عملیات امنیتی ترکیه در مرز یونان و دستگیری 13 نفر

نیروهای امنیتی ترکیه روز سه شنبه ۱۳ نفر متهم به عضویت در گروه‌های تروریستی که قصد فرار به یونان را داشتند، دستگیر کردند.

به گزارش مشرق، مرزبانان ترکیه روز سه شنبه ۱۳ مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی که قصد فرار به یونان را داشتند، دستگیر کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» دستگاه امنیت ترکیه اعلام کرد که مظنونان روز سه شنبه توسط نیروهای ژاندارمری در استان «ادرنه» هم مرز با یونان دستگیر شدند. در میان این افراد پنج مظنون به عضویت گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» و ۸ عضو گروه تروریستی «گولن» وجود دارند.

ترکیه این گروه‌های تروریستی را پشت کارزار طولانی مدت برای سرنگونی دولت از طریق نفوذ به نهادهای ترکیه، به ویژه ارتش، پلیس و قوه قضاییه می‌داند.

گروه شبه‌نظامی «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

پلیس ترکیه چندی قبل نیز به دستور دادستانی استانبول، عملیاتی را برای بازداشت ۲۵۸ مظنون از جمله ۲۱۶ نظامی کنونی ارتش در ۶۷ شهر مختلف آغاز کرد. این افراد همچنین به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا متهم شدند.

مقامات ترکیه‌ می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند. آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

دستگاه امنیتی ترکیه به جزئیات بیشتری از عملیات اخیر خود در مرز با یونان اشاره‌ای نکرده است. یونان نیز در خصوص ادعای تلاش این افراد برای ورود به خاک خود واکنشی نشان نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 4
    بزرگترین تروریست دولتی حامی تروریستها رژیم ترکیه اس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس