وعده هیلی برای تقویت ناتو با هندوستان، کره، استرالیا و ژاپن!

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهارنظری عجیب گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، با چند کشور از جمله هندوستان، ناتو را تقویت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، ناتو را با الحاق کشورهایی همچون هندوستان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و فیلیپین تقویت خواهد کرد.

هیلی ۵۲ ساله که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و دیگر نامزد انتخابات ماه نوامبر آمریکا، به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد، می‌گوید که پیروزی ترامپ در انتخابات، تهدیدی برای ناتو بوده و این مساله او را نگران کرده است.

وی با این ادعا که ناتو ۷۵ سال سابقه موفقیت دارد(!)، گفت: انتخاب دوباره ترامپ مرا درباره خیلی مسائل نگران می‌کند و این(ناتو) یکی از آنهاست.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) یک ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکاست است که ۳۱عضو(۲۹ اروپایی و ۲ آمریکای شمالی) دارد.

هیلی مدعی شد: حتی چین هم از این ائتلاف می‌ترسد بنابراین قوی نگه داشتن ناتو اهمیت دارد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ که گفته بود در صورت پیروزی، هر کدام از اعضای ناتو که سهم و تعهدات مالی خود را پرداخت نکنند، تحت پوشش و حفاظت این ائتلاف نخواهند بود نیز گفت: افزودن دوستان بیشتر به حلقه(ائتلاف) مهم است. الان زمان رها کردن ناتو و حمایت از «اوباش» نیست. باید در کنار دوستان و کسانی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر کنار آمریکا ماندند، بایستیم.

وی مدعی شد: باید مطمئن شویم که مقاوم هستیم زیرا زمانی که در کنار دوستان‌مان بمانیم، دشمنان‌مان عقب می‌مانند و زمانی که ضعف نشان دهیم، دشمنان شروع به حرکت می‌کنند. به همین دلیل است که چین در حال پیشرفت است.

هیلی بار دیگر با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود و واشنگتن و زیر سوال بردن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، در ادامه مدعی شد: به همین دلیل است که ایران در حال ساختن بمب اتمی است و روسیه به سمت لهستان و حوزه بالتیک شروع به حرکت کرده است!

وی افزود: وعده و قول من این است که در صورت ریاست جمهوری، نه تنها ناتو را تقویت می‌کنم بلکه این ائتلاف را با کشورهایی همچون هندوستان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و فیلیپین گسترش خواهم داد. همه موضوع این است که آمریکا دوستان بیشتری داشته باشد نه کمتر!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    فقط مونده بود این فس هندی بوگندو دهن کثیفشم بازکنه. زنیکه نکبت. آشغالی لنگه مصی.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    نیکی هیلی وریشی سوناک بهتر بود همان داخل هندوستان می ماندند وفیلم هندی بازی می کردندتا به دنبال سیاست وطرفدار صهیونیستهاباشند و مردم بیگناه دنیا را به کشتن دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس