یمنی‌ها دو موشک بالستیک ضد کشتی به دریای سرخ شلیک کردند

سنتکام ادعا کرده است که نیروهای یمنی دو موشک بالستیک ضد کشتی به دریای سرخ شلیک کردند.

به گزارش مشرق، فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اعلام کرد که صبح روز گذشته به وقت صنعا، نیروهای یمنی دو موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) را از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت خلیج عدن و کشتی‌های دریای سرخ شلیک کردند.

ادعا شده است که شلیک این موشک‌ها به سمت دریای سرخ و خلیج عدن هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های آمریکایی یا ائتلاف نظامی غربی نزده است.

علاوه بر این، فرماندهی مرکزی ایالات متحده ادعا کرده است که نیروهای آمریکایی با موفقیت ۹ موشک ضد کشتی و دو هواپیمای بدون سرنشین را در یمن منهدم کردند و مشخص شد که این سلاح‌ها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه است.

سنتکام همچنین به مانند گذشته مدعی شده که این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری ایالات متحده انجام می‌شود.

این ادعای سنتکام در حالی مطرح شده که شب گذشته رهبر انصار الله یمن تاکید کرده بود که از آغاز نبرد طوفان الاقصی ۷۳ کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم و عملیات‌های ما با قدرت ادامه خواهد داشت.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد که این هفته ۱۲ کشتی را در جریان عملیات‌های خود در حمایت از ملت فلسطین و غزه هدف قرار دادیم.

وی افزود: به لطف و کمک خداوند، در حال جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی حتی از اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک هستیم.

الحوثی اظهار داشت که این یک گام مهم، پیشرفته و بزرگ است و ما عملیات‌های خود در اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک را آغاز کرده‌ایم.

رهبر انصار الله یمن تاکید کرد که ما ممنوعیت عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی حتی از طریق اقیانوس هند در مسیر مجاور آفریقای جنوبی به سمت اراضی اشغالی را اعلام می‌کنیم.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت که آمریکا هر کاری هم بکند، نمی‌تواند ما را از پشتیبانی ملت فلسطین در غزه بازدارد.

گفتنی است که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تاکنون بارها در جانبداری از رژیم صهیونیستی و در پی عملیات موفق ارتش مسلح یمن ضد کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب المندب، مناطق مختلف خاک یمن را هدف تجاوزات خود قرار داده‌اند.

پیش از این نیز، ائتلاف متجاوزکارآنه آمریکا و انگلیس شامگاه دوشنبه نیز سه بار منطقه الجبانه در غرب الحدیده در ساحل غربی یمن را بمباران کرده بودند. در همین ارتباط، مرکز فرماندهی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با صدور بیاینه‌ای مدعی شد که آمریکا در «دفاع از خود» پنج حمله به مناطقی تحت کنترل انصارالله انجام داد. سنتکام در بیانه خود مدعی شده بود که ناوگان دریایی ارتش آمریکا با شلیک ۱۴ فروند موشک تاماهاوک جبل الصمع در غرب شهر صعده، منطقه طخیه در مدیریت مجز واقع در استان صعده، جنوب شهر ذمار، مفرق الهارونیه در شرق الصلیف در استان الحدیده، مدیریت التعزیه در استان تعز و مدیریت الصومعه در استان البیضا را مورد حمله قرار دادند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    1 0
    لندن رو بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس