دهد اما در همین وضعیت یکسان، برد این موشک جدید حدود ۵۰۰ کیلومتر افزایش یافته که نشان از بهبود چشمگیر کیفیت و ارتقاء سامانه های مختلف همچون سوخت و موتور "رضوان" دارد به گونه ای که با همان ابعاد طول و قطر مشابه موشک "قیام ۲" با برد هزار کیلومتر، شاهد برد ۱۳۵۰ کیلومتری هستیم.

«رضوان»؛ نسل جدید موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک سپاه/ «قیام» در سالگرد حمله به عین‌الاسد «اسراییل‌زن» شد +عکس

بخشی از اطلاعات موشک جدید سپاه با نام رضوان

«رضوان»؛ نسل جدید موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک سپاه/ «قیام» در سالگرد حمله به عین‌الاسد «اسراییل‌زن» شد +عکس

اولین رونمایی از موشک رضوان در سال ۱۴۰۱

البته در نوع کلاهک ها، تفاوت هایی در مدل نصب شده روی "رضوان" و قیام ۱ و ۲ دیده می شود اما بهره گیری موشک جدید از سامانه TVC (تراست ویکتورینگ /تغییر بردار رانش) برای هدایت و مانور بهتر نشان می دهد متخصصان صنعت دفاعی کشورمان در حال تعمیم این ویژگی مهم روی محصولات مختلف موشکی بومی هستند؛ ضمن آنکه در انتهای بدنه نیز از بالک‌ های پایدارساز استفاده می شود تا هدایت و کنترل آن، با دقت بسیار بالایی همراه باشد. آخرین ویژگی مهم این موشک جدید نیز شعاع مرگبار صدمتری آن است که نشان می دهد در عین افزایش برد، قدرت سرجنگی نیز کاهش نیافته و بنا به گفته سرلشکر سلامی، از نوع جداشونده شدیدالانفجار است.

نتایج عملیات اخیر نشان داد فقط در اولین موج حملات موشکی سپاه پاسداران و در ایامی که پدافند رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه مانند آمریکا و انگلیس در آماده ترین حالت و سامانه های رهگیر در بهترین شرایط بودند، پدافند موشکی رژیم صهیونیستی که متراکم ترین رینگ پدافندی در کل دنیا است، موفق به مهار موشک هایی که عمدتا مدلهای بهینه شده خانواده شهاب هستند، نمی شوند و با این اوصاف، نتیجه هرگونه درگیری فرسایشی و یا امواج مهیب تر قدرت موشکی جمهوری اسلامی کاملا مشخص است. هرچه بود، اکنون و با شلیک موشکهایی با تکنولوژی و سامانه های قدیمی تر، نسل های جدیدی همچون خرمشهر و فتاح به لانچرهای موشکی منتقل و آماده تنبیه سنگین تر رژیم صهیونیستی در اسرع وقت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • کاماوینگا IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    حالا بذار امشب که جواب داد، حالتون دیدن داره .... خخخخ
    • واقف IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      99 14
      ساکت شو آلبانی نشین گلابی ... اینترنت تون دوباره وصل شد ؟؟
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      بیخیال اینا همیشه با توهم بزرگ شدن کلا مجازی های حکومتی خیلی بلند پرواز ومتوهم تشریف دارن خود اونایی که موشک پرتاپ میکنن خیلی با دلهره واضطراب انجام میدن...😂🤣🤣🤣
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      79 7
      تو هم بشین ور دست بایدن تماشا کن پالایشگاه های حیفا چطور در اتش میسوزن -رحم به صهیونیست جماعت نیومده
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      10 51
      بالاخره می ده. در دادنش شک نکنید.
    • اهل وطن IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      77 8
      حتی ایرانی های خارج کشور هم خوشحال شدن از اقتدار ایران، تو دیگه خیلی بدبخت و پستی
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      50 9
      چی شده باز پهلوی بهتون گفته انگل های میکروب دست زن منو بوس نکنین مریض میشیم خخخخخخخ
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      36 6
      لحظه شماری میکنیم جواب بده وای چه حالی بده دیگه به چند تا دونه موشک راضی نیستیم قشنگ شخم باید بزنیم اونجا رو وای یعنی میشه جواب بده
    • Michael IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      48 4
      چی شد پس شب هم گذشت دیدی که جرات نداشتن بزنن البته میدونم امثال شما لال میشد فعلا تا دوباره یک بهونه پیدا بشه از سوراخ موشتون بیرون بیاید ...شبی که حمله شد امثال تو خفه خون گرفته بودن تا فردا شنیدن به دروغ گفتن همرو تو هوا زدیم باز پیداتون شد
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      39 2
      این دفعه ایران قصد دارد حمله زمینی کند و کلا اسرائیل را اشغال کند... انشاالله به کوری چشم وطن فروشان
    • هاتف IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      30 4
      کاماوینگا اسم یک نوع سگ آلبانی نشین هست؟؟؟
    • پریسا متفکر IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      29 5
      خفه شو منافق ملعون
    • AS 7 IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 7
      هنوز برو توی اتحاد سیتی رو بزن بعد بیا اینجا کری بخون ! ۲سال خوا خوش از دست سیتی و گواردیولا ندارین ؛)
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      42 5
      فارسی رو کدوم آموزشگاه تلاویو بهت یاد دادن جوجو؟ اینبار که ما بخوایم بزنیمتون حتما به مقدار کافی پوشک ببرید توی پناهگاه چون دیگه بعیده به این زودی از زیر آوار در بیاین.
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      40 4
      اتفاقا اگه امشب نتونست جواب بده از شدت ناراحتی دق میکنی صهیونیست کودک کش ضمنا از خاماس (حماس) چه خبر تونستید شکستش بدید حیوونی ها ؟
    • یک بسیجی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      10 2
      ما زمان صدام که از سوی امریکایی و انگلیسی و فرانسوی و عربستانی و اردنی و کمونیست های شوروی که اربابان شما منافقین حمایت می شدند را دیده ایم و از این چیزها نمیترسیم
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      7 1
      جواب نمیده. این خط اینم نشون
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      11 3
      جواب به کاماوینگا مگه نمی گید ایران با اسراییل هماهنگ کرده و زده ؟ اگر هماهنگ کرده باشن دیگه برای چی بزنه ؟ مگه نمی گید همه موشک ها خنثی شدن ؟ پس برای چی اینقدر سوختید ؟؟؟
    • mahdi IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      زارت و زورت اگه اسرائیل جونت حمله بکنه بایدن تهدید کرد اگه حمله تهاجمی علیه ایران صورت بگیره آمریکا شرکت نمیکنه
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      به گزارش برخی خبرگزاری ها، همزمان با حمله ایران به اسرائیل، افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت اسرائیل در کشور آلبانی، با حضور مخفیانه در مقر گروهک منافقین در این کشور، جلسه هماهنگی برای تغییر جو رسانه‌ای داخلی و تبدیل شکست اسرائیل به پیروزی برگزار کرده است.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 0
      آخه تو داری کی رو می ترسونی بدبخت؟ ما برای این جنگ لحظه شماری می کنیم، منتهی چیزی که هست هیچوقت آغازگر جنگ نبوده و نخواهیم بود.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 0
      والا ما که از خدامونه اینا حماقت کنن و حمله کنن به ایران، اون وقته که ایران طوری پاسخ میده که...
    • رض IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 3
      بهایی نجس تجزیه طلب
    • وایسا محسن IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      4 0
      ما این همه راه اومدیم حالا میگی اسراییل جواب بده؟
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      اربابان نجس و انگلتون در آمریکا و فلسطین اشغالی خیلی بهتر از شما احمقهای هالو هفت شنبه خائن حالیشونه که ایران چه شاهکاری به نمایش گذاشت .که اگر اینگونه نبود بعد از سالها از تهدید ایران با جمله «تمام گزینه ها روی میز است» نمیرسیدن به جمله « ما با ایران وارد جنگ نمی شویم»
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 1
      فقط حرف مفت
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      اسراییل دیگه هیچ غلطی نمی کنه
    • خخخ IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      1 0
      خخخخخگخخخخ جوابشون رو داریم میبینیم بسم الله صگیونیست
    • تونی کروس جود بلینگام مودریچ لوکاس واسکز IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      1 0
      خخخگخخخ پهپاد ابابیل 2 پارتون کرد
    • یاسین IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 0
      شب تان را هم دیدیم به قول اون وزیر رژیم تان اووووووو زرت
  • سهامدار IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 84
    هنوز قدرت اسرائیل را نشناختید
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      35 5
      وای ترسیدم.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      35 2
      آره از اینی که می‌شناختیم هم کم‌تره. جوری که اردن باید به کمکش بیاد! نکشیمون قدرت‌مند!
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 1
      ووووییییی قدرت نگو ! گودرت!!!!
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      12 1
      جواب به سهامدار مگه نمی گید ایران با اسراییل هماهنگ کرده و زده ؟ اگر هماهنگ کرده باشن دیگه برای چی بزنه ؟ مگه نمی گید همه موشک ها خنثی شدن ؟ پس برای چی اینقدر سوختید ؟؟؟
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 0
      همون شما شناختی بسه.برو بابا پشم کی باشه جهود ترسو!!!؟ قدرت اسرائیل خخخخخخخخخهههههه
    • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      7 0
      خاک بر سر، با کمک ده کشور هم نتونست جلوی پهپادهای ساده و موشک های سوخت مایع ایران وایسه... فقط ادعا دارند و هی حرف مفت می زنن ...
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 1
      مثلأ قدرتش رو نگه داشته برای چه زمانی؟ الان که مثل خر تو غزه گیر کرده وقتش نیست از قدرت افسانه ایش استفاده کنه؟
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      7 1
      ۱۶:۵۷ آره قدرت اسراییل را نمی‌شناسیم 🤣🤣🤣🤣🤣 بوق بزن برو جلو باد بیاد جلبک
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 1
      ۰۰:۰۰ غیر از جفنگ گفتن وشر و ور گفتن که چیزی دیگری بلد نیستید بگید نه شعور دارید ونه سواد ومنطقی که بخوایید جواب بدید....
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 60
    نخورد که
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      46 7
      مگه اونجا بودی و دیدی نخورد... خودشون گفتن خورده شما میگی نخورد
    • US ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      27 6
      پس به تو خورد!
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      27 3
      کی گفته نخورد؟! این مهمه
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      9 1
      آره اینهمه فیلم و کلیپی که ازش درومده فتوشاپ و هوش مصنوعیه!!!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 1
      کسی هم چیزیش نشده
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 36
    دوره موشک های دو هزار کیلومتری دیگه تموم شد. کشورها اگه بخوان موشکی معرفی کنند بالای ده هزار کیلومتر برد داره.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      8 1
      تو می دونی بالای ۱۰ هزار نداریم ...
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      12 2
      ضیا باری، فعال رسانه در توئیتی نوشت: وضعیت برخی در توییتر فارسی: قبل حمله: بزدلید که حمله نمی‌کنید شروع حمله: این اسباب‌بازی‌ها به اسرائیل نرسیده می‌افتند بعد رسیدن: گند آهنین نابودشون می‌کنه بعد اصابت: زمین خالی رو زدید بعد تصاویر خسارت: جواب اسرائیل رو خواهید گرفت امروز صبح: چه فایده داره وقتی اقتصاد خرابه! بنظرم این جمله را بعد از آخرین وضعیت هم باید بنویسید. فردای امروز صبح: دوره موشک های دو هزار کیلومتری دیگه تموم شد. کشورها اگه بخوان موشکی معرفی کنند بالای ده هزار کیلومتر برد داره.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      13 3
      همین برد دو هزار کیلومتری برای تنبیه سگ هار کافیه.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 3
      دو کلمه از مادر عروس
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      7 2
      برای زدن یهودکده ۱۵۰۰ کیلومتری، موشک ۱۰ هزار کیلومتری بزنیم؟!! مگه مثل سران صخیونیخست خخخخخخریم؟!
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 0
      آره حتما دلشون نمیخواد معرفی کنن که معرفی نمیکنن!!! شایدم دوران موشک و این حرفا گذشته!!! بیخیال بابا بهش فکرنکن دردش فراموشت میشه..
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 0
      خخخ، تو دیگه چی میگی برای خودت؟ مثلأ اگر یه ارتشی خواست یه هدفی رو تو دویست کیلومتری بزنه، باید از موشک ده هزار کیلومتری استفاده کنه؟
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      شما دلت و به همین ۲۰۰۰ کیلومتر خوش کن
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    20 5
    قصد ایران تنبیه سگ هار منطقه بود نه سگ کشی ، وگرنه این کشور جعلی فسقلی با جمعیت ناچیزش در برابر ایران عددی نیست.
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 0
      دقیقا
    • ارشک IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      4 0
      اسراییل کشور نیست. طویله بلکه خوکدانی هم نیست.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 1
    خدا رحم به کشوری کنه که با کره شمالی در بیافته
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    18 6
    ما کرمانشاه هستیم ، شبی که سپاه حمله موشکی کرد .. اهالی محل از خواب بیدار شدن چند نفر لات و اوباش هم محله نا هستند ذوق زده شدن فکر کردند اسرائیل به ما حمله کرده به خیال خودشون به ما حمله شده و کشور ناامن میشه و با خیال راحت برن سرقت و غارت کردن.. غافل از اینکه جمهوری اسلامی با تمام قدرت بالا سر این کشوره
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 11
      اونا لات و اوباش نبودن. لات‌ها و اوباش‌ها هم بی‌وطن نیستن‌. حتی اگه بی‌وطن هم باشن اون لحظه باید پناه بگیرن نه این که خوشحالی کن. دیروقت بوده خواب‌نما شدی!
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 3
    نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی باید حتما ایدولوزیک باشند ...
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 4
    وقتی خدای ناکرده جنگ شد... ما فرصت آنچنانی برای پاسخ نخواهیم داشت... پس حداقل باید صلاحی داشته باشیم تا اهداف نظامی را بسیار سریع تر و در حجم بسیار وسیع تری نابود کنیم.. سر جنگی اتمی ضعیف شده....
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      برو فارسی یاد بگیر بعد کامنت بگذار.فارسی خیلی سخت تر از عبری نیست!
  • حامد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 5
    هواپیماهای ناتو، انگلیس، آلمان، فرانسه، اردن، آمریکا، اسرائیل و ... همزمان با پهپادها و برخی از موشک های شلیک شده ایرانی درگیر شدند و سامانه های ضد موشکی اسرائیل نیز همه درگیر شدند در نهایت از حدود 100 یا 130 موشک حداقل 15 موشک به گواه تصاویری که تاکنون منتشر شده و اعلام منابع غربی به هدف خورد. یعنی تمام توان آنها در این حد است که می توانند نهایتا 70 تا 100 موشک رو ساقط کنند . اگر 700 موشک همزان شلیک می شد تا 500 تای آنها و بیشتر حتما به اهداف می خورد. با 500 موشک می تواند ده ها پالایشگاه، نیروگاه و پایگاه رو همزمان هدف قرار داد. هر پایگاه یا نیروگاه 20 موشک! این حمله تجربه خوبی به ما داد و به زودی موشک هایی ساخته می شود (شاید هم تاکنون ساخته شده و برای مراحل بعدی نگه داشته شده) که با هوش مصنوعی سامانه های پدافندی رو هدف قرار می دهند و راه رو برای برخورد بقیه موشک ها هموار می کنند. دفعه بعد 500 پهپادها به جای این به صورت فوج پرتاب شوند هر کدام با فاصله مکانی زیاد از هم شلیک خواهد شد و با مسیر هایی کاملا متفاوت با فواصل زیاد که هواپیماهای دشمن قادر به رهگیری آنها نباشند. دشمن خودش قدرت رو مشاهده کرد و علت عد واکنش اونا همین است که از عواقب وحشتناک می ترسند.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 2
    وقتی یک رژیم یا حکومت و قومی به پایان خودش میرسد دچار حاکمان احمق می شود و اشتباهات استراتژیک می کنند اسرائیل هم از این موضوع مستثنی نیست. فیلم غزه و فلسطین را به ۶ و ۷ ماه پیش برگردانید اگر اسرائیل به غزه حمله نمی کرد الان تمام اسیران اسرائیلی در مقابل اسیران فلسطینی مبادله شده بودند و در خانه هایشان بودند و هزاران کشته نمیداد و هزینه های جنگ را متحمل نمی شد اگر ۳ و ۴ ما ه پیش حق وتوی آمریکایی آتش بس را قبول می کرد اسیران باقیمانده در خانه هایشان بودند اگر دو و سه هفته پیش اسرائیل به ایران حمله نمی کرد قبح حمله ایران به اسرائیل شکسته نمی شد و صدها اتفاق دیگر بر ضد اسرائیل اتفاق نمی افتاد اینها نشانه پایان اسرائیل است امروز حتی پدافند اسرائیل مورد تحلیل دانش آموزان است چه برسد به کارشناسان نظامی و لکل امه اجلها: برای تمام امتها پایانی است که نه پیش و نه پس می شود و هیچ کس جز خدا نمی تواند مانع آن شود
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 2
    تحفه های اصلاحات می گتد ارتش فدای ملت ملت پناه ارتش فقط ببین جی میگه یارو ...دنبال کودتا ...براندازی ...
  • US ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 1
    امپرطوری محور مقاومت
  • آرش IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    مراقب عملیات های خرابکارانه و تروریستی درداخل کشور باشید اسراییل الان مثل یک گرگ تیر خوردست.واگرهم نخاد حمله مستقیم انجام بده بشدت به فکر عملیات خرابکارانه در داخل کشور هست یا ترورهای هدفمندانجام بده دستگاهای امنیتی باید آمادگی صددرصد داشته باشن
  • رضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 2
    خسته نباشی می‌گوییم به برادران سپاه، لطفا در مورد تعداد تلفات نظامیان آمار بفرمائید، چون شبکه های معاند می گویند که فقط یک دختر ده ساله مجروح شده و نودونه درصد موشک ها و پهبادها توسط اردن و انگلیس و رژیم صهیونیستی در آسمان رهگیری و ساقط شده،اگر درست باشد باید به روش دیگری با دشمن جنگید.متاسفانه این موشک ها، قیمت زیادی دارند و باید هدفمند همچون رژیم صهیونیستی که با یک موشک، تعداد زیادی از سفرا و مستشاران ما را در سفارت ایران در دمشق به شهادت رساندند،اقدام کنیم.
    • ایرانی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      یا خیلی ساده ای یا از اون پدرسوخته های منافق! کمی تو رسانه ها بچرخی کامل دستت میاد که اسقاطیل که هیچ، غرب ماستارو کیسه کرد، تامام
  • DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    خب حالا شناخته شد ! قدرت و اهمیتش !!!! کجا سقوط کرد ؟؟ چرا پودر شد ؟؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      روی هدف سقوط کرد و هدف رو پودر کرد که رژیم غاصب به جای بردن خبرنگاران مستقل، تو رو فرستاده این جا!
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 5
    امیدوارم این موشکپرانی هم جریان گروگان گیری حماس نشه که بهانه دست نتانیابو داد غزه را شهر ارواح و زامبی ها کرد ،
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 0
    آلبانی برای توالتهای کمپ اشرف هم خط اینترنت گذاشته که جماعت اجاق کور از اونجا کامنت میزارن چون رایگان.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    88 1
    خواسته اکثرمامردم ایران ازدلاورمردان عرصه موشکی وسپاه وسردارعزیزوگرانقدرحاجی زاده: سرعت نسل جدیدترومعرفی نشده بالستیک را درزمان بلندشدن ازروی پرتابگرلانچربرسون به سرعت۳۰ماخ تاخیالمون راحت بشه ازاینهمه سیستم های پدافندی چندلایه که اطراف ایران مستقرکردندبدخواهان ایران!!بالاغیرتافقط این یک کارروبکنیدوبه سرانجام برسونیدهرچندهم چالش برانگیزوسخت باشه،خدایارویاورتون به امیدخداکه مؤفق باشیدبرای دو۲برابرکردن این سرعت۱۵پانزده ماخ فعلی موشک فتاح،یاعلی
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 0
    تو رو خدا ول کنید این حرف ها رو کمی حواسمون رو جمع کنیم و یک کم دقیق فکر کنیم ببینید اتفاق خیلی خیلی بزرگی رخ داده جمهوری اسلامی ایران از خاک خودش اسراییل را زده می فهمید یعنی چه آخه کدوم قدرت و کدام نیرو می تونه تو دنیا این کار را انجام بده هبمنه اسراییل ریخت بی آبرو شدن امام (ره) چه کردی ؟؟ انقلاب اسلامی امروز به کجا رسیده خدا را شاکریم آ
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 4
    کشوری که نتونه هواپیمای جنگی مناسب بسازه جایگاهی نداره تو صنعت نظامی....
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 4
    گمونم دیگه زیاد تو فاز تولید نیستیم ، همه اش بهسازی و بهبود سلاح های کهنه است.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 4
    از وقتی من بچه بودم ایران موشک ۲۰۰۰ کیلومتری داشت. من پیر شدم و هنوز همون موشک ها. نهایتا ۲۰ الی ۳۰ سال دیگه میشیم کره شمالی امروز.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    6 5
    کشوری که اقتصادش ۴ تا بشکه نفته. صنایع نظامیش هم ۴ تا موشک هیچ وقت به هیچ جا نمی‌رسه. حتی اگه امروز هم پیروز بشه.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    جنگ ایران و اسرائیل به دلیل جغرافیای دور عملا امکان پذیر نیست. اسرائیل مثل گذشته فقط می تونه خرابکاری تو تاسیسات ایران ایجاد کنه و باعث تحریم های اقتصادی و سیاسی بیشتر بشه یا مثل گذشته ترور و جاسوسی کنه. ایران هم تنها از طریق نیروهای نیابتی به اسرائیل ضربه بزنه.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    این عزت ذلت حکام خود فروخته عرب را برجسته تر کرد.....
  • Husin RU ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    حمله آمریکاییها به برق سوریه در میدان گاز کونیکو شرق عراق تلاش برای شکنجه سوریه
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 1
    از جن. حمایت نکنید ولی قاطع باشید شعار ندید اما قاطع باشید ...
  • DK ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 2
    چقدر عاشق جنگ هستید
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      عاشق تنبیه متجاوز و جنگ با کفار و ظالمین هستیم‌. تو چه قدر عاشق بردگی هستی
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    عشم فقط موشک ها
  • م IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 2
    خدا لعنت کنه اون خائنینی که نهاجا رو تضعیف کردن
  • از شهرستان سراب BR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    در مورد حمله هوایی اسرائیل باید حمله به نیروی زمینی و ادوات زرهی مصر در شبه جزیره سینا را مرور کنیم اسکادران اسرائیل از طریق شمال و یونان به غرب رفتند و بسمت جنوب آمده و از پشت به نیروهای جمال عبدالناصر حمله کردند این شرایط میتونه اونها رو از طریق عراق و کویت و خلیج فارس و حرکت بسمت سواحل ایران برای حمله به بوشهر یا خوزستان بروند باید مراقب کلک آنها شد البته جوابی دندان شکن می‌دهیم که لذت ببرند خودشونم ميدونند اینبار دروازه جهنم رو در اسرائیل باز میکنیم
  • DE ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 0
    اینا همه درست ولی ما باید سلاحهای هسته‌ای داشته باشیم
  • US ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    عالی‌. آفرین به همه سپاهیان. نقطه عطف در تاریخ نظامی بود. ایران به اهداف استراتژیک و ژئوپولیتیک رسید. سلاح متوسط و ضعیف ایران در مقابل بهترین پدافند جهان خیلی‌ خوب عمل کرد. ایران باید دیگر تمرکز موشکی را بر هایپرسونیک, بالستیک گلایدر و قاره پیما و ترکیبی‌ با هوش مصنوعی بگذارد.
  • حمید ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    من به عنوان یک فوتبالیست میگم خاک عالم بر سرت علی کریمی دوزاری. در بی شرفی کم نظیری.مردک پوزه دراز بیسواد
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 0
      چهره کسی رو مسخره نکن مسلمان نما
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    اسراعیل دیگه چیزی ازش نمونده
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    همه موشکها خوبن
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 2
    شهاب؟؟بگو اسکاد شوروی
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    چقدر اسمش قشنگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس