کد خبر 1583697
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

به گزارش مشرق، تقوی نیا، در مطلبی در کانال خود در ایتا نوشت:

شاید بسیاری از مردم ندانند ۲۱ اسفند سال ۶۳ اولین عملیات موشکی زمین به زمین در تاریخ ایران علیه شرارت های صدام انجام شد.

ماجرا به نقض قوانین و هدف گرفتن مناطق غیرنظامی از سوی رژیم بعث عراق برمی گشت که مکررا شهرهای ایران را با هدف فشار بر جبهه داخلی به وسیله بمباران های مکرر و موشک های زمین به زمین مورد اصابت قرار می داد.

ایران نیز درصدد تلافی بر آمد و همزمان با انجام عملیات بدر، یک فروند موشک بالستیک اسکاد بی (خریداری شده از لیبی) را به سمت هدفی اقتصادی در کرکوک پرتاب کرد( ظاهرا دکمه شلیک را سردار حسینی تاش فشرده بود).

صدام آنچه رخ دادهدبود را باور نمی کرد زیرا براساس اطلاعاتی که به او رسیده بود، ایران موشک بالستیک نداشت و درنتیجه تلویزیون بعث اعلام کرد که گروههای معارض کُرد، عملیاتی بمب گذاری را انجام داده اند.

اما ۲ روز بعد سپاه در یک عملیات مهم، تاثیر گذار و تاریخی پس از کسب اجازه از حضرت امام خمینی(ره)، شهر بغداد را مورد اصابت قرار داد که موشک به طور اتفاقی و معجزه وار به بانک رافدین برخورد کرد و ۳۰۰ افسر بعثی که در حال برگزاری جلسه در طبقات بالای آن بودند، به هلاکت رسیدند.

در نهایت تا ۲۸ اسفند ، ۳ عملیات مشابه دیگر نیز به سمت اهداف بعثی انجام گرفت و جمهوری اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری ارزش موشک را برای بازدارندگی درک کرد زیرا تا مدت ها بر اثر اقدامات تلافی جویانه ایران، صدام حمله به شهرها و زیرساخت های مدنی را متوقف ساخت.

۳۹ سال از اولین شلیک موشک بالستیک زمین به زمین توسط سپاه پاسداران ایران می گذرد؛ شاید کمتر کسی آن روز باورش میشد کشوری که برنامه موشکی اش را با چند فروند "اسکاد بی" خریداری شده از لیبی شروع کرد ، ۴ دهه بعد به یکی از قدرت های اول موشکی دنیا تبدیل شود که حتی روسیه نیز به سراغ خرید موشک از آن برود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 0
    یادو خاطره شهدای گرانقدرمان بخیر
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    یادوخاطره شهیدطهرانی مقدم گرامی بادوبرای همیشه مدیون زحمات وتلاشش هستیم
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 1
    یادش بخیر
  • آرش چویل IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    برای شادی روح سردار سرافراز تهرانی مقدم صلوات می‌فرستیم و برای عزت و پایداری سردار حاجی زاده دعا میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس