کد خبر 1559976
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
تشدید فشار و حملات متعصبانه علیه مسلمانان در آمریکا

مسلمانان در آمریکا طی ماه‌های اخیر با تشدید فشار، نفرت‌پراکنی و حملات متعصبانه نه‌تنها از سوی گروه‌های افراطی بلکه از سوی نهادهای دولتی مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، ۸۰ روز است که رژیم صهیونیستی با حمایت کامل دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی دولت آمریکا علیه فلسطینیان در غزه جنگیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۲۱ هزار نفر را به شهادت رسانده است؛ اقدامی که محققان و کارشناسان حقوقی آن را به‌عنوان یک نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی و جنایت‌های بیشمار دیگر علیه بشریت توصیف می‌کنند.

با این حال، خشم اخلاقی فزاینده در آمریکا و در سراسر جهان با کمپین‌های بدنام کردن خطرناکی مواجه می‌شود که نژادپرستی را برای ساکت کردن جنبش آزادی فلسطین به کار می‌گیرد.

لفاظی‌های افراطی علیه مسلمانان

لفاظی‌های افراطی که به وسیله اسلام‌هراسی و ضدفلسطینی‌گرایی تقویت شده و به آن دامن می‌زند، موجب نقض بی‌سابقه حقوق فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانان آمریکایی و حتی خشونت‌های مرگبار علیه اعضای این جوامع شده است.

اما پیامدهای منفی این سرکوب متعصبانه به فلسطینی‌ها، اعراب و مسلمانان محدود نمی‌شود، بلکه ارزش‌های اخلاقی و مدنی اساسی را که اساس دموکراسی هستند، تهدید می‌کنند.

طی حدود ۳ ماه گذشته، کشورهای مختلف شاهد تظاهرات گسترده خیابانی، نامه‌های محکومیت سرگشاده، استعفای عمومی مقامات و سایر اقدامات اعتراضی با هدف درخواست آتش‌بس، حقوق برابر برای فلسطینی‌ها و پاسخگویی در قبال جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

اما این اتحاد با تلاش برای نشان دادن جنبش طرفدار فلسطین و هرگونه انتقاد از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به عنوان «یهودی‌ستیزی» و «حامی خشونت یا تروریسم» مقابله شده است.

در حالی که این تاکتیک‌ها جدید نیستند، این کمپین در مقیاس و دامنه گسترش یافته است تا جایی که به‌طور بی‌وقفه فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانان آمریکایی و همچنین متحدانی را که در مقابل حمایت مالی آمریکا از خشونت و سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

از ماه اکتبر، هزاران نفر قربانی این کمپین خشونت‌بار گسترده شده‌اند. در دانشگاه‌های آمریکا، فعالان دانشجویی از سوی مدیران تنبیه شده‌اند، گروه‌های دانشجویی‌ آنها از فعالیت منع شده‌اند، در رسانه‌های اجتماعی هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، چهره‌ و نام آنها بر روی بیلبوردهایی با زیرنویس‌های دروغین و افتراآمیز چاپ شده و پیشنهادهای شغلی را از دست داده‌اند.

دیگرانی که مخالف این نسل‌کشی هستند تحت فشار قرار گرفته تا سکوت کنند، با تهدید مواجه شده، با ارعاب و آزار و اذیت آنلاین و در خیابان‌ها مواجه و پیامدهای اقتصادی از جمله از دست دادن شغل را متحمل شده‌اند.

اما این آزار و اذیت به بخش خصوصی و فضاهای آنلاین محدود نشده است و به تالارهای قدرت نیز کشیده شده است.

در ماه نوامبر، یک جلسه استماع در کنگره آمریکا برگزار شد که در آن «شاهدان» به دروغ ادعا کردند که خیریه‌های ثبت شده در آمریکا مانند مسلمانان آمریکایی برای فلسطین (AMP) و آمریکایی‌ها برای عدالت در فلسطین اقدام (AJP Action)، از گروه‌های مقاومت فلسطین «حمایت می‌کنند».

این ادعاهای نادرست به این ادعای پوچ گسترش یافت که این سازمان‌ها خواستار «نسل‎کشی علیه اسرائیل» شده‌اند.

اعضای کنگره که علیه جنایات رژیم صهیونیستی صحبت کرده یا به‌عنوان بخشی از «روزهای دفاع از فلسطین» سالانه با رای‌دهندگان خود ملاقات کرده‌اند نیز در این جلسه نام برده شده و هدف انتقاد شدید قرار گرفتند.

این «شهادت‌های» بدخواهانه به دنبال این است که مشارکت‌ها و صداهای سیاسی را در تالارهای قدرت با نشر اکاذیب و فشار گروه‌های افراطی و اسلام‌هراسانه که متکی بر چندین دهه تعصبات ضدفلسطینی، ضدعربی و ضدمسلمانان است، مسموم جلوه دهند.

مبارزه با تهمت و اطلاعات نادرست در رسانه‌ها یک چیز است، اما هدف حمله قرار گرفتن با اتهامات نادرست در کنگره آمریکا چیز دیگری و اساسا نگران کننده‌تر است.

این که این شهادت‌های حاوی ادعاهای دروغین و متعصبانه اجازه مطرح شدن دارند، نشان دهنده شکست کامل نهادهای عمومی آمریکا در حمایت از حق مخالفت آمریکایی‌ها در زمانی است که دلارهای این کشور برای حمایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه استفاده می‌شود.

اسلام‌هراسی و خشونت

این تاکتیک‌های افتراآمیز و سرکوبگرانه عواقب خطرناکی دارد؛ آن‌ها به نفرت دامن می‌زنند و مردم آمریکا را تشویق می‌کنند تا براساس آن عمل کنند.

براساس گزارش بخش امنیت داخلی و خدمات اضطراری ایالت نیویورک، از زمان آغاز جنگ غزه ۴۱۷ درصد افزایش سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان وجود داشته است.

گروه‌های حقوق مدنی مانند حقوق فلسطین و شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) نیز تعداد بی‌سابقه‌ای از حملات ضدفلسطینی و ضدمسلمانان و شکایت‌های تبعیض‌آمیز را در ۲ ماه گذشته گزارش کرده‌اند.

آن‌ها در مقایسه با سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته‌اند و این رقم احتمالا کم‌شماری نیز شده است.

نه‌تنها حملات کلامی و آزار و اذیت، بلکه خشونت فیزیکی مرگبار نیز وجود داشته است؛ در ۱۴ اکتبر گذشته یک کودک آمریکایی-فلسطینی ۶ ساله، از سوی فردی که علیه مسلمانان شعار می‌داد هدف ضربات چاقو قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس