فیلم/ زیبائی طبیعت کهگیلویه وبویراحمد از نگاه مسافران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به رعایت مسائل ایمنی در روز طبیعت هشدار داد و گفت: مردم از شکستن تنه و شاخه درختان و آتش زدن بوته ها در روز طبیعت در عرصه های منابع طبیعی خودداری کنند.

به گزارش مشرق از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرهنگ ستاد «علی ملکی آهنگران» با اشاره به اینکه همه با هم در روز سیزده بدر از طبیعت حمایت کنیم، خواستار آن شد تا مردم و مسافران از بردن خودرو تا عمق طبیعت و کوبیدگی خاک و گیاهان طبیعی اجتناب کرده و مسیری را برای رسیدن به طبیعت پیاده طی کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: همچنین هموطنان از شکستن تنه و شاخ و برگ درختان و آتش زدن بوته ها اجتناب کنند، بخشی از پخت و پز غذایی در منزل انجام و در صورت امکان برای تهیه آتش از ذغال یا کپسول های گاز استاندارد با مراعات نکات ایمنی استفاده شود.

وی اضافه‌کرد: سبزه های نوروز را در طبیعت رها نکنیم و آنها را به شهرداری ها و دامداری ها تحویل دهیم.

این مسوول با بیان اینکه مردم از ایجاد آلودگی صوتی در طبیعت اجتناب کنند، یادآور شد: موجودات زنده بالاخص حیات وحش به صداهای ترقه و مواد منفجره حساس هستند.

ملکی آهنگران با بیان اینکه هموطنان از روشن کردن آتش و رها کردن آن در طبیعت خودداری کنند، افزود: از بردن ظروف یک‌بار مصرف به طبیعت در این روز خودداری شود.

وی تصریح کرد: هموطنان از همراه بردن وسایلی همچون اره، تبر، تفنگ بادی و ساچمه ای که باعث تخریب طبیعت می شود، خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مردم از رها کردن اضافه مواد غذایی خود در طبیعت خودداری کنند، گفت: همچنین برای جلوگیری از آلودگی آب های روان از مصرف مواد شوینده در جوبیارها، کانال ها، دریاچه ها و رودخانه ها جلوگیری و در صورت امکان ظروف استفاده شده در روز طبیعت را برای شست و شو به منزل بازگردانند.

وی از مردم خواست تا از ریختن مواد غذایی اضافه و پرتاب زباله در طبیعت و جاده ها خودداری کنند و افزود: رها نکردن ماهی های قرمز در تالاب ها و آب‌های روان و دریاچه ها و رودخانه ها، نکته دیگری است که باید به‌طور جد مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که قصد رهاسازی آنها را داریم در حوض های بسته انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس