کد خبر 1558940
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
نظام سلامت از رزیدنت‌ها بهره‌کشی می‌کند

رییس شورای عالی نظام پزشکی بر تعیین تکلیف وضعیت رزیدنت‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، فاضل رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در نشست خبری با بیان اینکه حوزه سلامت مظلوم است اظهار داشت: سلامت در قله آرزوهای هر بشری است. سلامت موضوعی فرابخشی است و لازم است همه دست اندرکاران نسبت به این موضوع با دیده دقت بپردازند.

وی با بیان اینکه وضعیت رزیدنت‌ها با آینده سلامت مردم و حاکمیت ارتباط دارند اظهار داشت: اگر هر گلی به سر رزیدنت‌ها بزنیم گل به سر جامعه زدیم، وضعیت آنها بلاتکلیف است و ما برای اینکه به مراتب بالاتری از سلامت برسیم رشته تاسیس می‌کنیم.

فاضل افزود: رزیدنت فقط باید دغدغه تحصیل داشته باشند اما سختی کار، دغدغه شغلی، دغدغه معیشتی و مزایای بیمه از جمله مشکلات این گروه است.

وی ادامه داد: اگر رزیدنت تحصیل است چرا فشار زیادی به آنها وارد میکنیم و در سازمان نظام پزشکی تلاش خواهیم کرد تا با کمک وزارت بهداشت و تامین اجتماعی آیین‌نامه های این حوزه را اعمال کنیم. امروز سیستم دنبال بهره کشی از رزیدنت‌ها است و آینده شغلی آنها مبهم است.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌ها ورودی رزیدنت نداریم و دست سیستم آموزشی و درمانی از این افراد خالی خواهد ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • همت IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 1
    در هیچ جای جهان به اندازه ایران رزدنت ها این قدر در تنگنا نیستند به همین علت است به کشور های دیگر مهاجرت می کنند کار زیاد و درامد خیلی اندک به اضافه یاد گیری رشته تحصیلی مورد نظر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس