کد خبر 1559657
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
امیرعبداللهی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات ارمنستان بعدازظهر امروز با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه ارمنستان در ایروان حضور دارد دقایقی قبل با نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان دیدار و گفت‌وگو کرد. به نظر می‌رسد تحولات اخیر در قفقاز جنوبی و مناسبات دوجانبه از جمله محورهای این گفت‌وگو خواهد بود.

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، مهدی سبحانی سفیر ایران در ایروان، مجتبی دمیرچی‌لو دستیار وزیر و مدیرکل اورسیای وزارت امور خارجه، محمدصادق فضلی مشاور و مدیرکل وزارتی و آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی و همچنین روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی در این دیدار حضور داشتند.

اخیرا نیز ابراهیم رئیسی و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی که ۲۹ آذر ماه سالجاری انجام شد، توسعه روابط همسایگی و تقویت روابط در راستای تأمین منافع متقابل و منافع کشورهای منطقه را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران خواند. رئیسی، قفقاز را منطقه‌ای مهم و نیازمند به صلح و آرامش برشمرد و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای فرامنطقه‌ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این و پس از ورود به ایروان با وزیر خارجه ارمنستان آرارات میرزویان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ارمنستان پس از تصدی این سمت است. او اواخر مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۱) به ایروان سفر و با مقامات ارشد این کشور از جمله پاشینیان دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این سفر در ۲۹ مهر ماه و به همراه همتای خود سرکنسولگری ایران در قاپان را نیز افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس