کد خبر 1592003
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

با شاخه رسانه ای گروهک جیش الظلم آشنا شوید!

خدا را بر توفیق صیام و قیام شکر ولی کشتارهای غزه برای از بین بردن شادی کافی بود که ترورهای بلوچستان نیز آن غم را مضاعف و دل را پاره پاره کرد.

تحرک گروهک در این دوره زمانی را میتوان به چند مسأله مرتبط دانست:
حتما بروز اخبار ناامنی از ایران دقیقاً زمانی که همه دنیا منتظر پاسخ ایران به رژیم هستند و حمایت ایران از جریان مقاومت علیه رژیم در منطقه کاملا آشکار شده است به نفع آمریکا و اسرائیل است و هویت استخباراتی این تحرکات قابل انکار نیست.

ولی نمی توان زمینه های اجتماعی سیاسی این جنایات را نیز نادیده گرفت والا نمیتوان به خوبی توضیح داد که چرا در سالهای قبل این اقدامات کاهش جدی داشتند و چرا حالا بالا گرفتند؟!

جریانی سیاسی در بلوچ ها که معمولا سهمی را از دولت ها می گرفت از دولت جناب رییسی سرخورده شد چرا که برخلاف رویه عدم حمایت از اصولگرایان، این بار از ایشان علنا حمایت کردند و طبعا انتظار رسیدگی و انتصابات بیشتری داشتند.

بعلاوه ماجرای تعرض چابهار و کشتار هشت مهر که با تاخیر و عدم قاطعیت در رسیدگی به مجرمان و ایجاد ناامیدی در بخشی از بدنه همراه بود، امید گروهک ها برای اقداماتی با شعار انتقام که در بلوچ ها یک سنت قومی نیز هست را توسعه داد!

کسی که مثل ما با هر دو قوم اختلاط داشته می داند که مردم این منطقه بشدت آرام و صلح جو و مخالف ناامنی هستند و همان‌قدر که اتهام قتل هشتم مهر به کل سیستانی ها ظلم است عکس‌ آن نیز در این اتفاقات خیانت است اما جریان رادیکال اقلیت در هر دو طرف، انگشت اتهام را به سمت قوم مقابل می‌گیرند!

همان ها که از مطالبه محاکمه مجرمان هشتم مهر ناراحت می شدند چرا که فکر می‌کردند محاکمه یکی از «خودمشما» هست حالا به قوم مقابل تهمت میزنند و بالعکس عده ای که قاتل گروهکی را از «ماشما» بشمارد از انتقام قومی سخن میگوید!‌

شما هر کس که به این دوگانه دامن زد را بلاشک شاخه فرهنگی رسانه ای گروهک بدانید! سیستانی هایی که به عیادت مقتولان هشتم مهر رفتند و بلوچی که به کمک نیروهای انتظامی شتافته مهمترین بازوهای شکستن چرخه نفرت و انتقام هستند ... کثرالله امثالهم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    6 0
    من که نفهمیدم چه گفتی.
    • DE ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      3 0
      مشرق عزیز ! لطفا کلمات عربی متن رو تو پرانتز به فارسی بنویس تا بفهمیم این آقا چی میگه و منظورش چیه.
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      متنش درست بود.قطعا حوادث جمعه خونین زاهدان و عدم برخورد با مسببان و روشن نشدن ابعاد ماجرا مثل استخوان لای زخم ماند و زمینه را برای کینه جویی فراهم کرد.
  • DE ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    4 0
    لطفا بجای استفاده از کلمات کلیدی عربی درنوشتن متن از کلمات فارسی استفاده بفرمائید بفهمیم ، آقای کمیلی چی میگه! هر بار باید برم فرهنگ لغت بیاورم بفهمم منظورش چیه! همانطور که استفاده از کلمات انگلیسی در متن فارسی ناخوشاینده و خواننده رو گیح میکنه . نوشتن این کلمات قلمبه سلمبه یک فعال رسانه ای نشانه سواد نیست ، بلکه نشانه اینه که به مخاطب فارسی زبان بی اعتناست.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    فارسی را پاس بداریم
  • علی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    کلمه عربی خاصی که در متن نیست، «استخباراتی» هم یعنی اطلاعاتی اما «خودمشما» در زبان سیستانی یعنی «ما»، فکر کنم «ماشما» هم در زبان بلوچی یعنی «ما» بنابراین ایشون با این الفاظ اشاره به تفکرات عجیب برخی افراد از دو قومیت استان - یعنی سیستانی ها و بلوچستانی ها - کردند.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    این اتفاقات در بلوچستان دقیقا حاصل سرمایه گذاری اسراییل و آمریکا و سعودی و تاسیس یک گروه وهابی تجزیه طلب برای ایجاد درگیری و نا امن سازی جنوب شرق ایران هست تا هم منجر به عدم توسعه این منطقه شده و هم تکمیل کننده پروژه تجزیه ایران باشد طوری که ما در چنین گروه های تجزیه طلبی رو در سایر نقاط داریم.این گروه تجزیه طلب دقیقا با هدایت اسراییل و سرمایه سعودی و حمایت آمریکا ساخته شده و عوامل داخلی هم در سطح استان داره که مهم ترینش منبرمولوی عبدالحمیده و اطرافیانشه.این جماعت در دوره دولت های غرب گرا هم بعضا مورد حمایت قرار گرفتن.باید با این افراد طبق قوانین و مقررات کشور قاطعانه رفتار کرد .جیش-اظلم به طور واضح نشان داد که تحت فرماندهی اسراییله و از طرفی سخنان مولوی عبدالحمید هم کاملا پروژه رو واضح کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس