بازگشت کابوس «سوپرلیگ اروپایی»؛ زور فیفا و یوفا به دیوان دادگستری اروپا نرسید

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکمی اعلام کرد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) نمی‌توانند علیه باشگاه‌هایی که قصد شرکت در «سوپر لیگ اروپا» را دارند، محرومیت اعمال کند.

به گزارش مشرق دیوان دادگستری اروپا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه فیفا و یوفا مقررات رقابتی اتحادیه اروپا و آزادی ارائه خدمات را نقض کرده‌اند، نوشت: فیفا و یوفا با ممانعت از ایجاد تورنمنتی موسوم به سوپرلیگ اروپایی و مشارکت باشگاه‌ها در آن، از جایگاه حاکمیتی خود سوءاستفاده و مقررات رقابتی اتحادیه اروپا را نقض کرده‌اند.

شرکت توسعه ورزشی اِی22/A22 که به منظور کمک به راه‌اندازی سوپرلیگ اروپایی تاسیس شد، مدعی شده بود که یوفا و فیفا، موقعیتی انحصاری برای خود ایجاد کرده‌اند که با مقررات رقابتی و اقدام آزاد اتحادیه اروپا منافات دارد.

برند ریچارت، مدیرعامل این شرکت درباره حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا گفت: انحصار یوفا تمام شد. فوتبال آزاد است و ما حق رقابت را بردیم. حالا باشگاه‌ها از خطر تحریم رهایی یافتند و می‌توانند برای آینده خودشان تصمیم بگیرند.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده است که رقابت‌های سوپرلیگ اروپایی هنوز تایید نشده است.

تعدادی از باشگاه‌های مطرح اروپایی از جمله رئال مادرید و بارسلونا، در آوریل 2021 اقدام به راه‌اندازی سوپرلیگ اروپایی کردند اما پس از آنکه چندین باشگاه با اعتراضات گسترده هواداران، فوتبالیست‌ها و مربیان برجسته و سایر باشگاه و حتی سیاستمداران روبه‌رو شدند، از مشارکت در این پروژه بلندپروازانه انصراف دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    فقط عدالت و استقلال دیوانشونو ببینید و لذت ببرید.الکی نیست که اروپا شده اروپا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس