کد خبر 1559801
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

به گزارش مشرق، کانال بدون مرز در ایتا نوشت:

چرا شهید سید رضی موسوی در این برهه زمانی ترور شد؟

طبق اعلام رسمی روابط عمومی کل سپاه، شهید سید رضی موسوی از قدیمی‌ترین مستشاران نظامی ایران، دیروز در منطقه زینبیه سوریه با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منزلش به شهادت رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

چند نکته در خصوص این ترور در این برهه زمانی، حائز اهمیت است:

شهید سید رضی موسوی از دهه ۷۰ از طرف نیروی قدس سپاه ماموریت حضور و پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه را داشته و در واقع یکی از باسابقه‌ترین مستشاران نظامی ایران از زمان شکل گیری نیروی قدس سپاه محسوب می شد.

رژیم صهیونیستی در طول چند دهه حضور و فعالیت او در سوریه او را در لیست ترور خود قرار داده بود لذا پیش از این هم می توانست او را ترور کند اما ترور ناجوانمردانه این شهید عزیز را در شرایط بعد از عملیات طوفان الاقصی و شکست و استیصال آشکار در نوار غزه انجام داد.

به نظر می رسد هدف رژیم صهیونیستی از ترور شهید موسوی و دو مستشار نظامی دیگر سپاه که قبل از ایشان در سوریه ترور شده بودند وادار کردن ایران به پاسخ متقابل و در عین حال باز کردن پای ایران به جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی در غزه است تا آتش جنگ را در منطقه گسترش دهند.

مطمئناً نتانیاهو دستور ترور شهید سیدرضی موسوی را با هماهنگی و اطلاع آمریکا صادر کرده و هدف این رژیم از این ترور را می توان در راستای لاپوشانی و جبران شکست های سنگین خود در جبهه زمینی در غزه و کاهش فشارهای داخلی تحلیل کرد .

رژیم صهیونیستی قبل از این دوبار قصد ترور شهید سیدرضی را داشته اما موفق به ترور نشده بود اما متاسفانه این بار توانست با استفاده از سرویس های جاسوسی و افراد نفوذی خود، عملیات شناسایی،تعقیب و سپس حمله موشکی را انجام داده و به هدف خود برسد .

یکی از اهداف دیگر این رژیم از این ترور ناجوانمردانه، انتقام از سه دهه حضور مؤثّر این شهید در حوزه پشتیبانی نظامی و تسلیحاتی جبهه مقاومت در لبنان ،سوریه و فلسطین بوده چرا که سردار سیدرضی موسوی با فرماندهی و هدایت حاج قاسم توانسته بود در این مدت طولانی با وجود خطرات،سختی ها و موانع بسیار، دست رزمندگان حزب‌الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین را پر کند. علاوه بر این پشتیبانی نظامی و تامین تسلیحات مورد نیاز جبهه مقاومت در دوران جنگ سوریه در مقابل گروهک های تکفیری از جمله خدمات ارزنده او بود.

قطعاً ترور این شهید عزیز بدون پاسخ نخواهد ماند اما در زمان و مکان مناسب صورت خواهد گرفت و جمهوری اسلامی با صبر استراتژیک، در زمینِ طراحی‌ شده رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی نخواهد کرد و مصالح کلان کشور و جبهه مقاومت را فدای پاسخ متقابل اما شتاب زده و به دور از تدبیر نخواهد نمود.

کلام آخر اینکه سردار شهید سید رضی موسوی به آرزوی دیرینه خود رسید و در ایام شهادت فرمانده محبوب خود شهید حاج قاسم سلیمانی به او و یاران شهیدش پیوست اما در بُعد میدانی آن چه که حائز اهمیت است دقت و اهتمام هرچه بیشتر در حفظ و حراست و عدم شناسایی مستشاران نظامی ایران در جغرافیای جبهه مقاومت توسط سرویس جاسوسی دشمن و نهایتاً بازدارندگی از تکرار چنین جنایت‌هایی با پاسخ نظامی سخت و پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی و آمریکاست .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • US ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    اگر این صبر استراتژیک اختراع نشده بود برای سرپوش گذاشتن به عدم انتقام چه چیزی اختراع می کردید؟! تمام کشورهای عربی و همسایگان دارن اقتدار شما رو مسخره می کنند!
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    متاسفانه گزاره های غلط به نتایج غلط منجرمیشن؛اولا پای ایران بعد شهادت شهیدسلیمانی به جنگ باامریکا و اسرائیل بازشده نه اینکه اسرائیل بخواهد پای ایران رابه جنگ باز کنه دوما اسرائیل باهمکاری امریکا در حال قطع کردن به قول خودشون بازوان منطقه ای ایران البته به نوبت هستن و سراغ تک تک محور مقاوت به ترتیب خواهند رفت تا بتونن راحت تر مستقیم سراغ ایران بیان؛ایران اگه نتونه این طرح امریکایی اسرائیلی با خنثی کنه یکی دوسال دیگه کارش ساخته هست به نظرمن که ایران باید مثل کره شمالی عمل کنه و مهراتمام به تمامی ماجرا قبل از دیرشدن بزنه چه درعرصه داخلی و چه درعرصه بین الملل وگرنه اینها خوابهای بدی برای ایران دیدن که شایددرمخیله کمترایرانی بگنجه
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    حالا هرچه می خواهید اسمش بگذارید نتوانسنید ازجان یک سردار دیگ ایرانیر دفاع کنید واو نرور شد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    شما که عالی انتقام میگیرد
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    گرفتن انتقام خون شهید بازی در زمین مد نظر دشمن نیست بلکه اقدام سریع در انتقام ، دشمن را از تکرار ترورهای دیگر باز میدارد، صبر به واسطه جبر است،دشمن زور دارد،استراتژیکی هم نیست،خودمان را گول بزنیم!
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 3
    به خاطر بی عرضگی همیشگی سیستم حفاظتی ایران و سوریه و حزب ا... لبنان. به خاطر چی
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 3
    در شهادت سید رضی موسوی 2 نکته قابل ذکر است: 1- چرا حفاظت لازم و رعایت شرایط احتیاط در مورد شخصیت هایی که تحت نظر و مورد تهدید دشمن قرار دارند اعمال نمی شود؟ تا دشمن نتواند هر زمان که اراده کرد آنها ترور نماید. 2- چنانچه ایران از باز شدن پای خودش به جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی واهمه دارد می توند از بجای اسرائیل از حامیان اسرائیل انتقام بگیرد. همانطور که اسرائیل بجای حماس از ما انتقام می گیرد!
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 4
    با این استدلال های مطرح شده پس بایدمنتظر ترورهای بعدی فرماندهان سپاه باشیم، اینکه همان لحظه جواب ندیم که ممکن است جنگ بشود و پای ایران به جنگ باز شود نشد حرف منطقی این یعنی ترسیدن و درجا زدن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    جالبه شما از طرفی عنوان می کنید اسرائیل از ترس گسترش جنگ نمیتواند پاسخ حملات یمن را بدهد و اینجا مطرح می کنید که صهیونها بدنبال گسترش جنگ هستند؟!! اصلا باشند شما مگر از جنگ با اسرائیل میترسید؟ نکنه هنوز در طمع خام تصویب برجام و آش شور شیخ خیانت مسلک هستید! تمام موازین و خطوط قرمز حقوق و قانون و شرع و انسانیت و اخلاق را یانکیها و صهیونها زیرپا گذاشته اند، شما بدنبال محاری حقوقی برای انتقام هستید؟!!!
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    نیروی های اسرائیل باید یکم آماده باش باشن و اعصاب روان آنها کم ب مشکل بخورد حالت گچی بدست بیارنند بعد ما وارد عمل بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس