آسوشیتدپرس: سفر گانتس به آمریکا نشان دهنده شکاف‌های گسترده‌تر در اسرائیل است

مقامات صهیونیستی می‌گویند که بنیامین نتانیاهو از سفر اخیر یکی از اعضای ارشد کابینه جنگ خود به آمریکا به شدت خشمگین است که این، نشان دهنده تشدید شکاف‌ها در دولت صهیونیستی با گذشت نزدیک به پنج ماه از آغاز جنگ علیه غزه است.

به گزارش مشرق، سفر روز یکشنبه بنی گانتس به آمریکا که از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر، به کابینه جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیوسته است، خشم نتانیاهو را برانگیخته و او روز گذشته به شدت گانتس را مورد سرزنش قرار داده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر بنی گانتس به واشنگتن برای دیدار با مقامات آمریکایی در حالی انجام می‌شود که اصطکاک بین ایالات متحده و نتانیاهو بر سر چگونگی کاهش رنج فلسطینیان در غزه و برنامه رژیم صهیونیستی برای غزه پس از جنگ و اینکه مدیریت این منطقه باید به چه شکلی باشد، افزایش یافته است.

یکی از مقامات حزب راست افراطی لیکود به رهبری نتانیاهو گفت که سفر گانتس بدون مجوز از نخست وزیر برنامه‌ریزی شده بود. این مقام که خواست نامش فاش نشود همچنین افزود: نتانیاهو «گفت‌وگوی تندی» با گانتس داشته و به او گفته است که تل‌آویو «فقط یک نخست وزیر» دارد.

گانتس در جریان این سفر قرار است روز دوشنبه با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و روز سه‌شنبه نیز با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کند.

یک مقام صهیونیستی دیگر که خواست نامش فاش نشود، گفت که سفر گانتس به منظور تقویت روابط با ایالات متحده، تقویت حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی و فشار برای آزادی اسرای اسرائیلی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس