کد خبر 1591627
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
جعفر بلوری

شرایط برای پاسخ پشیمان‌کننده به صهیونیست‌ها مهیاست و نباید فریب غربگرایان در کشور را خورد. فقط کمی صبر باید کرد! 

به گزارش مشرق، جعفر بلوری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: حدود یک هفته از حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و شهادت تنی چند از فرماندهان و هموطنان عزیزمان می‌گذرد و بحث «انتقام بازدارنده» در این مدت، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بین مسئولین، کارشناسان، رسانه‌ها و مردم عادی مطرح بوده است. در نخستین ساعات و روزهای وقوع این حماقت صهیونیستی، به دلیل حاکم بودن آن فضای خشم و غیرت بر جامعه، تقریبا هیچ کس جرات این را نداشت که در تحلیل این شرایط، نسخه «کوتاه آمدن» را برای مسئولین بپیچد اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رفته رفته صداهایی-هر چند اندک- از برخی رسانه‌های زنجیره‌ای بلند می‌شود که در لابه‌لای جملات و در پوشش «حفظ منافع ملی و ملاحظات اقتصادی» تلاش می‌کند، به شکلی مانع از انتقام و در نتیجه، تکرار این ترورها شوند! در این باره گفتنی‌هایی هست:

۱- خیلی‌ها معتقدند، ترور سردار دل‌ها «قاسم سلیمانی»، شروع روندی است که امروز آن را به شکل ترور سردار زاهدی و حاجی رحیمی و... می‌بینیم. چند روز پس از ترور سردار سلیمانی، برخی از این جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای، در تریبون‌های رسمی اعلام کردند، باید برویم و با ترامپی که شخصا مسئولیت این ترور را برعهده گرفته است، مذاکره کنیم. آنها حمله به عین‌الاسد را هم که تنها یک «سیلی» ابتدائی است، «کافی» دانستند و بعضا حتی علیه آن موضع هم گرفتند. تا می‌توانستند با قلم و بالا و پایین کردن قیمت‌های ارز و سکه، تلاش کردند انتقامی از آمریکا گرفته نشود. هنوز هم تلاش می‌کنند، انتقام کامل سردار سلیمانی را که هنوز گرفته نشده، گرفته نشود. دقیقا همین طیف یکی دو روزی است شروع کرده‌اند به جلوگیری از گرفتن انتقام این سرداران و مستشاران آن هم با ابزار «اقتصاد» و «خطر جنگ». به طور خلاصه، این طیف-که با دریافت آگهی‌های دولتی و بعضا از همین سپاه-سرِ پا هستند، می‌گویند، دشمن هر غلطی کرد، نباید پاسخ داد.. ما فکر می‌کنیم، یکی از دلایل مهم تکرار این ترورها در کنار کافی نبودن آن سیلی، وجود همین موجودات در کشور است که زمانی مقامات رژیم صهیونیستی درباره آنها گفته بودند؛ بهترین سرمایه‌های اسرائیل در ایران هستند!

۲- طیف دومی هم دیده می‌شود که معتقدند، بلافاصله پس از حمله دشمن به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق، باید تل‌آویو و حیفا و مراکز هسته‌ای و نظامی آن را آماج حملات موشکی و پهپادی قرار داد و نگران تبعات آن هم نبود. ما هم می‌دانیم موضع‌گیری این طیف از سر غیرت و وطن‌پرستی است اما معقول نیست چون هیجانی و احساسی است و احساس هم بعد از مدتی می‌خوابد. اما چه باید کرد؟

۳- به قطع و یقین باید انتقام گرفت، آن هم از نوع «غافلگیرکننده و بازدارنده». انتقام غافلگیرکننده و بازدارنده یعنی، انتقام با حساب و کتاب و سنجیدن همه شرایط. نباید بدون محاسبه و در نظرگرفتن همه جوانب، دل به دریا زد. این‌جا زمان هم مهم است. نباید این انتقام دیرگرفته شود. هرچه دیرتر کار سخت‌تر. شاید برای درک این موضوع، بهتر باشد از دریچه نگاه آن مسئولینی به موضع نگاه کنیم که اداره امور مربوطه در دستشان است. آن‌ها قطعا از من و شما و هر کارشناس ِ دور از گودی به امور واردترند و چم و خم کار را بهتر می‌دانند. هم واقعا کارشناسند و هم اطلاعات و دانش کافی را در اختیار دارند. ما مطلع شدیم در این یک هفته‌ای که گذشت، با دقت و وسواس مشغول بررسی شرایط جهت یافتن بهترین راه برای گرفتن انتقام بوده‌اند. همین‌قدر سر بسته بگویم که انتقام حتمی، گسترده، پشیمان‌کننده و ان‌شاء‌الله بازدارنده خواهد بود. فقط کمی صبر کنید!

۴- گزارش‌هایی که از رسانه‌های عبری‌زبان و به صورت روزانه به بیرون درز می‌کند نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها در شرایط بسیار پیچیده، سخت و بی‌سابقه‌ای هستند. تعداد این گزارش‌های رسمی آن‌قدر زیاد است که دنبال کردن همه آنها، سرگیجه می‌آورد! خلاصه و چکیده این گزارش‌ها این است که، اقتصاد این رژیم و میزان بدهی دولتی آن تاکنون به بدی این روزها نبوده است، ۵۰۰ هزار نفر برای همیشه به کشورهای خود بازگشته‌اند که بخش قابل توجهی از آنها نخبه و کارشناس و نیروهای کیفی هستند. اقتصاد، کشاورزی و صنعت گردشگری این رژیم در بسیاری از شهرها به صورت ۱۰۰درصد نابود شده و شرایط در میادین جنگی نیز «افتضاح» است. عقب‌نشینی تمام نیروهای زمینی این رژیم از خان یونس خبر «بسیار» مهمی بود. شاید نتانیاهو گفته باشد این عقب‌نشینی برای حمله به رفح صورت گرفته است اما بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان این رژیم نظر دیگری دارند. آنها می‌گویند هدف اعلامی از حمله به خان یونس، کشتن محمد ضیف و یحیی سنوار، دو مهره اصلی و قدرتمند حماس و آزادی اُسرا بود. قرار هم بود طی دو ماه این اتفاق رخ دهد اما پس از ۴ ماه، عقب‌نشینی صورت گرفت در حالی که نه اسیری آزاد شد و نه این دو فرمانده بزرگ میدانی به شهادت رسیدند. راستی، از اُسرای صهیونیست چه خبر؟ مگر با قطعیت گفته نشده بود، آنها در خان یونس هستند؟! شرایط اجتماعی این رژیم هم که گفتن ندارد. این‌ها را گفتیم تا نتیجه بگیریم، علاوه بر انتقام سخت جمهوری اسلامی از صهیونیست‌ها، همین روند رژیم صهیونیستی را از پای درخواهد آورد.

۵- شایعه و اخبار دروغ، در شرایط خطیر و حساس است که تولید می‌شود؛ چون در چنین شرایطی باورپذیرترند.(رجوع شود به مبحث مهم «انگاره‌سازی» رسانه‌ای) همیشه هم این طور بوده که موازی با جنگ سخت، یک جنگ نرم و رسانه‌ای به راه می‌افتد که اهمیت آن کم از جنگ سخت نیست. صهیونیست‌ها که حمایت همه‌جانبه تمام دنیای غرب و برخی کشورهای ثروتمند عربی را دارند، تا این لحظه که مشغول خواندن این یادداشت هستید، در همه این میادین، قافیه را باخته‌اند. اما امید زیادی به جنگ نرم و رسانه‌ای دارند. آنچه روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست اخیرا منتشر کرده، دقیقا ناظر به همین موضوع است. طبق گزارش این روزنامه عبری زبان، آنچه باعث شده ایران در این ۸ روز انتقام نگیرد، توافقی پنهانی است که روز یکشنبه بین ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی در عمان صورت گرفته است! طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی پذیرفته از غزه عقب‌نشینی کند در عوض ایران انتقام نگیرد(!) سرمایه‌های شیمون پرز در ایران نیز با دامن زدن به این دروغ بزرگ، تلاش می‌کنند قیمت ارز را کمی پایین بکشند. نوعی شرطی‌سازی و گره زدن انتقام از اسرائیل به معیشت مردم! الحق والانصاف شیمون پرز اگر در طول عمرش یک حرف راست درباره برخی از مدعیان اصلاحات زده باشد، همین جمله است!

۶- نکته مهمی که نباید هیچ ایرانی آن را فراموش کند این است که، حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، حمله به خاک ایران بود و این - به قول سید حسن نصرالله- بالاترین حد تجاوزگری است. کوتاه آمدن در برابر چنین تجاوزی، نه تنها باعث تکرار آن این بار در تهران خواهد شد بلکه در نتیجه جنگ اصلی یعنی جنگ غزه نیز اثرات مخربی خواهد داشت. صهیونیست‌ها جنگ غزه را باخته‌اند و تبعات این شکست، تکلیف مسائل زیادی را یک بار برای همیشه در منطقه، روشن خواهد کرد. حالا کمی به «پرت» بودن تحلیل‌های آن طیفی که می‌گویند، انتقام نگیرید فکر کنید.

۷- در شرایط حساس و خطیر، اداره‌کنندگان کشورها زمانی می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند که حمایت و پشتیبانی مردم را داشته باشند. جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی روز جهانی قدس که جمعه گذشته در ایران برگزار شد، بهترین شاخص و معیار برای دانستن این است که، مردم چه می‌خواهند. طبق اطلاعات دقیقی که به دست ما رسیده میزان مشارکت در این راهپیمایی ضدصهیونیستی «بی‌سابقه» بود. این بی‌نظیر بودن یعنی همان پشتیبانی مردمی. طبق این اطلاعات، میانگین مشارکت در راهپیمایی امسال نسبت به سال گذشته در کل کشور ۴۰ درصد افزایش داشته است. در برخی شهرها مثل یزد این میزان، ۲۰۰ درصد، در مشهد ۱۰۰درصد، در خراسان شمالی و فارس هر کدام ۶۰ درصد و در تهران بین ۶۰ تا ۷۰درصد بوده است. همه این‌ها یعنی، شرایط برای پاسخ پشیمان‌کننده به صهیونیست‌ها مهیاست و نباید فریب غربگرایان در کشور را خورد. فقط کمی صبر باید کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مهدی US ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    42 39
    ببخشید همه مثل شما صبر حضرت ایوب ندارند
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      29 25
      غرب گرایان و به اصطلاح اصلاح طلب های افراطی از یک ساعت بعداز حمله اربابشان به کنسولگری ایران مدام ساز ترس و وحشت را در بین مردم برای عدم انتقام علیه ارباب خود کوک میکنند و مخالف سرسخت انتقام میباشند جان و مال و ناموس امنیت ایرانیان برای این خائنان هیچ مهم نیست اما اربابشان نباید تاوان پس بدهد
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      2 21
      عدم پاسخ در مقطع کنونی را مشروط بر باز شدن کامل رفح و رسیدن کمک های مکفی به مردم غزه کنید
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      9 15
      صبر فعال یعنی عوامل داخلی دشمن در عرصه اقتصادی هم باید سرکوب شوند
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      17 4
      عدم پاسخگویی یعنی عدم التزام
    • حمید IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      صبر میکنیم
    • US ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      9 5
      یعنی روزنامه کیهان که اول از همه عربده می کشید انتقام انتقام غرب گراست؟ عجب!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      2 3
      انتقام درزمان ومکان مناسب گرفته خواهدشد بی صدا...ولی پس از انتقام صدایش گوش فلک را کر خواهد کرد
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      4 5
      ۱۷:۵۹ عربده کشیدن که تخصص ضدانقلاب نکبت و افسادطلبان خائنه. کیهان نیاز به عربده نداره. اشاره کنه مؤمنین می‌پیچونن‌تون
  • شاهرخ IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    19 5
    آقای بلوری من فقط عاشق این آمار دقیقتم
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      1 3
      عاشق بمان یا خودت هم برو امار بخون
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    23 8
    هه هه هه هه
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    41 15
    بحث سر اینه که این یه کمی و بزودی که مدام میگی میره 10 سال دیگه . آخرشم میشه دو تا راکت تو بیابونهای یه پادگان و تموم
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      1 4
      اولین بار چند ماه قبل بود که پاسخ ندادن!!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    41 17
    از قديم گفتن وای ازخونی يک شب ازش بگذرد اين ضرب المثل را چگونه معنی می کنيد
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      7 14
      این ضرب‌المثل را این گونه معنا می‌کنیم که مثال است نه عین واقعیت و در تناسب با واقعیت، اشتباه است.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    13 5
    بله انتقام باید گرفته شود
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    47 14
    خخخخخ خنده دار شده انتقام ها ی سخت
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      3 0
      زرشک
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    21 10
    چقدر صبر؟
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      9 19
      صبر چه قدر نداره. صبر یعنی صبر تا زمان موعود.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    22 7
    نداشتن اشراف اطلاعاتی نسبت به دشمن مقابله به مثل را عقب انداخت. والا اگر توانش بود بلافاصله باید جواب داده می شد.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      6 0
      زرشک
  • یزدان IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    17 7
    چهل و چند سال صبر و چهل و پنج میلیون دروغ
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      1 5
      چهل و چند سال برای شیاطین صبر بوده. برای مؤمنین شکر بوده. چهل و پنج میلیون دروغ هم مربوط به ضدانقلابه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    31 6
    45 ســــال قصه سرائی کم بوده که هنوزم زمان میخواید؟؟؟؟؟؟بزنید تکلیف روشن بشه دیگه
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      4 1
      زرشک
    • US ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 3
      احسنت
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 4
      دمت گرم
  • DE ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    14 4
    چن نفری جمع شدین تا همچین تحلیلی از خودتون در وکنین؟
  • بابک IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    27 8
    فعلا با این نرخ دلار و طلا گوشت مرغ غیره انتقام سخت را از مردم گرفتید.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      10 18
      برو بابا! ناموستون رو هم بزنند میگید قیمت گوشت و مرغ و دلار چنده؟!!
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      4 0
      زرشک
  • ابراهیم IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 5
    با همه این مطالب باید انتقام خیلی سریع گرقته شود وان موشک باران تل اویو ومرکز هسته ای در صحرای نقب ویرانی سفارتخانه اش در امارت و باکو ونهایتا اجازه حضور ما بغنوان پویش ده میلیونی برای شرکت در نبرد با اسرائیل است در غیر اینصورت انتقام پشیمان کننده نیست وبقیه این حرفها شعار توخالی است
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    3 3
    همزمان با حمله ایران به رژیم اشغالگر قطعا گروهای تروریستی در شهرهای مرزی و حتی غیر مرزی اقدام به عملیات خواهند کرد. باید نیروی اماراتی و ارتش حواسش فقط و فقط به داخل کشور باشد و سپاه حواسش به خارج مرزها
  • صادق IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    4 5
    قبل از حمله زمینی رژیم اشغالگر به عزه ایران و حزب الله هر روز بیانیه میدادند و یخنرانی های مختلف در داخل در خارج که اگر به غزه حمله زمینی شود اسمون را بر سر شما خراب میکنیم چی شد 35 هزار شهید 100 هزار زخمی و معلول سوتغذیه و غزه با خاک یکسان شد حالا هم چند سال از شهادت سردار لیمانی و فخری زاده و بقبه شهدا گذشته کدوم پاسخ و انتقام گرفته شده حالا هم حمله به کنسولگری یک هفته گذشته کدوم پاسخ داده شد دیگر سر سوزنی به انتقام و پاسخ این حرفها امیدی نیست
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    3 8
    راستش اگر به وضعیت فلاکتبار اسرائیل دقت کنید اونکه باید انتقام بگیره ما نیستیم! غیرازخسارات هنگفت مالی و مادی صدها نظامی پلید صهیون طی همین چند ماه به هلاکت رسیده اند. سعودی به مجاهدین مقاومت سلاح رسانده یا مصر و اردن و ترکیه؟!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    5 9
    نویسنده این مقاله تحلیل درستی داشت
    • FR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      چرندیات یک آدم بی سواد - که ژست همه چیز دان به خود گرفته
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    5 25
    خوب بود ولی سفارت خاک کشور نیست.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      6 5
      سفارت خاک کشور نیست ولی در حکم خاک کشور هست.
  • US ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    12 0
    برنده عمل می‌کند
  • رضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    5 12
    پادوهای اسراییل روبزنید من راضیم دونه به دونه این اصلاح طلبا رو خودم سقط کنم
    • US ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      اره دیگه، شماها فقط زورتون به مردم خودتون میرسه....
  • آرش چویل IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    5 13
    تنها تحلیل که تک تک کلمات رو خوندیم. کاملا درسته و احسنت به نگارنده .
  • آرش چویل IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    5 3
    به نظرم بعد از عید سعید فطر حمله غافلگیر کننده و متفاوت از قبل رخ خواهد داد.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    5 12
    باید مطیع ولایت فقیه جانشین امام زمان (عج) حضرت امام خامنه ای باشیم که فرمودند: پشیمانشان میکنیم و سیلی خواهیم زد. مرگ بر اسراییل و حامیانش
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 7
    انتقام خون فرماندهان در سوریه مطالبه تمام مردم ایران است چون حس می کنند غرور ملی آنها لگد مال شده است اینکه چگونه انتقام گرفته شود نظامیان نیروهای مسلح بهتر از شما می دانند شرم نمی کنید به کسانی که فریاد انتقام سر می دهند تهمت غربگرایی می زنید مثل اینکه ناف شما را با تهمت و افترا بریدند
    • US ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      5 0
      ثبات قیمت ارز و سکه هم بخش کوچکی از مطالبات ما است
    • US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 2
      مشکل اینجاست که نظامیان نیروهای مسلح تصمیم گیرنده نیستند و متاسفانه تصمیم گیران بعضا نفوذی هستند. توجه داشته باشید که این شگرد موساد است که به عواملش دستور میدهد که آنها هم شعار انتقام سر دهند ولی سمت و سوی انتقام از اسرائیل را به جهتی منحرف می کنند که کمترین آسیب به صهیونیست ها وارد شود مثلا القاء می کنند که ایران باید به یکی از سفارتخانه های اسرائیل حمله کند. در حالی که سفارت ایران در دمشق با هیچیک از سفارتخانه های اسرائیل در یک عرض نیست( چندین سردار ما در سفارت ایران به شهادت رسیده اند) و ضمنا سفارتخانه های اسرائیل خالی از سکنه هستند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    2 6
    مهمترین ابزاری که ستون 5 آمریکا - اسراییل یعنی اصلاح طلبان در اختیار دارند همانا بالا بردن نرخ دلار است که بقول نویسنده شرایط اقتصادی - سیاسی ایران را شرطی کرده است. در حال حاضر متاسفانه این یک ابزار یکطرفه ای است که علیه ما استفاده میشود که البته نهایتا به سود یک اقلیت کوچکی در کشور تمام میشود. در نتیجه بهتر است که با ایجاد تدابیر لازم - همزمان با شروع پاسخ به جنایت صهیونیستها در دمشق - این مشکل را از یک طرفه بودن به دو طرفه شدن تبدیل نمود. یعنی به محض افزایش نرخ ارز در برابر ریال ( معمولا از سوی شبکه دلاری تجار مقیم امارات و ....) کاری کرد که بخش عرضه انرژی به بازارهای جهانی نیز به همان نسبت دچار تلاطم گردد و حداقل اینکه قیمت نفت به شدت افزایش پیدا کند.
  • NL ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    4 1
    آره ما صبر ایوب و عمر نوح و گنج قارون داریم تا منتظر وعده های پوچ و توخالی شما در صد سال آینده باشیم.... چه خبر قیمت سکه و دلار؟؟؟
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 2
      نظام وعده‌ای نداده که عمل نکرده باشه. این رو دشمنان نظام هم اذعان دارن. به صبر ایوب و عمر نوح نیاز نبود. یک بند انگشت ایمان لازم داری برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی که نداری. قیمت سکه و دلار هم به برکت رفقای ضدانقلاب آفتا‌ب‌پرستت بالاست. اما ربطی به سیلی سخت به رژیم غاصب نداره. از این بابت نگران نباش
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 2
    همین نگه داشتن اسراییل در خوف ورجا بهترین حالگیری است وبموقع ضربه فنی میشود
  • سید مرتضی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 4
    من تا زمانی که موشک شلیک نشده و بقول معروف سیلی نزدن من باورم نمیشه سر قضیه خرید جنگنده هم همینطور من به رهبر اطمینان دارم اما دیگه واقعا به مسئولین اطمینان ندارم از بابت بی خیالی هاشون...
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 4
    الان چی کار میکنیم صبر با همون تاکتیک که ترامپ رت بیارند تاکیتکشون هم چیه ... زدن را از نطر امنیتی گنده می کنند ترامپ بیاد سختتر خواهد شد ....حالا خود مبارکتون می دونید مارا به خیر و شما را به سلامت اینها انقلاب می کنند ...
  • علی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 3
    الان زالوهای اقتصادی و دلالان طلا و دلار منتظرند یه تیر از طرف ایران بطرف رژیم صهیونیستی شلیک بشه بکشن رو قیمت‌ها و حالشو ببرند...! لطفا قبل از هرکاری حواستون به این زالوها باشـه
  • FR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    3 1
    ساکت جناب بلوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس