به گزارش مشرق، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان ‍ بردگی و بَرِّگی در دو نقش: ترامپ اِنکاری و ترامپ هراسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱۰ ماه مانده به تشکیل دولت جدید آمریکا، سیاست بازانی در فضای رسانه ای، روی احتمال آمدن ترامپ موج سواری می کنند، که ۸ سال قبل، همه هشدار ها را به سُخره گرفته و صاحب نظران را مورد هجو و هتک حرمت قرار می دادند.

حالا هم که به ترامپ هراسی دامن می زنند، هدف بساری از آنها، دعوت به پیش بینی احتمالات و برنامه ریزی پیشاپیش نیست. آنها از همین حالا، انتظارات تورمی منفی برای یک سال بعد می سازند و با ترکیب شعبده رسانه ای، همان می کنند که دشمن در زمینه بی ثبات سازی بازار می خواهد.

صاحب نظران دلسوز، ۸ سال قبل به دولت روحانی هشدار می دادند که دونالد ترامپ، نامزد انتخابات آمریکا شده و علنا می گوید در صورت رئیس جمهور شدن، توافق هسته ای با ایران را بر هم می زند.

صاحب نظران می گفتند در مذاکرات، تضمین های معتبر بگیرید و بدون آن، توانمندی هسته ای و قدرت چانه زنی را واگذار نکنید. می گفتند تعهدات طرفین باید پایاپای باشد تا طرف مقابل طمع نکند تعهداتش را زیر پا بگذارد.

اما دولتمردان، ضمن این که به هشدار منتقدان پوزخند می زدند و می گفتند امکان ندارد آمریکا زیر تعهدش بزند، توافقی به غایت نا متوازن، و فاقد ضمانت اجرا و ساز و کار شکایت معتبر را پذیرفتند. همه امتیازات (غالبا برگشت ناپذیر) را دو ماه قبل از "روز رسمی اجرای برجام" واگذار کردند! و طبیعی بود که آمریکا، عهدشکنی را از همان دولت اوباما آغاز کند.

جریان رسانه ای آلوده که دولت روحانی را تحت فشار گذاشته تا هر چه زود تر، توافق کذایی را امضا کند و هیچ توجهی به آمدن ترامپ نداشته باشد، حالا ماموریت دیگری را بر عهده گرفته است:

تزریق ترامپ هراسی افراطی به بازار، ده ماه قبل از تشکیل دولت جدید در آمریکا، با هدف تحت فشار گذاشتن اقتصاد و سیاست ایران، بر مبنای تسلیم طلبی، فارغ از این که بایدن در کاخ سفید باشد یا ترامپ.

هویت این جریان رسانه ای، در همان قواره ای نشریه حزب اتحاد ملت (صدا) است که ابتدا در اردیبهشت چهار سال قبل، ایران را بر سر دوراهی جنگ و صلح (تسلیم) تصویر کرد و سپس شهریور ماه، با اشاره به تحقیر رئیس جمهور صربستان از سوی ترامپ نوشت:

"از نگاه منتقدان، عکسی که ترامپ از مذاکره‌ کننده می‌ پسندد، این است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ ای در مسلخ. آیا اقداماتی از این جنس را باید مایه شرمساری دانست؟ فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید این اقدام را تمسخر کرد یا عقلانیتی سیاسی خواند؟"!

چهار سال بعد، روزنامه هم میهن که سردبیرش با نشریه "صدا" یکی است، تیتر می زند: "هراس اقتصاد ایران از ترامپ". این، اِخبار نیست بلکه انشا نویسی از روی دیکته خارجی است.

از مزدوران و مامواران غرب که بگذریم، غربگرایانی هم هستند که روح و ذهن شان در منویات و مطامع غرب منحل شده. خطر این طیف فاقد اراده و شخصیت مستقل، کمتر از دسته مزدوران نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    3 0
    "از مزدوران و مامواران غرب که بگذریم، غربگرایانی هم هستند که روح و ذهن شان در منویات و مطامع غرب منحل شده. خطر این طیف فاقد اراده و شخصیت مستقل، کمتر از دسته مزدوران نیست." کاملا موافق این گزاره هستم. اغلب مزدوران احمق بی جیره و مواجب غرب از نوکران جیره خوارشان خطرناکترند. این همان حماقتی است که متاسفانه دوا ندارد. و حضرت عیسی علیه السلام در مورد آن فرمودند که «من از معالجه «اکمه» و «ابرص»، عاجز نیستم ولی از معالجه احمق عاجزم».

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس