به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آن چه که باید در مورد ایالات متحده امریکا دانست مطلبی را درباره ادعای کند شدن روند تحویل تسلیحات آمریکایی به اسراییل به نقل از ای بی سی نیوز منتشر کرد و نوشت:

یک مقام ارشد اسرائیلی می‌گوید که ایالات متحده شروع به کند کردن روند کمک های نظامی به اسرائیل کرده است، ادعایی که هر چند مقامات ارشد ایالات متحده آن را رد کردند، ولی نشان از تیره تر شدن روابط بین دو متحد دارد.

این گزارش متناقض در حالی منتشر شد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا - بالاترین مقام منتخب یهودی در ایالات متحده - گفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل «راه خود را گم کرده است» و باید انتخاباتی را برای تعیین جانشین احتمالی برگزار کند.

شومر پنجشنبه گفته است که من معتقدم که برای دستیابی به آن صلح پایدار - که ما بسیار آرزوی آن را داریم - اسرائیل باید برخی اصلاحات قابل توجه در مسیر خود انجام دهد.

به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود، محموله‌های کمک‌های نظامی ایالات متحده در آغاز جنگ اسرائیل و حماس بسیار سریع تحویل داده می شدند؛ اما اکنون متوجه می‌شویم که سرعت آن بسیار کند است که اسرائیل را در حالی که برای نابودی حماس در غزه در تلاش است، تحت فشار قرار می دهد.

این مقام گفت که مطمئن نیست علت چیست؛ اما اسرائیل کاملاً از ناامیدی ایالات متحده از جنگ آگاه است و اسرائیل باید برای ارائه کمک های بشردوستانه به غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

هنگامی که از چند مقام آمریکایی در مورد این ادعا سؤال شد، گفتند که هیچ تغییری در سیاست ایالات متحده یا تاخیر عمدی در ارائه کمک های وعده داده شده قبلی یا فروش تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد.

بر اساس یک توافق 10 ساله که باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا آن را امضا کرد، ایالات متحده سالانه حدود 3.8 میلیارد دلار سیستم های نظامی و دفاع موشکی به اسراییل ارائه می‌کند.

مقامات ایالات متحده می گویند که بحث هایی در مورد نوع اهرمی که ایالات متحده ممکن است برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو ( به منظور اقدامات بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان، به ویژه حالا که قصد گسترش عملیات نظامی به رفح را دارد ) داشته باشد صورت گرفته است. اما مقامات ایالات متحده خاطرنشان کردند که هیچ تصمیمی در مورد استفاده از اهرم فشار اتخاذ نشده است و گفتند که ممکن است کمک های بیشتر - نه کمتر - به عنوان مشوق ارائه شود.

جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید، هنگامی که از او در مورد احتمال کند شدن کمک‌ها یا فروش تسلیحات پرسیده شد، گفت که ایالات متحده به تامین آنچه اسرائیل نیاز دارد ادامه می‌دهد.

او به ای بی سی نیوز گفته است که من وارد جدول زمانی برای هر سیستمی که ارائه می شود، نمی شوم. ما همچنان به حمایت از اسرائیل در زمینه نیازهای دفاعی اش ادامه می دهیم. این تغییر نخواهد کرد و ما در مورد آن بسیار شفاف بوده ایم.

به گفته این مقام ارشد اسرائیلی، گلوله های توپخانه 155 میلیمتری و گلوله های تانک 120 میلیمتری کمبود روزافزون دارند. ایالات متحده مهمات مشابهی را به اوکراین می‌فرستاد که بر اساس گزارش‌ها گلوله‌های توپخانه 155 میلیمتری نیز رو به اتمام است.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت که به تجهیزات حساس هدایت نیز نیاز است، اما از توضیح بیشتر خودداری کرد. این شخص گفت که هرگونه تاخیر نگران کننده است زیرا کشورهای اروپایی نیز اکنون تمایلی به فروش تسلیحات به اسرائیل ندارند.

این مقام افزود که اسرائیل "ممکن است در این جنگ شکست بخورد" زیرا اسرائیل برای پیروزی به مهمات و مشروعیت نیاز دارد و هر دو در حال تمام شدن هستند.

این مقام ارشد اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفت که افزایش فشار بین المللی بر اسرائیل بر سر برخی از تاکتیک هایش در دستیابی به اهداف نظامی اش به این معنی است که احتمال توافق درباره گروگان ها یا آتش بس در آینده نزدیک کمتر خواهد بود. اما این مقام گفت که دیدگاه مثبت بین المللی به طور کلی مهمتر از مهمات است، زیرا به گفته او، اسرائیل می تواند دشمنان خود را در میدان نبرد شکست دهد، اما در صورت تبدیل شدن به یک کشور منحوس، در جنگ شکست خواهد خورد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس