کد خبر 1576940
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی بامداد سه‌شنبه منطقه «سردود» در ناحیه «الکلدان» در استان الحدیده را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش مشرق، در تازه‌ترین موج تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، منطقه «سردود» در ناحیه «الکلدان» در استان الحدیده در یک مرحله هدف حمله هوایی قرار گرفت.

پیش از این نیز، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه الجبانه در استان الحدیده را بمباران کرده بودند.

گفتنی است که آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 1
    حملات هوایی فایده نداره قبلا عربستان امتحان کرده جواب نداده بهتره قضیه عراق صدام برای یمن پیاده بشه یمن ضعیف تر از عراقه دو هفته ای کارش تمومه به شرط ایجاد ائتلاف بین المللی
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر این منطق که حوثی ها گرفتن درست باشه فکر کنید انگلیسم تو جبل الطارق کشتیهای ایرانی رو بزنه به بهانه کمک به حماس و... هر کی تو هر جا تونست بزنه که سنگ رو سنگ بند نمی شه . افزایش هزینه کشتیرانی برای همه هست و ایران هم شامل می شه . واقعا چه مغزی پشت این داستانه .......
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    چرا از يمن حمایت بیجا به‌ قیمت فقیر شدن مملکت خودمان میشه اگه راست میگید حمایت از يمن و لبنان‌ را به رفراندوم بگذاريد تا نظر عموم مردم روشن بشه اختلاف نظرها هم تبدیل به وحدت نظر بشه البته اگه مردم براتون مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس