برنامهٔ کاری و اولویت‌های مجلس دوازدهم در پیام ویدیویی قالیباف به مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم ۴۰ اقدام مهم را در ۴۴ ماه فعالیت خود محقق کرد که این اقدامات تمجید ویژه رهبر معظم انقلاب را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف سه‌شنبه شب در ویدیویی گفت: پیش از این، تحقق ۱۹ وعده انتخاباتی را در سال ۹۸ را اعلام کرده بودم و امروز از ۲۱ اقدام ⁧مجلس یازدهم⁩ که وعده‌شان را نداده بودم، می‌گویم تا در مجموع ۴۰ اقدام مهم در ۴۴ماه فعالیت مجلس تحقق یابد.

رییس قوه مقننه افزود: این رویکرد نشان می‌دهد حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم و تاکید ایشان به انقلابی ماندن مجلس یازدهم بر اساس تحلیل ایشان از عملکرد مجلس در عرصه قانونگذاری بوده است.

قالیباف یادآور شد: ما هم می‌دانیم وضعیت خوب نیست و مشکلاتی وجود دارد. اما بخشی از اقدامات مجلس در زندگی مردم تاثیر داشته است. مانند بیمه ۶ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه، رتبه بندی معلمان، افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازها، تصویب تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج که فقط بخشی از قوانین تصویب شده در مجلس است.

وی تاکید کرد: فرآیند اجرای قانون طولانی است و اثربخشی این قوانین به زمان نیاز دارد و در این مدت دولت توانسته بخشی از قوانین را اجرا کند و برای اجرای سایر قوانین در مجلس دوازدهم پیگیری و نظارت لازم را انجام خواهیم داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه در مجلس دوازدهم بر اجرایی شدن قانون برنامه هفتم توسعه اصرار داریم، تصریح کرد: حمایت از تولید و خلق ارزش، کنترل تورم، حفظ قدرت خرید، انضباط مالی و پولی دولت، اهداف اصلی برنامه هفتم توسعه محسوب می‌شود. این برنامه میثاق ملی، مردم، دولت و مجلس با یکدیگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس