به گزارش مشرق، بافتار رسانه با انتشار چند ویدئو نوشت:

‌مصادف با روز شهادت حضرت زهرا (س)/‌پروانه معصومی؛ بانوی باوقار سینمای ایران درگذشت.

پروانۀ معصومی، زادۀ یازدهم اسفند ۱۳۲۳ در تهران و دانش‌آموختۀ دانشکدۀ زبان‌های خارجی دانشگاه شهید بهشتی بود. وی برای نخستین بار، به‌عنوان بازیگر در فیلم‌های کوتاه «سفر» (۱۳۵۰) و بلند «بیتا» (۱۳۵۱) ظاهر شد. او در بیش از سی فیلم‌ سینمایی و بیست مجموعۀ تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. در میان آن‌ها، فیلم‌های «رگبار» (۱۳۵۱)، «گل‌های داوودی» (۱۳۶۳)، «ناخداخورشید» (۱۳۶۵)، «مسافر ری» (۱۳۷۹) و مجموعه‌های «امام علی (ع)» (۱۳۷۵-۱۳۷۰)، «پلیس جوان» (۱۳۸۰) و «یوسف پیامبر (ع)» (۱۳۸۲-۱۳۸۶) از مشهورترین تولیدات نمایشی‌ای هستند که معصومی در آن‌ها حضور داشت. آخرین نقش‌آفرینی‌اش نیز در مجموعۀ تلویزیونی «پروانه‌ها» (۱۴۰۰) بود.

پروانه معصومی به خاطر انتخاب نقش‌های مذهبی و جهت‌گیری‌های‌ سیاسی‌اش،‌ مورد هجمه روشنفکران و ضدانقلاب‌ها بود. او با وجود این فشارها، عقب ننشست و تا پایان عمر بر سر مواضع مذهبی و دیدگاه‌های سیاسی خود ماند. او در مصاحبه‌ای، درباره انقلاب اسلامی این چنین می‌گوید: «انقلاب باعث شد کشور ما یک هویت محکمی در دنیا پیدا کند. ایران یک اسم قابل احترامی در دنیا شود برای کسانی که می‌دانند احترام یعنی چه. انقلاب باعث شد من اگر به خارج از ایران می‌روم و ایرانی هستم، به این ایرانی بودن افتخار کنم. افتخار ‌کنم ایرانی هستم و افتخار کنم اینجا زندگی می‌کردم. این همه جوان‌های ما در جنگ تحمیلی جان‌شان را از دست دادند که کشور ما یک کشور سرافراز باشد. در چهل سالگی امیدوارم، انقلاب، پایا، پویا و آن پختگی را که باید داشته باشد، به‌دست آورد و آدم‌ها سر جای خودشان باشند.»

این بانوی باوقار سینمای ایران، سرانجام به‌خاطر بروز عفونت ریوی، در ششم آذر ۱۴۰۲ در بیمارستان «آریا»ی شهر رشت درگذشت.
با گرامیداشت یاد و خاطرۀ بانو پروانۀ معصومی، شما را به تماشای سکانس‌هایی از قسمت بیست‌ویکم و بیست‌ودوم مجموعۀ تلویزیونی «امام علی(ع)» با بازی ایشان (در نقش هاجر، همسر مالک اشتر) و داریوش ارجمند (در نقش مالک اشتر نخعی) دعوت می‌کنیم.

سکانس‌هایی از سریال امام علی باحضور پروانه معصومی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    31 3
    شادی روحش صلوات جزاندک سلبریتیای باسواد لیسانس زبان اون زمان
  • ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    27 0
    شادی روحش صلوات
  • ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    22 1
    خدا رحمتشان کند
  • ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    6 0
    خدایش رحمت کناد.
  • ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    7 3
    عاقبت بخیر شد. خدا رحمتش کنه
  • ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    2 0
    لعنت بر هر چه مدیر و سلبریتی مزدور و خائن هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس