کد خبر 1584880
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی حقایق آمریکا مطلبی درباره راه اندازی عملیات مخفی نفوذ آنلاین علیه چین از سوی سازمان CIA به دستور ترامپ منتشر کرد که برگرفته از گزارشی از خبرگزاری رویترز، به نقل از سه مقام سابق آمریکایی است:

براین اساس، سه مقام سابق آمریکایی مدعی شده اند که به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، سیا در سال 2019 عملیات نفوذ آنلاین در رسانه های اجتماعی چین را با هدف دستکاری افکارعمومی چین و آسیب رساندن به مشروعیت رئیس جمهور شی جین پینگ و مقامات ارشد دولتش به راه انداخته اند.

سیا یک تیم کوچک از عواملی ایجاد کرد که از هویت‌های جعلی اینترنتی برای انتشار روایت‌های منفی در مورد دولت شی جین پینگ استفاده کردند و در عین حال اطلاعات تحقیرآمیز را به رسانه‌های خبری خارج از کشور منتشر کردند.

این منابع به رویترز گفتند، تیم عملیاتی سیا ادعاها و روایت هایی را مبنی بر اینکه اعضای حزب کمونیست پول های غیرقانونی به دست آورده از پروژه یک کمربند و جاده را در خارج از کشور مخفی نگه داری می کنند را ترویج و پروموت می‌کردند.

رویترز می‌گوید نتوانسته میزان تأثیر این عملیات مخفیانه را ارزیابی کند و نمی‌داند که آیا دولت جو بایدن این عملیات سیا را حفظ کرده است یا خیر.

کیت واترز، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن، از اظهار نظر درباره وجود این برنامه یا فعال بودن آن خودداری کرده اما دو مورخ اطلاعاتی به رویترز گفته اند که وقتی کاخ سفید دستور و مجوزی به سیا جهت اقدام مخفی اعطا می‌کند، این دستور اغلب در سراسر دولت‌ها باقی می‌ماند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ترامپ یدونست
  • ZA ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 3
    خواجه حافظ هم میداند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس