کد خبر 1593867
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
عملیات سپاه، تنبیه جدی رژیم جنایتکار صهیونیستی

حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی مقدمه‌ای برای عملیات‌های بعدی در صورت هرگونه تخطی است، گفت: آنچه ایران انجام داد، پاسخی به جنایت وعملیات تروریستی‌ای بود که رژیم صهیونیستی کلید زد.

به گزارش مشرق، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

در حمله ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که به وسیله جنگنده‌های ارتش صهیونیستی انجام شد، سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران سپاه در سوریه و لبنان به همراه سردار حاج رحیمی و پنج نفر دیگر از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

۲۲ فروردین آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تأکید کردند: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.

در صورتی که رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی بار دیگر دست به عملیات های ماجراجویانه جدیدی بزند، با پاسخ بسیار سهمگین و کوبنده ایران مواجه می شود

حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی درباره حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در راستای حق پاسخگویی مشروع خود از منظر بین المللی به «راهبرد معاصر» گفت: پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی در نتیجه تجاوز این رژیم جنایتکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام شد که در چارچوب حق مشروع ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی قرار می گیرد، بنابراین از منظر بین الملل کشورمان بحق عمل کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران نقض آشکار حاکمیت ایران، سوریه و حمله به خاک کشورمان تلقی می شود، به اعتبار اینکه دفاتر دیپلماتیک از مصونیت سیاسی برخوردارند و هر حمله ای که به آنجا انجام شود، قوانین بین المللی حق پاسخگویی را به کشور مقابل می دهد، لذا آنچه ایران انجام داد، پاسخی به جنایت و عملیات تروریستی ای بود که رژیم صهیونیستی کلید زد.

کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: بررسی های میدانی نشان می دهند پرتاب صدها موشک به مقرهای راهبردی و پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی بسیار مؤثر واقع شده است. طبق شواهد موجود، جمهوری اسلامی ایران توانست چندین تأسیسات نظامی مهم را در حیفا، تل آویو و قدس منهدم کند. تردیدی وجود ندارد، عملیات تنبیهی ایران مقدمه ای برای عملیات های بعدی است، در صورتی که رژیم صهیونیستی بار دیگر تخطی کند و علیه مواضع ایران دست به اقدام بزند.

هانی زاده گفت: در صورتی که رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی بار دیگر دست به عملیات های ماجراجویانه جدیدی بزند، با پاسخ بسیار سهمگین و کوبنده ایران مواجه می شود.

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: شواهد عینی بیانگر آن است آمریکا به هیچ وجه آمادگی لازم را برای ورود به جنگ یا رویارویی با ایران ندارد، زیرا بحران اوکراین، شرایط داخلی آمریکا و انتخابات پیش رو و آسیب هایی که در جنگ غزه بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد شده است، امکان پاسخ نظامی به ایران را به کمترین حد ممکن رسانده است.

وی با بیان اینکه به نظر نمی آید آمریکا درصدد گسترش جنگ با ایران باشد و حتی مکن است مانع پاسخ رژیم صهیونیستی شود، گفت: اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیوانگی کند و دست به اقدام متقابلی برای حمله به مواضع نظامی ایران بزند، بی تردید این رژیم و حامیانش پاسخ کوبنده تری دریافت خواهند کرد؛ لذا غرب در آنچه رژیم صهیونیستی انجام می دهد مقصر است و باید مراقب رفتارها و تصمیم گیری های نتانیاهو برای جلوگیری از بحران های آتی منطقه باشد.

منبع: راهبرد معاصر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    اگر نتانیاهو دیوانگی کند... مگه در دیوانگی بی بی شک دارید هنوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس