کد خبر 1589666
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
شب قدر

منزهی تو، ای که معبودی جز تو نیست، فریادرسِ فریادرس، ما را از آتش بِرهان ای پروردگار من.

به گزارش مشرق، نجوای عاشقانۀ بندگان حضرت حق در دومین شب از شب های قدر، آسمان مشهد الرضا را در تاریکی شب نورباران کرد. اهالی لاهوت متحیر به تماشای ساکنان عالم ناسوت نشستند. مردمانی که معبود و محبوب خویش را با هزار اسم خواندند، هر تن آسمان شد و هر چشم بارید تا شب نزول قرآن را غنیمت شمرد و در این شب که عاشق، بی‌بهانه معشوق خطاکار را می‌بخشد عذر تقصیر به درگاهش برند.

شب هایی که با نام امیرالمؤمنین پیوند خورده است، آن هنگام که تیغ نفرت و کینه با جهل آبدیده شد و پیشانی ماه را در محراب مسجد کوفه شکافت. علی فُزتُ بربّ الکعبه خواند ولی وحشت دنیای بدون او جان کائنات را لرزاند. یتیمان کوفه بار دیگر یتیم شدند و امت، پدر خویش را از دست داد. چاه دیگر همدم شب های تنهایی خود را ندید و نخلستان های کوفه دلتنگ زمانی شدند که ذرات خاک قدم های ابوتراب را می بوسیدند و ذکر می‌ گفتند.

کوچه های شهرِ هزار رنگِ کوفه، پرچمدار عدالت و یک رنگی را از دست داد. دلدادگان ائمه اطهار از اقصی نقاط کشور و جهان به حریم امن بارگاه رضوی پناه آوردند تا در این شب پر التهاب، آرامش را در کنار عالم آل محمد بیابند. پروردگار را به هزار نام خواندند و قرآن را روی سر گذاشتند و او را به نام قرآنِ ناطق قسم دادند تا کوتاهی هایشان را ببخشاید و مقدّرات یک سال را به برکت نام پرصلابت امیرالمؤمنین در برگی عاری از زشتی و سیاهی بنشاند. شب های قدر امسال در مشهد به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید رنگ و بوی دیگری داشت.

بسیاری از عاشقان اهل بیت(ع) در شب های قدر خود را به خطه خورشید رساندند تا در جوار امام رضا(ع) غبار از دل بشویند و قلب را به آب دیده صیقل دهند. هر مسجد و حسینیه و تکیه شهر محلی برای شب زنده داری و عزاداری بود اما بزرگ ترین میعادگاه دلدادگان خاندان عترت و طهارت در حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) مجاوران و زائران را گرد هم آورد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس