کد خبر 1572232
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

برخی منابع غربی از زیان ۱۲ درصدی تولیدکنندگان کالا در بریتانیا به دلیل عملیات های یمن در دریای سرخ خبر میدهند. فرانسه و آلمان هم جزو آسیب دیدگان هستند. زیان های مالی تاکنون ده ها میلیارد دلار ارزیابی شده است. مصر نیز به دلیل ‌کاهش تردد از کانال سوئز متحمل خسارت شده و اسرائیل در شرایط بدی قرار گرفته است.

حملات ائتلاف آمریکایی به یمن، علیرغم هزینه های گزاف تا کنون گره گشا نبوده و انصارالله با اندک هزینه هایی موفق شده رکود را بر دریانوردی اسرائیل و حامیانش تحمیل کند. همه اینها در حالی اتفاق افتاده که درگیری ها هنوز فراگیر نیست و تمام عیار ارزیابی نمیشود.

این فقط یکی از بخش های محور مقاومت است که با عملیات های جسته گریخته اش توانسته این چنین اثراتی بر روزگار اسرائیل و حامیانش بگذارد. طبیعتا از آثار سهمگینِ همین یک فقره میشود فهمید که مقاومت با یک درگیری فراگیر با محور غربی-عبری تا چه اندازه میتواند شرایط را بر آمریکا، اسرائیل و اروپا سخت کند.

آدم وقتی درماندگی این روزهای آمریکا و متحدانش را میبیند بهتر میتواند بفهمد که حرف زدن از جنگ مستقیم با ایران بیشتر به یک شوخی بی مزه میماند تا واقعیت. ایرانی که حالا نفوذ منطقه ای اش بر هیچکس پوشیده نیست، و در واقع هیچ پروژه ای در غرب آسیا جز با رضایت او به سرانجام نمیرسد.

تسلط ایران بر تنگه بسیار مهم هرمز و نیز اشرافی که اخیرا توسط متحدان یمنی خود بر باب المندب و دریای سرخ پیدا کرده، غربیها را برای آینده ای خطرناک نگران ساخته است!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 35
    آمریکا فعلا که نگفته می خواهم با ایران بجنگم فقط گفته می خواهم جلوی موش دوانی هایش در منطقه را بگیرم
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      18 3
      آدمها بر دودسته اند.1_باشرف و طرفدار وطن 2_بیشرف کثافت و طرفدار آمریکا و اسرائیل سلاخ 30 هزار مسلمون.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      16 1
      مثلا اگر بگه میخواد چه غلطی بکنه
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      11 0
      پس دم ایران گرم که با موش دوانی تا حالا ۷ تریلیون دلار به امریکا خسارت زده -حرف ترامپ بود- اگه بخواد مثل شیر غرش کنه چه بلایی سر امریکا میاد؟
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      12 0
      ایران که یکی از کشورهای همین منطقه است و تمامی حوادث منطقه چه به شکل مستقیم و چه غیرمستقیم بر وضعیتش اثرگذاره، در منطقه موش‌دوانی می‌کنه؟!! یا آمریکایی که از هزاران کیلومتر آن سوی جهان به اینجا اومده و پایگاه نظامی زده و چندین کشور مثل عراق و سوریه را هم اشغال کرده؟ شما پاچه‌خواران آمریکا اگر نبودید، آمریکا یکی از ابزارهای اصلی جنایت و سلطه‌گری‌اش را از دست می‌داد.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    20 0
    تصور کنید اگر سعودیه دین به دنیا نفروشد و غیرت دینی و انسانی داشته باشد چه راحت مسلمانان و مردم منطقه با 7000 سال سابقه تمدن میتوانند بر جهان سیادت کنند، نه یک کشور 300 ساله که روی خون و غارت و کشتار و دسیسه بنا شده.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 19
    مواظب باشید شوخی شوخی جدی نشه
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 18
    آمریکا بزرگترین منفعت را از بسته شدن تنگه باب المندب برده. چرا باید راه را برای عبور کالاهای چینی از دریای سرخ باز کنه؟ ایجاد ائتلاف و حملات به حوثی ها هم نمایشی بیش نیست متضرر اصلی اروپا مصر اسرائیل و چین هستن.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      تنگه بسته نشده، فقط اجازه عبور کشتی های مرتبط با آمریکا انگلیس و اشغالگرای صحیونیست داده نمیشه، بقیه کشتی ها آزادن که عبور کنن.
  • خارجی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 22
    هر صبح میام تو سایتتون کلی به این حرفای ادمای متوهمتون میخندم.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      12 1
      مگه سایت مریم لکاته رو بستن؟
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    نه سخن .فتن از جنگ با محور مقاومت د یک استراتژی طولانی مدت همرام‌با تغییراتی در رطدَ و بغداد برای برگرداندن ورق زه نفع واشنگتن یک واقعیت است
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    8 0
    بحث سر ضعف آمریکا نیست بحث افزایش قدرت ایران است و گرنه آمریکا تجهیزات بمراتب پیشرفته تر از قبل دارد و این تجهیزات دهها برابر قبل به قدرت آمریکا افزوده مثل F22 و F35 و انواع تانک و تجهیزات اپتیکی و الکترونیک ولی سیر صعود قدرت ما چند برابر آمریکا بوده
    • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 5
      عزیزم این نکته را لحاظ کن که جنگ های کنونی در دنیا جنگ فقط اسلحه و مهمات نیست اون بخشی از جنگ است جنگ اصلی رو فکرو عقل می کنه ..................
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 0
      ۱۰:۳۱ اشتباه امثال تو بزرگ دیدن همین تجهیزات و بمب و.. هست که اگر قراربود کاری بکنه بیشتر و قویترش را اتحاد جماهیر شوروی داشت یا همین آمریکا در افغانستان چه گلی به سرش مالید و اسقاطیل چه غلطی تونست بکنه در غزه نقطه ای که ۲۰ سال هست محاصره هست!
  • محسن IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 5
    بعضی وقتا یه چیزایی شوخی شوخی جدی میشن ... ایران بعد از ۴۵ سال به مقدار مکفی بازدارندگی ایجاد کرده فقط بحث اینجاست که در جنگ اراده ها میتونه حرف اول رو بزنه یا با محافظه کاری و مصلحت اندیشی مفرط ، تو همین حالت خوف و رجا می مونه و عرصه رو واسه استکبار با اینکه میتونه تنگ تر نمیکنه ...
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    واقعیت اینه که بازی با آتیش دست و بال آدمو میسوزونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس