کد خبر 1571859
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
مقام‌های معترض به اسراییل از انتقام کاخ سفید و بروکسل هراس دارند

صدها مقام آمریکایی و ۱۲کشور اروپایی با انتشار نامه‌ای مشترک به سیاست‌های حمایتی دولت‌هایشان از رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ مقام و مسوول دولتی در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای عمومی مخالفت خود را علیه حمایت دولت های خود از اسراییل در جنگ غزه منتشر کردند.

مقام‌های فعلی و سابق که این تلاش‌ها را سازماندهی یا حمایت می کنند، می گویند که این نامه اولین نمونه از اقدام متحد مقامات کشورهای در سراسر اقیانوس اطلس است که برای انتقاد آشکار از دولت های خود در مورد جنگ گرد هم می آیند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، این مقامات می گویند که وظیفه آنها به عنوان کارمند و مقام دولتی این است که به بهبود سیاست ها کمک کنند و در جهت منافع ملت های خود کار کنند، و آنها به این دلیل صحبت می کنند که معتقدند دولت هایشان باید مسیر جنگ را تغییر دهند. امضاکنندگان می گویند که از طریق کانال های داخلی نگرانی ها را مطرح کرده اند اما نادیده گرفته شده اند.

این مسوولان گفته‌اند که سیاست های کنونی دولت های آن‌ها جایگاه اخلاقی آنها را تضعیف کرده و توانایی آن‌ها را برای دفاع از آزادی و عدالت از بین می‌برد.

در بخشی از این نامه که به دست نیویورک تایمز رسیده، آمده است «سیاست های فعلی دولت های ما جایگاه اخلاقی آنها را تضعیف می کند و توانایی آنها را برای دفاع از آزادی، عدالت و حقوق بشر در سطح جهانی تضعیف می کند.»

این مقام‌های دولتی در بخشی دیگر نامه خود با انتقاد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشته‌اند که «خطر چشمگیری وجود دارد که سیاست های دولت های ما به نقض شدید قوانین بین المللی بشردوستانه، جنایات جنگی و حتی پاکسازی قومی یا نسل کشی کمک کند.»

یکی از سازمان دهندگان این حرکت جمعی که بیش از دو دهه در وزارت امور خارجه کار کرده در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز گفته است که «این نامه شامل نام امضاکنندگان نمی شود زیرا آنها از انتقام (دولت‌هایشان) می ترسند. اما حدود ۸۰۰ مقام فعلی این نامه را تایید کرده اند، زیرا این نامه بی سر و صدا بین کارمندان در سطح ملی در چندین کشور منتشر شده است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس