کد خبر 1542355
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود در ایتا نوشت:

یکی از چالش‌های بزرگ هوش مصنوعی (Artificial intelligent) در عرصه پژوهش، تولید ابزارها و نرم‌افزارهای بسیار پیشرفته و هوشمندی است که با سرعتی باورنکردنی، بعضاً با دریافت موضوع، به «تولید مقاله» می‌پردازند.

«چکیده مقاله» را به صورتی نسبتاً دقیق تدوین می‌کنند.

«منابع» و مستندات را دسته‌بندی و تنظیم می‌کنند.

«محاسبات پیچیده» را انجام می‌دهند و فرمول‌هایی را تولید و طراحی می‌کنند.

این ابزارها نیز مثل ذهن آدمی، به هر میزان که از آنها استفاده می‌شود، به همان میزان دایره آگاهی و دقت و فهم آنها نیز افزوده می‌شود!

برخی از مراکز معتبر و مهم پژوهشی تدوین مقاله، با «مشارکت» هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته‌اند. اما بسیاری از مراکز پژوهشی معتبر بهره‌گیری از هوش‌ مصنوعی در تولید مقاله یا بخشی از مقاله یا انجام محاسبات را از مصادیق «انتحال» و «بی‌اخلاقی پژوهشی» به شمار آورده و نشریات یا نویسندگانی که دست به چنین کاری زده باشند را در «فهرست سیاه» قرار می‌دهند.

در کشور ما نیز هم‌اکنون، افرادی با استفاده از این فضا، دائماً دوره‌های گران‌قیمتی با عنوان آموزش راه‌های استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله و امثال آن، برای دانشجویان و بعضاً‌ استادانی برگزار می‌کنند که به داشتن مقالاتی در رزومه خود نیازمندند!

امید است تا دیر نشده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سایر مراکز مربوط، تدابیر لازم و قوانین مورد نیاز در این حوزه را تدارک و تدوین نمایند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    والا همینجوری بدون هوش مصنوعی هم کلی مقاله چرت منتشر می‌شد چه برسه الان همش هم به یادگیری قلق های مقاله سازی ربط داره و مقالات ارزشمند علمی درصدشون بسیار پایینه
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    یه تکلیف هم نمیتونه انجام بده همش غلط در میاد
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    خداروشکرسنتکام پیشرودراین پیشرفته
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    هوش مصنوعی هم مثل بقیه ابزارها است. مگر الان همه بادست مقاله می نویسند. تایپ می کنند و همه کارهای صفحه آرایی را کامپیوتر انجام می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس