کد خبر 1553354
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی نواصولگرا نوشت:

نسبت همه‌پرسی و محو اسرائیل چیست؟

پس از سخنان هفته گذشته رهبری معظم انقلاب در موضوع آینده فلسطین، برخی از اکانت‌های برانداز و رسانه‌های آنها سعی در وارونه‌نمایی موضوع داشتند. اینان سخن رهبر معظم انقلاب درباره‌ی موضع «ریختن صهیونیست‌ها به دریا» را حمل بر عقب‌نشینی از مواضع قبلی دانسته بودند. نکته مهم درباره این جریان همان مسئله همیشگی نادیده گرفتن بقیه‌ی سخنرانی و استفاده از یک بخش آن برای القای نگاه نادرست‌شان است.

موضع ثابت جمهوری اسلامی از دهه هفتاد همین همه‌پرسی از «همه‌ی فلسطینیان» و نه ساکنان سرزمین فلسطین بوده و هست. بدین معنا که مردم فلسطین حق حاکمیت بر آن را دارند و باید برای شکل حکومت و حضور یا عدم حضور مهاجرین یهودی و صهیونیست به آن تصمیم بگیرند. جمهوری اسلامی کاسه داغ‌تر از آش نبوده که بگوید هر مهاجری باید از سرزمین فلسطین اخراج شود.

بلکه موضع ما تبعیت از نظر «همه‌ی مردم فلسطین» است. حتی اگر آنان در یک رفراندوم عمومی در داخل و خارج از فلسطین بگویند که حاضر به راه‌حل دو دولتی هستند، ایران از همان نظر تبعیت می‌کند. البته که طبق آمار نظرسنجی‌ها بیش از 86 درصد فلسطینیان مخالف این ایده هستند.

از طرف دیگر، معنای واقعی همه‌پرسی از مردم فلسطین درباره آینده فلسطین به معنای نابودی دولت اشغالگر فلسطین است. عجیب است که براندازان این معنای واضح را فهم نمی‌کنند یا قصد دارند فهم نکنند. موضع جمهوری اسلامی درباره‌ی دولت اسرائیل همان چیزی است که حضرت امام (ره) فرموده بودند؛ یعنی «محو اسرائیل».

سخنان رهبر معظم انقلاب هم همین معنا را دارد اما باید توجه شود که نابودی دولت اشغالگر و ساختار سیاسی آن، لزوما به معنای کشتن یا بیرون ریختن تمام مهاجرین صهیونیستی نیست. بدین معنا که بخش اعظمی از آنان پس از سقوط دولت اشغالگر به کشورهای اصلی خود بازخواهند گشت.

همانطور که طبق آمار، بخش بزرگی از جمعیت صهیونیست دارای تابعیت مضاعف و غیراسرائیلی هستند. همچنین ممکن است خود فلسطینیان تصمیم بگیرند برخی از صهیونیست‌ها را در سرزمین خود بپذیرند. همانگونه که برای مثال در آفریقای جنوبی، بخشی از سفیدپوستان به عنوان اتباع این کشور پذیرفته شده و باقی مانند و هنوز هم زندگی می‌کنند.

نسبت همه‌پرسی و محو اسرائیل چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اسراییلی ها برند مثل ژاپنی. ها دریا را خشک کنند چشمشان دنبال زمین مردم نباشه
  • طلا ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    کشتن یهودیان و یا انداختن انها به دریا در صورت مسیحی نشدن در اخر الزمان اعتقاد خودشان و‌مسیحیان است که به دروغ و برای بهره برداری سیاسی به گردن مسلمانان و فی المجلس ایرانیان انداخته بودند. صحبت رهبر دقیقا این مسئله را خنثی کرد تا بروند یک حیله دیگر سوار کنند. مهم نیست منافقین خارجی چه نشخوار می کنند.
  • ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    از کتاب عبید زاکانی >>>>.... من ندیم توام نه بادمجان !!!
  • ایرانی با غیرت ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    از انجائیکه اسرائیل پاره تن آمریکا و آمریکائی هاست و امریکا علاقه وافر و عجیبی به اسرائیل و صهیونیستها دارد و این رژیم جنایتکار را به عنوان بازوی اجرائی خودش در اختیار گرفته, و هرکجا که نمیتواند برای سرکوب یا تجاوز به خاطر افکار عمومی جهانی ورود پیدا کند این رژیم پلید و جنایتکار کار او را راه میاندازد مانند منافقین خلق. به طور مثال ترور دانشمندان هسته ایران یک نمونه بارز است. پس بهتر است امریکا بعضی از ایالاتهایش را که تقریبا خالی از سکنه است به اسرائیل اختصاص دهد و ان ایالت را برای کوچ یهودیانی که سرزمینهای فلسطینی ها را اشغال کرده اند تخلیه ودر اختیار رژیم پلید اسرائیل قرار دهد. به این ترتیب مسئله فلسطین برای همیشه حل خواهد شد.
  • ایرانی با غیرت ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    فلسطینیان بایستی در گام نخست به طور یکپارچه و همگی با هم اعلام استقلال کنند و کشور مستقلی بشوند سپس برای باز پس گرفتن مابقی سرزمین خودشان از صهیونیستهای غاصب اقدام جدی نمایند مسلما کشورهای مسلمانی نظیر یمن هستند که انها را در این راه یاری خواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس