کد خبر 1540350
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان ادامه دارد

پاکستان همچنان به اخراج مهاجران افغانستانی از این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، وزارت امور مهاجرین دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که روز گذشته ۵۱۷۹ مهاجر به این کشور بازگشته‌ اند.

اداره گمرک اسلام‌ قلعه هرات نیز اعلام کرد که از میان این مهاجران ۳۵۹۱ نفر همراه با خانواده‌ ها به اجبار یا داوطلبانه وارد افغانستان شده‌ اند.

طبق گزارش آناتولی، حدود ۱۵۸۵ مهاجر افغان روز چهارشنبه از طریق مرز اسپین بولدک از پاکستان به اجبار به افغانستان بازگشتند.

برخی از مهاجرانی که به عنوان آسیب پذیر شناسایی شده بودند و نیاز به کمک دارند، برای دریافت کمک به سازمان بین المللی مهاجرت ارجاع داده شده اند.

بسیاری از مهاجران افغان در پاکستان به دلیل نداشتن مدارک قانونی اقامت بازداشت شده و اغلب به افغانستان بازگردانده می‌ شوند.

در همین حال، سرفراز بوگتی، وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه اسلام آباد هیچ برنامه‌ ای برای تمدید مهلت اخراج مهاجران ندارد، به رسانه‌ های پاکستانی گفت: درباره اخراج ساکنان غیرقانونی صحبت کردیم، اما این پیام به گونه ای ابلاغ شد که گویی فقط افغان‌ ها را اخراج می کنیم. پیام دولت فقط برای افغان‌ ها نبود. این برای همه مهاجران غیرقانونی بود.

به گزارش اکسپرس تریبون پاکستان، علیرغم اینکه اسلام آباد تحت فشار کشورهای مختلف برای تجدید نظر در تصمیم خود در مورد اخراج مهاجران غیرقانونی ساکن این کشور قرار دارد، همچنان مصمم به این موضوع است و تمایلی به تغییر موضع خود هم ندارد.

پاکستان تصمیم به اخراج حدود ۱.۷ میلیون اتباع خارجی- عمدتاً افغان‌ هایی که به طور غیرقانونی در این کشور اقامت داشته‌ اند- گرفته است. آنها تا ۳۱ اکتبر فرصت دارند که از کشور خارج شوند یا در خطر اخراج هستند.

یک مقام ارشد دولتی اسلام‌ آباد که خواست نامش فاش نشود به رسانه‌ ها گفت: تمام خارجی‌ هایی که به طور غیرقانونی در کشور زندگی می‌کنند باید به ضرب الاجل ۳۱ اکتبر پایبند باشند. ما به تصمیم خود پایبند هستیم. هیچ گونه انعطافی وجود نخواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    10 0
    ایران هم باید اخراج کنه
  • پیروزه IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    همین ها سر از ایران در می آورند .چطور ازطریق باند های قاچاق ایرانی
  • Arman NL ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    4 0
    ایران اگر حکومت ملی میداشت باید پاکستان را الگو قرار میداد افسوس که حکومت ملی و ایراندوست نداریم آب را به ایران قطع کرده اند افغان به ایران صادر میکنند
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بسم رب شهداء و الصدیقین ... بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    دمت گرم پاکستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس