کد خبر 1593453
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی در مطلبی با عنوان هشت نکته راهبردی درباره عملیات «وعده صادق» ایران علیه اسرائیل نوشت:

انتخاب رمز معنادار «یا رسول الله» برای عملیات عملیات «وعده صادق» ایران علیه اسرائیل حاوی یک پیام مهم بود و آن اینکه جمهوری اسلامی دیشب به نمایندگی از همه امت اسلامی در سرتاسر جهان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

ایران بر خلاف تعیین خط قرمز صهیونیست‌ها هم از خاک خود و هم فراتر از انتظار آنها، حملات گسترده‌تر و بزرگتری را انجام داد.

در عملیات «وعده صادق» ایران و محور مقاومت تهاجمی ترین عملیات نظامی خود را در حالی تجربه کردند که نه تنها اسرائیل بلکه اصلی‌ترین متحد آن یعنی آمریکا تدافعی ترین شرایط نظامی خود را سپری کردند. دیشب آنها تنها کاری که می‌توانستند بکنند این بود که کمتر موشک دریافت کنند و کمتر آسیب ببینند.

عملیات «وعده صادق» ایران نشان داد که یکی از مهترین برآوردهای نظامی و راهبردی درباره ایران درست است؛ برآوردی که سالهاست می‌گوید جمهوری اسلامی می‌تواند همزمان بسیاری از منطقه غرب آسیا را در یک جبهه منظم علیه دشمنان خود به صف و وارد عملیات نظامی کند.

عملیات «وعده صادق» ایران با اینکه طراحی آن بر اساس یک جنگ نهایی نبود و همه توان و فناوری نظامی در آن بکار نرفته بود ولی یکبار دیگر قدرت موشکی ایران و نقطه زن بودن آن را نشان داد. ایران تنها به اهداف نظامی شلیک کرد و در این حجم از شلیک موشک، دچار خطا در نقطه زنی نشد. ضمن اینکه ناتوانی فناوری نظامی اسرائیل را نیز در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به نمایش گذاشت.

درباره ابعاد عملیات «وعده صادق» از جغرافیای شلیک‌ها و مناطق هدف گذاری برای اصابت‌ها، تعداد و نوع پهپادها و موشک‌ها، تلفات و آسیب‌های دشمن، ابعاد اطلاعاتی و عملیاتی حمله تهاجمی ایران و .... ناگفته‌های فراوانی باقی مانده است. اما اولین برداشت قطعی این است که ایران یکی از بزرگترین عملیات‌های پیشرفته پهپادی و موشکی جهان را انجام داده است.

عملیات «وعده صادق» ایران انواع ادعاهای توهمی درباره توان نظامی و فناوری اسرائیل به عنوان پیشرفته‌ترین متحد آمریکا در منطقه را هم برملا کرد. یکی از این ادعاها این بود که دشمنان ایران قادر هستند در قالب جنگ الکترونیک با فناوری‌های پیشرفته قبل از اقدام ایران، موشک‌ها و پرتابگرهای آن را از کار بیاندازند. ادعاها و دیگر داستان‌های توهمی مشابه را که در این سالها ساخته و پرداخته شده را نیز می توان بازخوانی و فهرست کرد.

منطقه غرب آسیا با عملیات «وعده صادق» به دو بخش قبل و بعد آن تقسیم می‌شود. ایران محاسبات زیادی را بهم زد و مهمتر از بهم زدن محاسبات راهبردی منطقه، انتقال این پیام مهم بود که ایران زین پس بر اساس محاسبات جدید عمل می‌کند و تغییر موازنه شروع شده و طرف مقابل نیز راهی جز پذیرفتن آن ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 5
    بانک مرکزی سرکوب ارزی نکند ....اصلا در اخر سال منابع ارزیش ته می کشه ...
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    2 0
    و نکته نهم اینکه ظریف فهمید با یک شاسی چیزی از بین نمی رود
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    ما قدرت خود را به دنیا نشون دادیم باید حواسم باشد دوباره ضربه ای نزنن
  • DE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    درکنارش باید سلاح هسته‌ای هم داشته باشیم تا کاملا شکست ناپذیر شویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس