تحلیلگر عراقی بمباران شب گذشته آمریکا در عراق را کم اهمیت دانست

در نخستین واکنش‌ها به تجاوز نظامی آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه، یک کارشناس نظامی عراقی تاکید کرد: به علت فقدان عنصر غافلگیری حملات شب گذشته آمریکا اهمیت چندانی دیگر ندارد.

به گزارش مشرق، یک کارشناس امور نظامی عراقی در تحلیلی از تجاوز نظامی شب گذشته ارتش آمریکا به مقرهای گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه گفت: عملیات نظامی آمریکا به علت فقدان عنصر غافلگیری پس از ۷ روز از کشته و زخمی شدن نظامیانش در اردن دیگر اهمیت (نظامی) چندانی ندارد.

سرتیپ اعیاد الطوفان، کارشناس نظامی عراقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اسپوتنیک درباره واکنش گروه‌های مقاومت پس از حملات شب گذشته که با دستور مستقیم جو بایدن، رییس جمهور آمریکا صادر شد، گفت که حملات گروه‌های عراقی ادامه خواهد داشت.

این کارشناس نظامی با اشاره به اینکه از مواضع مقامات کاخ سفید اینگونه استنباط می‌شود که حملات تلافی جویانه مقامات کاخ سفید به مقرهای تعیین شده مقاومت از قبل برنامه ریزی شده بود و پیش از اجرای حملات، مقرهای نظامی در عراق و سوریه به استثنای یک انبار تسلیحات تخلیه شده بودند، چرا که شدت انفجارها در سطح قابل پیش بینی شده نبود.

وی در ارزیابی از شرایط جنگی موجود در منطقه پیش بینی کرد که حملات گروه‌های مقاومت عراق ضد مواضع آمریکا در بلندمدت ادامه خواهد یافت.

کارشناس عراقی درباره انگیزه‌های حملات انتقام‌جویانه واشنگتن توضیح داد که از اهداف رسانه‌ای این عملیات می‌توان به مصرف داخلی آن در میان افکار عمومی آمریکا اشاره کرد، زیرا حملات پیاپی گروه‌های مقاومت خدشه فراوانی به امنیت ملی آمریکا طی این چند ماه وارد ساخت.

گفتنی است شب گذشته آمریکا سلسله حمله‌هایی را علیه عراق و سوریه به انجام رساند و مدعی شد که این حمله‌ها در پاسخ به کشته و زخمی‌شدن برخی نظامیان این کشور در خاک اردن به انجام رسیده است.

کمی پیش‌تر حشد شعبی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته حمله‌های آشکار و خصمانه آمریکا به مقرهای امنیتی رسمی حشد شعبی با حمله‌های هوایی به مواضع رزمندگان قهرمان ما در شهرستان قائم در غرب عراق تکرار شد. در نتیجه این حمله ۱۶ نفر شهید شدند و ۳۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند. این در حالی است که جستجو برای یافتن پیکر برخی افراد ناپدیدشده نیز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس