کد خبر 1562353
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

انتقام حتمی است!

مقاومت بعنوان یک مجموعه یکپارچه [و نه بخش های مجزا]، بصورت هماهنگ در حال عمل به یک برنامه مشخص با عملیات های موفق در میدان هستند و پر واضح است که قرار نیست نتایج ارزشمند آن در حال و آینده را فدای اقدامات هیجانی کند.

انتقام قطعا مهم است، اما توجه به اینکه انتقام با چه کیفیتی، چه نتیجه ای، و در چه زمان و مکانی باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. دوستانی هستند که مکررا جمهوری اسلامی را بابت عدم واکنش به ترورها محکوم میکنند و از آن واکنش سریع و کوبنده مطالبه میکنند.

این دوستان از بسیاری تحولات ریز و درشت میدان خبر ندارند و صرفا بر اساس اخباری که از رسانه ها میگیرند قضاوت مینمایند. اما واقعیت صحنه نبردی که در کل منطقه [و نه فقط غزه] در جریان است شرایط متفاوتی دارد که ابعاد گسترده و پنهانش را فقط استراتژیست ها میدانند و فهم آن از صلاحیت فضای مجازی و رسانه ها خارج است؛ اما اینکه سیر تحولات منطقه به نفع چه کسی است، با قاطعیت میشود گفت جنگ را مقاومت دارد میبرد و این برد صرفا شامل عدم تحقق اهداف اسرائیل در غزه نمیشود، بلکه در آینده ای نه چندان دور یک پیروزی بسیار بزرگتر در دسترس مقاومت و ملتهای حامی آن خواهد بود.

تحلیل بنده پس از بررسی اخبار و تحولات منطقه این است که جبهه مقاومت به شدت تمایل به حفظ این ریل گذاری و عدم خروج از آن تا رسیدن به اهداف اساسی اش در میدان را دارد. مسیر موفقی که سعی میکند هیچ تلاطمی او را از آن خارج نکند! و این نکته مهمی است که باید توسط افکار عمومی درک شود!

حوادث این روزها شاید بخشی از امتحان ما در حوزه بصیرت و شناخت واقعیت ها از میان آمیخته ای از غبار های ناشی از اخبار و اطلاعات واقعی و غیر واقعی و البته فوران احساسات و هیجانات میهن دوستانه است. تحولاتی که فهم و اطمینان ما از واقعیت آن به آرامش افکار عمومی کمک میکند.

سخنرانی شب گذشته سید حسن نصرالله را به دقت گوش دادم؛ بسیار حساب شده، دقیق و واقعی سخن میگفت؛ به دور از هرگونه هیجان، نگرانی و یا شعار زدگی. مطمئن از پیروزی، و با رعایت الزامات هماهنگ با اجزای مختلف محور مقاومت؛ هم نشانه های پیروزی در کلامش هویدا بود و هم وعده ی انتقام.

این همان نصراللهی بود که دوستان منتقد ما میگفتند اگر او بود میزد؛ ما هم میگوییم میزند؛ اما اقدامات هیجانی و انتحاری را کسانی انجام میدهند که ابتکار عمل در دستشان نیست. لذا سید مقاومت نیز تدبیر را لحاظ کرده است. همانگونه که انصارالله پس از شهادت ۱۰ نفر از نیروهای دریایی اش وعده انتقام داد ولی از واکنش احساسی پرهیز کرد. لذا باید صبور بود و اطمینان داشت سران مقاومت جماعتی نیستند که از جنگ بترسند. آنها مرد جنگ اند، جنگ را بلدند، و برای این روزها سالها انتظار کشیده اند؛ اما کسانی نیستند بی گدار به آب بزنند و اسیر تحرکات دشمن بشوند. انتقام حتمی است!

انتقام موردنظر مقاومت چیزی فراتر از واکنشهای موردی است؛ مقاومت چیزی جز اخراج آمریکا از منطقه و آزادی فلسطین را انتقام خون حاج قاسم و سایر شهدا نمیداند. ضمنا این را هم به برخی دوستان متذکر شوم: آنهایی که در اتاق عملیات مقاومت هستند مفهوم بازدارندگی را بهتر از من و شما میدانند!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    نه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    2 0
    وقتی دشمن ضربی میزند باید به او ضربه زد آن هم ضربه کاری که اوراناکوت کند
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    توجیهات خوبی بود تا آمریکا از منطقه اخراج بشه و اسرائیل نابود بشه
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 3
    همین تحلیل های ضعیف دشمن را تا مرکز کشور آورده
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      1 0
      دقیقا . کشته این تحلیلگرهای یکشبه در اینترنت پیدا شده هستم که با رانت تو خونه هاشون نشستن همچین از اطلاع داشتن حرف می زنند انگار در همه جای دنیا بین چند دسته هر اتفاقی می افته دو طرف اول با اینها هماهنگ می شوند و اطلاعاتشون را به اونها می دهند
  • US ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 1
    اسراییل شانس اورده شده سوگولی امریکا وگرنه همون حماس نسخشو میپیچید
  • کرمانی NL ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    3 3
    یا حق احسنت فقط بزارین هیجانات جوانان اینجا تخلیه شه این باعث ثبات روانی جامعه میشه .کسی که میاد فارس تسنیم مشرق پیام میزاره یعنی شما رو قبول داره و فکر میکنه اگه خدای نکرده فکرش به شما نرسه دچار خسران میشه جامعه .وقتی کسی پیامش رو میبینی احساس خوشی و احترام و مهم بودن وارامش میکنه .البته منافقان نباید پیامشان شر بشه.تا امروز مشرق عالی بوده خدا بهشت و سربلندی دو جهان رو نسیبشان کناد.انشالله
  • GB ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    4 1
    در حال حاضر سامانه پدافند هوایی در لبنان میتونه معادله رو به طرز چشمگیری تغییر بده. سامانه سوم خرداد رو بدیم بره.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 1
    انتقام سریع، مستقیم و مشابه بازدارنده است و جلوی چنین اتفاقاتی رو خواهد گرفت!! اگر الان شما بگین که ما یه کشتی اسرائیل رو هدف قرار دادیم و یک میلیون دلار هم ضرر کردن و قیمت گوجه فرنگی تو تل آویو ده شِکِل گرون شد، خوب کار مهمیه ولی انتقام نیست!! باید خبر سقط شدن پمپئو، بولتون، بوش، نتانیابو.... رو بشنویم تا انتقام شهید سلیمانی و....گرفته بشه و یه بمب هم تو حیفا و تل آویو منفجر بشه با دویست کشته و 500 زخمی که ایران هم گردن نگیره بگه خبر نداریم و ما هم کلأ این اعمال رو محکوم میکنیم، اونوقت میشه انتقام، بقیش حرفه!!! اگرهم نمیتونین بگین تا بدونیم، مشرق جان لطفأ سانسور نکن، مرسی!!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    4 0
    باید به مقاومت اسحله و مهمات برسانین- فلسطینی ها و یمنی ها و بقیه مقاومت در لبنان و سوریه و عراق باید به مقدار کافی اسلحه داشته باشن- ضمنا سیاست گذاران هم به آمریکا فشار بیارن
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    4 0
    فشار به آمریکا با قدرت سیاسی جهانی و وحدت رویه در زدن سر اسرائیل توسط دستان پر نیروهای مقاومت
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    4 0
    از اسرائیلی ها باید بیشتر بکشین
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    4 0
    در هر نقطه ای که نیروی اسرائیلی دیدین بکشین- قطعا آمریکا بادیدن کشتار یهودی ها آستانه فشارش به اسرائیل برای خروج از غزه را عملی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس