کد خبر 1593957
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
هادی محمدی

عملیات «وعده صادق» همزمان، گوشمالی و مجازات رژیم‌صهیونیستی را ثبت کرد و در کنار آن یک تمرین استراتژیک نظامی با نگاه به طراحی و بازی جنگ و تسلیحات در آینده را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: عملیات نظامی ایران در بامداد یک شنبه که در آمادگی کامل رژیم‌صهیونیستی و تیم غربی امریکایی، انگلیسی و فرانسوی با همه امکانات دفاعی‌شان به اجرا درآمد، گفتنی‌های زیادی دارد.

هدف عملیات، تنبیه مجرم در سطحی بازدارنده بود که با انتخاب هدف نظامی معنادار در داخل مناطق رژیم‌صهیونیستی و با عبور از چهار سطح پدافندی و مسافت تقریبی هزار و ۵۰۰ کیلومتر به سرانجام رسید. واکنش‌های اولیه امریکا به عنوان طرف اصلی و رژیم‌صهیونیستی به عنوان مجازات شونده این بود که بزرگ‌ترین حمله موشکی و پهپادی تاریخ را تجربه کردند و ترس، وحشت و شرایط تحقیرآمیز، نه تنها جامعه صهیونیستی بلکه سطوح گوناگون نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها و لایه‌های پایگاهی امریکا در منطقه تا کاخ سفید را دربرگرفت و ساعات کابوس‌واری را تا صبح سپری کردند، چرا که تأکید داشتند آنچه شاهد بودند و تجربه کردند بیش از آنچه بود که توقع داشتند.

با اینکه طراحان نظامی ایران می‌توانستند اهداف وسیع‌تری از مناطق نظامی یا اهداف گسترده‌ای از مراکز اقتصادی، انرژی و سیاسی را در برنامه‌ریزی خود قرار دهند، ولی پایگاه اصلی عملیات‌کننده در نواتیم و شبکه اطلاعاتی و راداری هدایت‌کننده در جولان اشغالی، نقطه هدف تنبیهی قرار گرفت و همه ملاحظات منطقه‌ای و جهانی در طراحی لحاظ شد. بدیهی است این عملیات بازدارندگی را فراتر از رژیم‌صهیونیستی در سطح منطقه و به ویژه در قبال امریکا تحکیم بخشید و بسیاری از نقاب‌های رنگارنگ در برخی کشورها را رسوا کرد؛ چه شاهزاده اردنی انگلیسی‌الاصل که رسوایی دفاع علنی از اسرائیل را پذیرفت و چه بقیه دست‌نشاندگان انگلیسی که پس از جنگ جهانی دوم، کرسی‌های غصب‌شده‌ای در جغرافیای دیگر را برای نقش‌آفرینی در منافع امریکا و رژیم صهیونیستی به عهده گرفتند. عده‌ای دیگر از رسواشده‌ها همان‌ها بودند که از مواضع منافقانه و دوگانه‌شان در حمایت از فلسطین چهره‌گشایی شد. دلیل این است که اساس رژیم صهیونیستی را در خطر جدی احساس می‌کنند که حاضرند به ذلت امروز تن دهند.

نکته مهم در عملیات، اراده شجاعانه، تصمیم‌گیری غیرتمندانه وطنی در دفاع از حاکمیت و منافع و دفاع بی‌تردید از ارزش‌های انقلابی، انسانی و دینی و شهامت ایستادگی در مقابل مهم‌ترین پروژه استعماری قرن بیستم و نمایش قدرتمندانه طراحی و برنامه‌ریزی حرفه‌ای و با نگاه راهبردی به یکسره‌سازی رژیم‌صهیونیستی و در نظر گرفتن بازی جنگ و تسلیحات در مقابل حامیان و سازندگان رژیم‌صهیونیستی بود.

در پس تمامی تلاش‌های هدفمند و مأیوس تبلیغاتی برای جان بخشیدن به صهیونیست‌ها یا تصویر ناقص، معیوب و وارونه از عملیات «وعده صادق» و نتایج و پیامدهای آن در سطح غزه و منطقه و جهان، نخبگان نظامی و باتجربه غربی، از هم اکنون به عمق ارزشمند در طراحی عملیات «وعده صادق» مشغولند. نه اینکه فقط در فریب عملیاتی، از پهپادهای مشخصی برای تخلیه موشک‌های پدافندی یا به انحراف کشاندن آن‌ها و بازکردن راه برای پهپادهای هجومی و موشک‌ها استفاده شده، بلکه مهم‌تر از آن، چیزی است که در طراحی عملیاتی و ابزارهای تسلیحاتی، دست خود را در سطوح تکنولوژی پیشرفته نظامی آشکار کرده‌اند،

ولی ایران برخلاف آن‌ها نه تنها دست تکنولوژی نظامی خود را باز نکرده، بلکه با ساده‌ترین ابزارهایش و با کمک تجربه و طراحی عملیاتی، بازی جنگ و تسلیحات را به نفع خود رقم زده و اهداف خود را محقق کرده است. عملیات «وعده صادق» همزمان، گوشمالی و مجازات رژیم‌صهیونیستی را ثبت کرد و در کنار آن یک تمرین استراتژیک نظامی با نگاه به طراحی و بازی جنگ و تسلیحات در آینده را به نمایش گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    ارواح خاک بن گوریون و موشه دایان ؛99% موشک های ایران منهدم شد و اسراییل هیچیش نشده ــ سگ داند و پینه دوز در انبان چیست ــــ حکایت حمله ایران به اسراییل ـــ پینه دوزی از کسی طلبکار بود و بدهکار بدحسابی می کرد و طلب او را نمی داد. پینه دوز عاقبت خسته شد و یک روز مشته ای (آلت فلزی برای کار کفش دوزی) داخل انبان گذاشت و به سراغ بدهکار رفت تا طلبش را وصول کند و کار یکسره بشود. وقتی به در خانه بدهکار رسید، سگش به او حمله کرد. پینه دوز انبان را بر سر سگ زد و سگ را کشت. یا رب سبب مرگ سگ سلطان چیست برچیدن پینه دوز را دکان چیست انبان که به سگ خورد و سگ افتاد و بمرد سگ داند و پینه دوز در انبان چیست
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    آنرا که حساب پاک است ؛ از محاسبه چه باک است؟ اسراییل برای اثبات حرفش که 99% موشکهای ایران را منهدم کرده ؛ خبرنگاران جهان را دعوت کند تا از این دو مرکز که ایران مدعی است زده ؛ بازدید کنند.تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
  • US ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    بمب اتم چرا نمیسازید حتما باید جنگ بشه بعد بسازید
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 2
    اگر ایران تاکتیکش این بوده که پای کشورهای دیگه رو در جنگ باز کنه که خیلی موفق بوده و زحمت اسراییل رو خیلی کم کرده الان اسراییل ها دارن با دمشون گردو میشکونن
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      ما هم می‌خواهیم با دم‌شون گردو بشکنن. چون سگ هستن و دم دارن یکم گردو براشون خوبه. معادله جدید منطقه همینی هست که دیدی. منتظر بزرگ‌ترات هستیم موسادی احمق!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    بسمه تعالی نکته‌ای را در بیانات همه دلسوزان می‌بینم که به زدن شهرها به واسطه حس انسان‌دوستانه اشاره نمی‌کنند! از مشرق نیوز می‌خواهم این اشتباه را به نحوی به مقامات ما اطلاع‌رسانی فرماید که زدن شهرهای دشمن نه تنها غیرانسانی نیست بلکه باید هدف اول جنگ آخرالزمانی باشد. چگونه؟ ساختار دفاعی دشمن صهیونیستی بر فرار به پناه‌گاه‌ها طراحی شده و با توجه به بُعد فاصله، این سیاست قابل اجرا هم هست. یعنی در هر حمله، نیروهای نظامی و ساکنین در هر پناه‌گاه‌ها خواهند بود. بنابراین زدن پایگاه‌ها و مراکز سیاسی شاید خوب باشد اما هدف بزرگی نیست و با پدافند متمرکز قابل دفع است. اما شهرها وسیع هستند و با پدافند به راحتی قابل دفع نیستند. از طرفی در زمان جنگ هم کسی ساکنشان نیست و همه زیر زمینند. از مشرق نیوز می‌خواهم به این مسئله در سطح کلان بپردازد که چرا صاف کردن شهرهای غاصبین و تحویل دادن تلی از خاک و خرابه به ساکنین پس از بیرون آمدن از پناه‌گاه‌ها یک هدف نباشد؟! این را از روی میزتان حذف نکنید. این حذف، یک خطای راهبردیست. شاید بهترین هدف بعدی، دیمونا و شهرها باشد تا هیچ ساکنی در آن جا باقی نماند. این خیلی بازدارنده‌تر از تلاش برای زدن یک ساختمان سیاسی بدون حضور اعضاء است. لطفا به گوش مسئولین برسانید. خیلی ممنونم.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 1
    لیاقت حکومت های دست نشانده و وابسطه، نظیر اردن، بیش تر از نوکری آمریکا و انگلیس نیست. مردم شان هم یکعده قبایل عرب بدوی بادیه نشین هستند که از خود نه تاریخ دارند و نه شخصتی که بتوانند در برابر ارباب و مالک شان بایستند!. اینان بمثابه انعام در مالکیت آمریکا و انگلیس هستند که فقط فرمانبردار هستندو قابل تنبیه نیستند: أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَيْدِينَا أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِكُونَ
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      در اردن جمع زیادی از مردم، مخالف حکومت شاه یهودی‌اش و سرکوب شده هستند. حساب آن‌ها از پادشاه و ارتش یهودی اردن جداست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس