رژیم صهیونیستی

علی رغم آنکه بسیاری از کشورهای جهان و منطقه به محکومیت رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در غزه ادامه میدهند، اما بررسی ها نشان میدهد که در عمل، موضع این کشورها به گونه دیگری است.

سرویس جهان مشرق - بررسی این مسئله که کدام کشورها در طول جنگ به تامین سوخت، نفت و فرآورده های آن برای رژیم صهیونیستی ادامه می دهند، در نوع خود جالب است و نشان میدهد که حمایت رهبران برخی از کشورهای جهان یا منطقه از مردم غزه در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی، چیزی به جز یک نمایش مضحک نیست.

یک شرکت تحقیقاتی انرژی مستقر در واشنگتن سندی را منتشر می کند که منابع تامین سوخت و نفت اسرائیل در طول جنگ جنایت بار غزه را شرح می دهد. بر اساس این سند، معلوم می شود که هیچ ارتباطی بین مانیفست حمایت از مردم غزه و اعتراض به رژیم صهیونیستی توسط سران برخی از کشورها و فروش انرژی در زمان جنگ برای طمع سود ناشی از آن وجود ندارد.

بر اساس این اطلاعات، اسرائیل بیشتر سوخت جت JP-۸ را طی کمک های نظامی از آمریکا دریافت کرده است، اسرائیل از ابتدای جنگ تاکنون سه تانکر از این نوع را از آمریکا دریافت کرده است.

کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟

علاوه بر سوخت جت، ارتش اسرائیل به مقادیر قابل توجهی گازوئیل و بنزین برای تانک ها و سایر خودروهای نظامی نیاز دارد و پس از واردات نفت خام از خارج، این سوخت توسط پالایشگاه های داخلی تامین می شود. تامین کنندگان اصلی نفت اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ عبارتند از: آذربایجان، قزاقستان، روسیه، گابن، برزیل و ترکیه. نفت آذربایجان از طریق خط لوله باکو-تفلیس-جیهان هنگامی که به شهر بندری ترکیه می رسد، با نفت کش هایی به سمت اسرائیل حمل می شوند.

بر اساس این سند، اسرائیل مقدار نسبتاً کم اما ثابتی از محموله های نفت خام را از طریق خط لوله سومد کشور مصر که از کانال سوئز تا دریای مدیترانه امتداد دارد، دریافت می کند. نفت این خط لوله از عربستان سعودی، امارات و عراق دریافت و تامین میشود که بخشی از آن از مصر به رژیم صهیونیستی داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رستم ایرانی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    9 9
    تامین کنندگان اصلی نفت اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ عبارتند از: آذربایجان، قزاقستان، روسیه، گابن، برزیل و ترکیه. نفت آذربایجان از طریق خط لوله باکو-تفلیس-جیهان هنگامی که به شهر بندری ترکیه می رسد، با نفت کش هایی به سمت اسرائیل حمل می شوند. بر اساس این سند، اسرائیل مقدار نسبتاً کم اما ثابتی از محموله های نفت خام را از طریق خط لوله سومد کشور مصر که از کانال سوئز تا دریای مدیترانه امتداد دارد، دریافت می کند. نفت این خط لوله از عربستان سعودی، امارات و عراق دریافت تامین میشود که بخشی از آن از مصر به رژیم صهیونیستی داده می شود.
  • ناشناس IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    26 6
    ( باکو ،قزاقستان،ترکیه) در نفاق و دشمنی علیه اسلام سرآمد هستند
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    38 8
    از پانترک جماعت چه توقعی میشه داشت جز خیانت
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      4 14
      نباید به هیچ قومیتی توهینی کرد
    • به GB ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      ترک و پانترک ارتباطی با ما آذری های ایرانی ندارد.
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    25 3
    کشورهایی که در این موقعیت به رژیم صهیونیستی نفت ارسال می کنند ، لجن خوار هستند ولی به ترکیه با این همه سوابق کثیفش بایستی گفت: " لجن خوار چاه مُستراح!"
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      7 1
      روسیه هم داره به اسرائیل نفت میفروشه که. اون خط انتقالی که از خونهٔ الهام علی اف صهیونیست میره به خاک روسیهٔ مظلوم و از اونجا میره ترکیه هم جالب تره
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    11 0
    خودکشی بنیامین نتانیاهو تا چند روز دیگر. این خبر خوشی است برای مردم مسلمان جهان خواهد بود،ان شاالله.
  • US ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    14 2
    اینها اسم اسلام رو یدک می کشند و آبروی برای اسلام و مسلمانان نگذاشتند، سران خائن و کثیف آنها
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    8 0
    یک سئوال چرا نیروهای اطلاعاتی حزب الله و مقاومت مثل آنها برخورد نمی کنند چرا این لوله ها را منفجر نمی کنند چرا یمن کشتی های کدخدای شیخ بنفش ودکمه دار ظریف وبه اصطلاح ابر قدرت را میزنه چرا کشورهایی مثل امارات را نمیزنه باید امنیت این کشورها را به چالش کشید آمریکا دیگر غلطی نمی تونه بکنه . باید کاری کرد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      3 1
      دلیل اینکه بعد از اینهمه جنایت اماراتیها هنوز بک ترقه بطرف امارات پرت نشده دلیلش سرمایه های کلان اقازاده ها و مسولین فاسد در اونجاست.هر اتفاقی باعث میشه تا این حرام خواران سرمایه هاشون مشکل پیدا کنه.پس بهتره یمنیهای باشرف سهید بسن ولی این بیشرفها ضرر نکنند
  • یوسف از همدان IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    22 6
    تو عکس منتشر شده عراق و کرکوک کاملا معلومه و یک خط لوله از کرکوک رفته اردن و از آنجا رفته اسراییل ولی نویسنده به عمد این موضوع رو سانسور کرده ولی در خصوص ترکیه که خودش وارد کننده عمده نفته بزرگ نمایی کرده . ترکیه هم مثل گرجستان فقط میزبان خط لوله نفته و نمی تواند سر هر چیزی شیر نفت عبوری رو ببنده . شما که خیلی دلتون به حال غزه می سوزه اون دو تا خط لوله نفتی رو که ار مبداء عراق و اقلیم کردستان نفت می بره اسراییل رو بترکونید
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      1 4
      اخر به ایران پناه میارن وبهترسرجاتون بشینید
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      5 1
      بنا به نقشه اون خط لوله منفجر شده . اون خط نارنجی هم نوشته که کنسل شده. خوب دقت کن به عکس بعد حرف بزن
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 1
      دوست عزیز دولت ترکیه و ارتباط این کشور با کشورهای اسرائیل و روسیه و اوکراین و سایر کشورها بر اساس منافع ملی خود پایه ریزی سده است ولی مشکل اصلی در تضاد منافعی است که ترکیه به عمد کشور ایران که دومین کشور آذری زبان است را در محاصره قرار داده و از طرفی اردوغان مدعی رهبری جهان اسلام و حمایت از فلسطینیان در بند است و متاسفانه گروهی اندکی در ایران اردوغان گرگ زاده را تا حد خدایی پرستش می‌کنند و غافل از اینکه در اولین فرصت مشابه اسلاف عثمانی خود مترصد ضربه مهلک به ایران و آذری زبانان است.
  • سلام IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    5 0
    مقاومت هر منطقه باید خط لوله نفت آن کشور را منفجر کنن.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    2 0
    رژیم کودک کش صهیونیستی از طرف دولتهای ترکیه باکو آلمان فرانسه انگلیس آمریکا عربستان امارات اردن بحرین کویت مراکش کانادا استرالبا و اکثر کشورهای اروپا بطور جدی حمایت میشه. نه اینکه با این کشورها فقط رابطه داشته باشه نخیر از طرف همه این کشورها بطور جدی حمایت میشه. بقیه کشورها هم با این رژیم روابط تجاری خیلی خوب دارن مثل هند روسیه و چین. فقط ایران به همراه تعداد بسیار اندکی از آزادی خواهان جهان با اعتقاد و اعتماد به وعده های الهی و قرآنی و برخی افراد نیز بر اساس فطرت پاک انسانی خودشان مخالف این رژیم هستند. در میان حامیان این رژیم کودک کش،، عربستان و ترکیه پلیدترینها هستند. قطر هم منافقانه از رژیم کودک کش حمایت می کنه.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    1 0
    اخرشم به ایران پناه میارن
  • mahdi IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    13 2
    تف به شرفتتون خاک بر سر مسئولان ایرانی رژیم باکو باید چکار کنه که شما در به در های نفهم بفهمید که علی اف و رژیم باکو دشمن شماست نه دوست شما
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    4 0
    خدا خودش جای حق نشسته یه روز یه جا اساسی تاوان میدن، اه این بچه های مظلوم دمار از روزگارشون در مییاره 👿😔
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    1 1
    آقایون مسئولین مملکت، چرا این تروريست وآدم کش آلمان‌ها جمشید شارمهد اعدام نمیشه؟؟؟؟؟ مگر جنایات او کمتر از مسعود رجوی هست، چرا روح الله زم که آدم نکشته بود اعدام شد واین حرامزاده نصف خانواده منو کشته تو بمب گذاری دارند کارهای آزادیش رو آنجام میدن که تحویل آلمان‌ها بشه، تف تو این عدالت اسلامی ایران، مشرق حرف دل مارو منتشر کن لطفا.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    2 5
    کشورای دنیا بر اساس منافع ملی با بقیه رابطه دارن
  • Ti IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    هر کسی پشت اسی ایستاده دستش بشکنه .
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    مرگ بر همه خائنان.
  • هومن IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    قرارداد از قبل بوده
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    روسیه وعراق؟؟؟؟؟!!!!!!
  • اردبیلی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    9 1
    هیچ حکومتی در دنیا کثیف تر از حکومت ترکیه و هیچ شخصی در دنیا منافق تر و دورو تر از اردوغان نیست حتی اسرائیل و آمریکا هم تمیزتر از ترکیه هستند حداقل خود را دشمن نشان می دن و کیه که ندونه منافق خطرناک تر از دشمنه , این اردوغان همونیه که با بشار اسد به سفرهای خانوادگی می رفتن همون موقع که با بشار رفیق بود داشت نقشه بهم ریختن ترکیه و کشتن بشار و خانواده اش را می کشید ! تو لاذقیه و قبل بحران , نماینده عالیرتبه کرملین ترور شد روس ها به همه شک کردند جز ترکیه و کار میت بود ! بگیرید بیاین تا مذاکرات ادلب که چند برابر متن مذاکرات , پایگاه زدند ! حتی خود آمریکا هم به ترکیه اعتماد ندارد سرطان اصلی اسرائیل نیست اسرائیل دشمنه و روبرو ایستاده سرطان اصلی اونایی هستن که منافقانه دشمن هستند و از پشت خنجر می زنن .
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    عربستان امارات و عراق خخخ حالا هی بگو آمریکا در منطقه منفوره
  • نصر IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    مردم کشور اذربایجان سالها در نظام کمونیستی شوروی سابقه بسر برده اند و از انها نباید انتظار اسلام ناب را داشت .اگر چه مردم اذربایجان قبلا شیعه بوده اند ولی در طول سالها رندگی با تفکر کمونیستی اعتقادات و بینش دینی انها بشدت ضعیف شده وعل اف هم یک فرد معتقد به اصول اسلامی نیست . لذا سالها باید بگذر تا ملت اذربایجان هویت اسلامی و شیعه گری خود را بدست اورند.ولی متاسفانه با نفوذ صهیونیست ها در این کشور و استفاده از خلاء بی هویتی انها و ترساندنشان از ایران بر مقدرات انها حاکم شده اند و این سیاستی بوده که توسط صهیونیست ها از سالها قبل طراحی و با تبلیغات فراوان رسانه های صهیونیست ،شوروی مقتدر سابق را از هم متلاشی کردند تا براحتی بتوانند بر خرابه های ان لاشخوری کنند .امروزه مقدرات تمام کشور های جدا شده ار شوروی سابق در اختیار صهیونیزم جهانی است .وایجاد جنگ بین روسیه و اکراین هم به این خاطر است تا این دو کشور نسبتا قدرتمند را هم تضعیف نموده و کاملا بر انها مسلط شوند.
  • ZA ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    دمشون گرم خوب پولی به جیب زدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس