1

روزنامه شرق: تنها راهی که پیش پای این منطقه مانده است تا از چرخه خشونت خارج شود، فشار قدرت‌های دیگر برای به تفاهم رساندن دو طرف است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۹ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که هم آوایی غرب- اسرائیل علیه ایران، پایان رسمی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران و بازتاب ادامه بمباران‌ها در غزه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

واکنش های جهانی به جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر جهان در حال افزایش است و مردم خشمگین، علیه رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمده و تظاهرات می‌کنند. رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات و نسل کشی فلسطینیان در غزه ادامه میدهد. تاکنون تعدادی شهدای غزه به بیش از چهار هزار نفر رسیده است.

جنگ در غزه از سوژه‌های مورد توجه روزنامه‌ها است و آن‌ها از زاویه دید خود که اغلب سیاسی و از زاویه جناحی است را مورد بررسی قرار داده‌اند. روزنامه آرمان امروز درباره ادامه جنگ و آینده آن می‌نویسد:

اسرائیل همچنان در شوک عملیات حماس است و یک ترسی در دل شهرک نشین های اسرائیلی ایجاد شده که به این زودی ها از بین نمی رود. اسرائیل هر چقدرهم به غزه حمله کند، این شوک درمان نمی شود. حتی اگر در روزهای آتی این جنگ تمام شود، اثرات آن از بین نمی رود زیرا هم اسرائیل ضربه سختی خورد و هم یک تنبیه دست جمعی بی سابقه علیه مردم غزه صورت گرفته و تمامی قوانین جنگی نقض شد. دولت بایدن تلاش می کند تا این جنگ گسترده نشود زیرابه نفع هیچ یک از طرفین نیست. بایدن در این عرصه تلاش می کند تا اسرای اسرائیلی آزاد شوند تا تعادل ایجاد شود و از سوی دیگر نیز تلاش می کند تا کشورهای عربی از حماس فاصله بگیرند تا عادی سازی روابط با اسرائیل مخدوش نشود.

در بخشی دیگر از گزارش این روزنامه اصلاح‌طلب آمده است:

جهان نباید از این جنایت های او مانند حمله ددمنشانه به بیمارستان الاهلی چشم پوشی کند و به صورت مبهم در قبال آن موضع گیری کند. نتانیاهو انتقام هولوکاستی که آلمانی ها مرتکب شده اند را نباید از فلسطینی ها بگیرد و سکوت در مقابل این امر جایز نیست و جامعه جهانی باید در این راستا اقدامی جدی در دستور کار قرار دهد. اگر دادگاه بین المللی منصفی وجود داشت، نتانیاهو علاوه بر برکناری باید مجازات نیز می‌شد.

برای حفظ برجام با آمریکا باید حماس را قربانی کنید! / مرعشی: من ایران بدون مقاومت را دوست دارم

روزنامه شرق در یادداشتی به بررسی ادامه یا پایان جنگ در غزه پرداخته و نوشته است:

تنها راهی که پیش پای این منطقه مانده است تا از چرخه خشونت خارج شود، فشار قدرت‌های دیگر برای به تفاهم رساندن دو طرف است. ولی عجیب اینجاست که هیچ‌کدام از قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی نیز خواهان چنین تفاهمی نیستند، حتی برعکس به نوعی مستقیم یا ضمنی یا در عمل از تداوم خشونت‌های موجود دفاع می‌کنند، در نتیجه یا حامی یک طرف چرخه خشونت هستند یا زیرپوستی به گونه‌ای عمل می‌کنند که ماجرا حل نشود. در واقع مهم‌ترین ایده توافق که باید روی میز باشد، ایده دو دولتی است که به نظر می‌رسد اسراییل و حامیان غربی آن و نیز بخش مهمی از کشورهای منطقه آن را از دستور کار خود خارج کرده‌اند، حالا یا به دلیل عملی نبودن یا به دلیل منافع اسراییل یا هر دلیل دیگر!

برای حفظ برجام با آمریکا باید حماس را قربانی کنید! / مرعشی: من ایران بدون مقاومت را دوست دارم

روزنامه ‌هم‌میهن نیز در گزارشی به مسئه برجام در آستانه جنگ در غزه پرداخته و در تفسیر عجیب مدعی شده است که مذاکره با آمریکا از مقاومت می‌تواند با ارزش‌تر باشد! این روزنامه می‌نویسد:

در نظام حقوقی آمریکا اکنون سه قانون تحریمی اینارا، ایسا و کاتسا و دو لایحه که آماده تبدیل به قانون هستند بالقوه می‌توانند از نظر حقوقی مانع پیشرفت فرآیند مذاکرات و یا هر گونه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی و آمریکا بشوند و دست دولت آمریکا را در انجام امور محدود ساخته‌اند و همچنین فرآیندهای حقوقی وجود دارند که می‌توانند در صورتی که دولت آمریکا قوانین مذکور را نادیده بگیرند، ساختار سیاسی آمریکا را مسئول بشناسند.

در بخشی دیگر از این یادداشت عجیب آمده است:

ولیکن باید توجه داشت که این ابزارهای حقوقی در سیستم تقنینی آمریکا مطلق نیستند و در فرآیند سیاسی و مذاکرات بین طرفین ممکن است کم‌رنگ و یا پررنگ بشوند. چهار عامل گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انجام مذاکرات مستقیم بین طرفین، کاهش سطح منازعات منطقه‌ای و کاهش بحران اوکراین در این موضوع تعیین‌کننده هستند و می‌توانند فرآیندهای حقوقی را تضعیف و یا برعکس تقویت نمایند. فاجعه جنگ بین اسرائیل و حماس نیاز به کنترل و مدیریت بحران دارد که بیش از همه در روابط دو طرف ایران و آمریکا باید به‌وجود بیاید. به نظر می‌رسد که اگر طرفین بتوانند از گذرگاه مهم این فاجعه عبور کنند، حتی اگر دولت بعدی جمهوری‌خواه هم باشد نگاه و تمایل به ایجاد ثبات امنیتی در منطقه نیز وزن بیشتری خواهد گرفت.

برای حفظ برجام با آمریکا باید حماس را قربانی کنید! / مرعشی: من ایران بدون مقاومت را دوست دارم

روزنامه اعتماد نیز در گفتگو با حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران همین خط تحلیلی را پیش برده و نوشته است:

انتقاد دیگر ما این است که چرا جمهوری اسلامی به همان اندازه که به موضوعات امنیتی و دفاعی و مسائل حوزه مقاومت در خاورمیانه اهمیت می‌دهد به توسعه ایران اهمیت نمی‌دهد. با عقب افتادن توسعه ایران شکاف بین ما و همسایگان‌مان تشدید می‌شود. این حق مردم ایران نیست!

برای حفظ برجام با آمریکا باید حماس را قربانی کنید! / مرعشی: من ایران بدون مقاومت را دوست دارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    45 7
    ما هم ایرانی بدون مرعشی ویارانش را،دوست داریم! کی رو باید ببینیم؟!
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 1
      برداشتن تحریم های نظامی میراث ظریف نیست. حداقل برداشت از داده‌های سنگین ما در برجام است که تازه با همت و سیاست دولت مردمی گرفته شد. و الا به دولت روحانی ارزنی امیتاز ندادند.
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 1
      دوست نداری، جمع کن برو دهات.
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 1
      ای کاش مردم دیگر فریب شعار های دروغین اصلاح طلبان را نخورند اصلاح طلبان خواستار یک ایران قوی و مستقل و خودکفا نیستند
    • SE ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 2
      پهن تو برجام و برجام دوستان
    • SE ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 1
      لاشخورهای چاپندگی مانند حکام عرب همه از قماش تهوع آور مجنونان ثروت به قیمت سرسپردگی به سگیونیستها هسنتد
    • SE ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      1 1
      لاشخورهای چاپندگی مانند حکام عرب همه از قماش تهوع آور مجنونان ثروت به قیمت سرسپردگی به سگیونیستها هسنتد
    • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      3 2
      اصلاح طلبی در ایران و خروجی اصلاح طلبی در چهل و چهار سال انقلاب اسلامی ایران : مخالفت با دین ، موافقت با سکولاریسیم ، تغییر قوانین اسلام با ذائقه اصلاح طلبی، تغییر قوانین کشور در مجلس ،برای ماندن در صندلی قدرت برای جریان اصلاحات ، اقازاده گری ،رانت خواری ،اختلاس ، فساد اخلاقی،موافق و اجبار با بیحاب سازی زنان و دختران پاک دامن ایرانی، چوب حراج زدن به منافع ملی و خدمت به بیگانگان ، گذشتن از منافع ملی برای بدست آوردن منافع قبیله ای اصلاحات ،مخالفت با استقلال و تمامیت ارضی کشور در جهت خدمت به بیگانگان، قانونی کردن امضا طلایی،قانونی کردن نجومی بگیری مدیران گعده اصلاحات،زمین خواری ،دریا خواری ، کوه خواری ،ساحل خواری،کشتن زن بی دفاع عریان در حمام با شلیک مستقیم چند گلوله و حمله گعده اصلاحات به طرفداری از قاتل و تهمت ناروا زدن به مقتول در جراید اصلاحات ، حمایت از دختر قاچاقچی وزیر اصلاح طلب و گفتن دختر مظلوم وزیر ، خفه خون گرفتن از اختلاس و حمایت از برادر اختلاسگر رئیس جمهور منتخب جریان اصلاحات ،خفه خون گرفتن از اختلاس و حمایت از برادر اختلاسگر معاون اول رئیس جمهور منتخب اصلاحات ، خفه خون گرفتن در مورد منتخبان شورای شهر اصلاح طلبان در فساد جنسی ، قرار دادن نام امیر ذلیل ننگ نامه برجام در کنارنام امیر کبیر ایران و سواستفاده از نام امیر کبیر ایران برای امیر ذلیل ننگ نامه دیکته شده کدخدای اصلاح طلبان ، موافقت با قوانین اخذمالیات برای حداقل درامد اقشار کف جامعه و مخالفت با اخذ مالیات با سلبریدی های میلیاردی و معاف کردن ایشان از مالیات،فرار اصلاح طلبان به کشورهای متخاصم ایران و همکاری رسانه ای با بیگانگان بر علیه امنیت ملی ایرانیان ،تلاش وافر و جر دادن یقه برای بدست اوردن صندلی قدرت و قرار گرفتن در صندلی قدرت و گفتن کمی اختیارات،زل زدن در چشم مردم و گفتن دروغ (منهم صبح جمعه فهمیدم...) وخندین به ریش مردم، سهم خواهی مداوم مکرر و تمام نشدنی از انقلاب اسلامی ایران،وقتی که بعلت نامدیریتی و بی تدبیری مردم به این جریان رای نمیدهند ایجاد فتنه و اشوب و هرج و مرج در کشور به بهانه های غیر منطقی در کشور حمایت از قاتلان ولگد مال کردن مقتول مظلوم کف جامعه ،حمایت از فتنه گران و خواستار آزادی فتنه گران خاص ............. این قصه پر غصه تاریخ حال ایران سر دراز دارد.
    • رضاییان IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      1 1
      ما هم ایران رو بدون شما دوست داریم کی و باید ببینیم؟!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 2
      اصلاح طلبان تهوع آور همواره به سبب نادانی های مرعشی در بیان مکنونات ذهنیش، از وی ناخرسند هستند و بارها به وی توصیه کرده اند که بهتر است او به اندازه دانایی اش سخن بگوید و نه به اندازه دارایی اش !!!!!
    • سعید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 2
      مقاومت از توصیه های قرانی است و بارها و بارها خداوند به صبر و مقاومت تاکید دارد و رمز پیروزی را صبرو مقاومت معرفی می کند
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      1 2
      ما ایرانیها هم ایران را بدون اصلاح طلب غرب لیس ها غرب زدها و خائن ها میخواهیم
    • alir IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      برادر گرامی ایا شما اگر بخواهید به شخصی کمک کنید ایا فرش زیر پات براش می فروشی!؟؟؟ اشکال ندارد حمایت شود ولی معقول تا هم ما دوام بیاوریم و هم بتوانیم کارمون را پیش ببریم!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    32 11
    ننگ نامه برجام،مانند معاهده ترکمانچای هیچوقت تطهیر نمیشود.
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 2
      برجام ننگه
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 2
      امیر ذلیل دولت بنفش حسن فریدون برای اثبات ننگ نامه برجام مدح ترکمانچای میکند.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 2
      شیطان بزرگ امریکا منتظر است یک بار دیگر شیخ بنفش انگلیسی روی کار بیاید یا یکی از اعضای دولت شیخ بنفش یا اصلاح طلبان روی کار بیایند تا بادیکته ننگ نامه های برجامی ، دو ،سه، چهار و پنج دیگر نامی از ایران بجز در کتب تاریخی باقی نماند، حالا فردوسی بزرگ هرچه میخواهد بگوید بسی رنج بردم در این سال سی ،عجم زنده کردم بدین پارسی .
    • SE ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 2
      برجام و اصلاجات باهم بروند به در اسفل السافلین
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      1 0
      دواتشه ها
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 2
    قابل توجه شورای نگهبان ،اقای کدخدایی گفته افراد رد صلاحیت شده دوره قبلی ممکنه این دوره تایید صلاحیت بشن،مردم پدرشون در اومد ۸ سال دولت روحانی
  • هموطن IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 2
    آقای مرعشی کی شما رو سیاستمدار اعلام کرده ...برو دوغتو بنوش و خفه شو بی سواد
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    25 5
    شما اصلح طلبان فاسد و سرمایه های اسقاطیل در ایراان مثل اربابانتان هستید.
    • فائزه و تاجزاده FI ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      گروهان اصلاحیون بعد از عملیات موفقیت آمیز علیه ارتش روسیه ، قرار است هفته آینده در کنار اسرائیل علیه غزه بجنگد
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      1 1
      چرا اصلاح طلبان با یک ایران قدرتمند مقتدر شکوفا مستقل وازاد مخالفند ؟؟؟؟؟؟
    • رضایی IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      1 0
      و قطعا
    • 1 IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      با این ادبیات برای وزارت فرهنگ و ارشاد کاندید شووو حیفه از دست بری
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    مرعشیان خودشون با انحصار در چند بخش مثل صنعت خودرو باعث عقب افتادگی شدند در ضمن شکاف بین ما همسایه افتاده و فاصله ام داره زیاد میشه
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    جناب مرعشی تو خندیدی !
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    البته برجام سوخت وتمام شد .
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    دقیقا کاری که دولت داره میکنه
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    تو ذهن ما که سوالی نیست الکی سوال ایجاد نکن
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    6 0
    برجام آخه چه دستاوردی داشته؟؟؟جز کلاه بزرگ بر سر ایران چه دستاوردی داشته.
  • ح ر IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    در سایه استقلال و قدرت دفاعی همه گونه پیشرفت در دسترس است.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    خدایی اینا کی میخوان سر عقل بیان ... بابا پات لب گوره نمی خوای سر عقل بیای؟
  • عادل IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 1
    لغو منع فروش تسلیحات ایران اسلامی از سوی سازمان ملل در روزهای اخیر بی گمان از برکات برجام و شخص جناب ظریف است که در تاریخ ثبت خواهد شد! حال بفرمایید برکات دولت مستقر به جز گرانی تورم وعده های عمل نشده و غیره چه بوده است. با سپاس از مشرق نیوز
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    اعتماد بسیار زیبا گفته و معقول. کجاش عجیبه یا کجاش بوی فروختن حماس رو میده؟! وقتی دو دولتی مورد قبول واقع بشه حماس خودش ارتش رسمی هم میشه.
  • سید فروزان CH ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    روزنامه هم میهن (البته هم میهن صهیونیستها ) کماکان بدنبال برجام و رابطه مستقیم با امریکا مینویسد ‌. یعنی اکر خود آمریکایی‌ها هم کتبی بنویسند برجام وجود ندارد باز هم این طیف بدبخت بر جام برجام مینویسند ‌خاک بر سرتان
  • رضاییان IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    هم غزه هم لبنان هم آمریکا هم اسرائیل همه فدای ایران.
  • بهرام/اهوازی IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    ایران بدون مقاومت یعنی برجام ۲ و ۳ و ۴و.... و اینها تجربیات تلخ از سناریو شوهرخواهر استخری جنابعالی است. ایران بدون مقاومت یعنی ایران بدون انقلاب و ایران بدون انقلاب یعنی سوریه و دانش و در واقع ایران بدون ایران بفهم که نه او فهمید اگر خائن نبود و نه امثال تو.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    اگر مردم بی تفاوت بمانید ...........
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    5 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    این موضوع مقاومت از کجا مطرح شد؟
  • بابک گیلانی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    جناب آقای مرعشی ، احتراما عرض میکنم در عرض 8 سال دولت جناب روحانی بفرمایید ایران چه پیشرفتی کرده!!!؟؟دهان گشادتان رالطفا ببندید.شما اصلاح طلبان دیکتاتور وقدرتخواه مایه ننگ اسلامید.ایرانیان باستان در زمان حضرت هخامنش کبیر یهودیان را از ستم رها کردند.خون جوانان رشید ایران باستان جهت آازادی و آزادگی یهودیان 2500 سال قبل برزمین ریخت.اما همان یهود اکنون مسلمین غزه را قتل عام میکند،میگویید ساکت باشیم!!!! شرم واف بر شما .علاوه بر بزرگان اسلامف شماها مایه ننگ حضرت داریوش وکوروش هستید.با احترام بابک گیلانی.....
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    اینکه یکی گفته: چرا جمهوری اسلامی به همان اندازه که به موضوعات امنیتی و دفاعی و مسائل حوزه مقاومت در خاورمیانه اهمیت می‌دهد به توسعه ایران اهمیت نمی‌دهد. یک موضع گیری نادرست و حرف مفت است. و این نوع تفکر می تواند، ریشه در خیلی از حب و بغض های طایفه ای، جناحی و حزبی گوینده و امثالش باشد. چرا که بستگی دارد. ایشون و امثالش توسعه و... را به چه معنی و تفسیر کنند. اگر به زعم مرعش و...ایران توسعه نیافته. بخش اعظم این مساله و مشکل و بدبختی ناشی از توسعه نیافتگی ایران البته به زعم شماها، ریشه در رویکردها و اقدامات طایفه ای و جناحی و حزبی شما در دهها سال مسئولیت تان در راس امور مختلف مملکت بر می گردد. و خود می دانید.‌ در طول دهها سال با چه شعارها و وعده ها، بازی های سیاسی و حزبی (کارگزارانی. تدبیر و امید و برجام بی فرجام و طبل توخالی ...، ) چه بلایی سر، ما مردم و کشورمان آورده اید! ۲- آمار و ارقام توسعه یافتگی در کشور و بولتن های جهانی خیلی از واقعیت ها را عیان کرده، و می کند. ۳- اینقدر با حرعها و شعارها و وعده های عوام پسند. در رسانه های معلوم الحال و ... با اعصاب و روان ما مردم بازی نکنید. که حنای خوش رنگ و بوی تان دیگر پیش ما مردم رنگی ندارد. به گفته آن ظریف سخندان: برو کار می کن، مگو چیست، کار؟ و... ریسمان گزیده، را دو بار....، ۳- بهترین و دلسوزانه ترین توصیه و وصیت ما به شما و امثالتان اینکه: در ابن اواخر عمر تان بروید.‌کنج خانه،کتابخانه. و ... و... به افکار، برنامه هت و کرده های اشتباه و غلط خود در حق کشور و مردم فکر کنید. و نسبت به خطاهای و جفاهای احتمالی خود که نسبت به اسلام.‌ امام راحل، خون شهدا، و ایران و مروم شریف و بی نظیرش کرده اید. توبه و طلب بخشش کنید. ۴- و اگر واقعا دلتان برای ایران و ایرانی می سوزد!!! و اگر هم به فرض حرف و نظری قابل اجرا برای رفاه ما ایرانیان دارید.! حتما با‌چشم پوشی از منافع شخصی، طایفه ای و حزبی تان آنها را مکتوب کرده،و به دست مسئولان و مدیران فعلی برسانید. نه اینکه، حرفها و افعالی که خودتان دهها سال از عهده آن نیامده اید!! و انجام نداده اید. ( حرفها، وعده ها و شعارهای پوپولیستی و...) خود، گروه و جناح و طایفه تان را به رخ دیگران بکشید.!!! و آنها را پیش دوست و دشمن زیر سوال ببرید. کشور و انقلاب و ما مردم ما به اندازه کافی دشمن داریم.‌..
  • 8ععععععقفققققاااااممممم IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    اینکه یکی گفته: چرا جمهوری اسلامی به همان اندازه که به موضوعات امنیتی و دفاعی و مسائل حوزه مقاومت در خاورمیانه اهمیت می‌دهد به توسعه ایران اهمیت نمی‌دهد. یک موضع گیری نادرست و حرف مفت زده.
  • علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 1
    مگر این پدر سوخته های اصلاح طلب و خائن وکیل الدوله مردم هستند بمیرند که وضعیت کنونی حاصل این بدلقمه هاست
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    آقای مرعشی ایکاش به اندازه آن خبر نگار صهیونیستی که در زندان قاهره با دوربین به سر خالد اسلامبولی کوبید از دینت حمایت می کردی وبرای کشورت تعصب داشتی همه چیزت را برای هیچ از دست داده ای! اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید کونوا احرارا فی دنیاکم
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    الان که ظاهرا گلوگاه اقتصادی دست رفقای آقای مرعشی در اتاق بازرگانی هست و ایشون قدرت هم دارند پس چرا کاری نمی کنند برای اقتصاد؟
    • FI ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      همچنین کرمان موتور
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    ملت از سلطنت پهلوی موروثی راحت شدگرفتارسلطنت سرسلسله استخری ودم ودمچه های نفاق افکن آن شده است توطئه ریاست جمهوری مادام العمرآن استخری یادتان هست
  • من ایرانیم IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    همون روز سوم معلوم شد که ایران خودشو از داستان غزه جدا کرده و سهم عمده ای از خون اون مردم و اون بچه ها به گردن سیاستمدارهای نون به نرخ روز خوره وگرنه مردم ایران پای شعارهای ۴۵ ساله مسئولین ماندند و مسئولین در این مورد هم پایبند حرف و شعارشون نیستند.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    ما هم ایرانی بدون تیرو طایفه هاشمی رو بیشتر دوست می داریم کاش عاقبت عالی جناب سرخ پوش رو جلوی چشمان خود قرار می دادین
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    ایران منهای مقاومت یعنی اسراییل اما ایران منهای اسراییل یعنی استقلال آزادی جمهوری اسلامی این ساواکیهای اسراییلی همان چوب لایه چرخ توسعه واقعی ایران مقاوم بوده اند با سقوط اسراییل این کرمها نیز خشک خواهند شد
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    ما ایران بد ون حزب لیبرال مسلک غربگرای کارگزاران را ذوست داریم
  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    به نظرم خوبه که منازعه منطقه یکبار به‌طور جدی به مسائل سیاسی داخلی ایران وارد بشه. چون مسئله، حجاب، نقض حقوق بشر، مجلس تک قطبی یا سوئیفت و این چیزها نیست. اصل مسئله این است توسعه با کنار گذاشتن همه ارزش‌ها و آرمان‌ها یا حیات پیشرفته مادی که در آن ارزش‌ها لحاظ شوند کدام‌یک مدنظر است؟ فلسطین موضوع محوری این مناقشه است.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    2 0
    مرعشی غلط اضافی کرده
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    2 0
    چقدرارزوهای مرعشی بااسراعیل شبیه هماست احتمالا ارتباطی ندارند
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بنظر من تا اسراییل نابود نشود اصلاح طلبان و غربزدگان هم همچنان برای ایران اسلامی مشکل آفرین هستند امیدوارم در این جنگ اسراییل نابود شود آنوقت است که گرانی و مشکلات تمام خواهد شد
  • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    فعلا غزه .
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    فقط باید هزاران بار در روز روح اکبر اشرافی را یاد کرد که برادر زنش را در ساختار جا کرد .
  • ناشناس IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    ایکاش حضرت عزراییل علیه السلام جان بقیه افساد طلبها را هم یا در استخر یا جور دیگری که صلاح می دانست می گرفت تا کشور از شر این جرثومه های فساد و رذالت نجات پیدا کند. آمین یا رب العالمین
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    مرعشی پیرمرد پرحاشیه خفه ماهم کشوری بدون وجود اشغال طلبها متعفن بد بومی یاوه گوخواهیم وبس
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    یعنی یکنفر پیدا نمیشه که یک ملاقه توی حلق حسین مرعشی بریزه تا دیگه این نتواهد حرف بزنه و خفه بشه .
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    مرگ بر وطن فروشان
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    مرعشی یعنی چه که ایران را بدون مقاومت دوست داری .
  • من ایرانیم IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    ظاهرا این صحت داره که اینا خیلی قدرتمندند و زور کسی به این دار و دسته نیویورکی ایرانی نمیرسه، کسیکه علنی و با گردن کلفتی تو برنامه زنده این ادعا رو بکنه چه معنایی داره؟ مافیا شاخ و دم نداره.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    لغت هایی مثل ماده ۱۰ وزارت نفت و سند ۲۰۳۰ جهانی شده فقط لغت هایی برای منحرف کردن ذهن و روان مردم از واقعیت و نیاز به اصلاح قوانین . پس چرا حقوق های دولتی مدیران وزارت نفت شفاف نمی شود چرا حساب های محل بحث عدم متصل به خزانه بسته نمی شود چرا راه های نظارت و کنترل خزانه بحث نمی شود . چرا مشکلات اجتماعی مانند عدم رونق مساجد و بسیج پیگیری نمی شود چرا تبلیغات بی حجابی قطع نمی شود . چون روان مردم و کارگر رو مشغول حرف های بی عمل کرده اید که فقط مکرر در مکرر تکرار کنید و ناامیدی پخش کنند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    منظور غربگراها از "ایران بدون مقاومت " ایران سر سپرده و تسلیم و ذلیل امریکا و انگلیس است .
  • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    اتفاقا من هم ایران را بدون تفکر خائنانه و مفسدانه خاندان هاشمی رفسنجانی و اذنابش دوست دارم
  • ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    ایران بدون حاکمان اصلاح طلب یعنی ایران اسلامی بدون منافق وانقلابی همان چیزی که مد نظام امام خمینی بود اصلاح طلبان همان کار فرمایان پهلوی وبدتر از او هستند چ اذکه منافقند وبدروغ دم از مردم میزنند مردم کلید واژه فریب اصلاح طلبان برای چاپیدن مردم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس