بازگشت پرسپولیس به صدر با پیکان/ موتور گلزنی زاهدی در قزوین روشن شد

تهران- ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با هت تریک شهاب زاهدی پیکان را شکست دهد و به صدر جدول بازگردد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶:۵۰ امروز پنجشنبه در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میهمان پیکان بود که این مسابقه در نهایت با برتری ۳ بر یک پرسپولیس خاتمه یافت تا شاگردان گل‌محمدی به صدر جدول بازگردند.

هر ۳ گل پرسپولیس را شهاب زاهدی زد و تک گل پیکان را حامد پاکدل وارد دروازه بیرانوند کرد.

فیلم/ خلاصه بازی پیکان ۱ - پرسپولیس ۳

ترکیب پیکان: محمد ناصری، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، امیرحسین صدقی(۴۳ حامد پاکدل).، علی‌اکبر رنجبر، امیر طاهر (۴۳ محمد اصلانی)، منصور باقری(۸۳ ابراهیم صالحی)، مجتبی حق‌دوست(۶۶ رضا غندی پور)، سامان نریمان‌جهان، محمدجواد آزاده و مهرداد بایرامی.امید دهقان.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر(۹۳ علیرضا بابایی)، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی(۸۰ سینا اسدبیگی)، میلاد سورگی، سعید صادقی(۸۰ وحدت هنانوف)، محمد عمری(۹۳ مهدی ترابی) و شهاب زاهدی(۸۷ نبیل باهویی).

قضاوت این مسابقه به عهده احمد محمدی بود و بهزاد پناهی، محمدصالح عرب آبادی و ایمان کیهیش او را در قضاوت در این مسابقه همراهی می‌کردند. همچنین علیرضا کهوری هم ناظر این مسابقه بود.

ورزشگاه سردار آزادگان مملو از هوادار تیم فوتبال پرسپولیس بود و بیش از ۵۰۰ هوادار زن هم این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند.

پرسپولیس در آستانه این مسابقه با مصدومیت‌های متوالی بازیکنانش مواجه بود. نخستین شوک با پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی‌گنجی به پیکره پرسپولیس وارد شد و سپس مصدومیت عالیشاه از ناحیه همسترینگ هم موجب شد تا کاپیتان به این مسابقه نرسد.یاسین سلمانی، میلاد سرلک و وحید امیری هم پیش از این مصدوم بودند.

همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی هم از روی نیمکت کار را آغاز کردند.

کسر یک امتیاز باعث شده تا جایگاه پرسپولیس در صدر جدول به اما و اگر کشیده شود و به همین خاطر پرسپولیس انگیزه مضاعفی برای کسب سه امتیاز بازی داشت. همچنین بازیکنان پیکان هم انگیزه زیادی داشتند تا مقابل پرسپولیس خودی نشان دهند و جایگاهشان را در جدول بهبود بخشند و دنبال حداقل امتیاز این مسابقه بودند.

بازگشت پرسپولیس به صدر با پیکان با درخشش شهاب زاهدی

نخستین خطر جدی بازی در دقیقه ۱۱ رخ داد جایی که ارسال سروش رفیعی روی تیر اول با ضربه سر اسماعیلی‌فر همراه بود که فوق واکنش ناصری توپ را به کرنر فرستاد.

در ادامه در دقیقه ۱۳ باز هم رفیعی این‌بار کمی عقب‌تر ارسال کرد که پرواز شهاب زاهدی و ضربه سر این بازیکن گل نخست را برای پرسپولیس به ارمغان آورد.

دو دقیقه بعد ضربه زیبای محمد عمری به تیر دروازه برخورد کرد تا اختلاف بیشتر نشود.

در دقیقه ۱۴ پیکان توانست روی دروازه خطر ایجاد کند اما توپ روی هوا را بیرانوند به کرنر فرستاد.در ادامه ارسال نریمان جهان به صدقی رسید و او به شکلی جالب با سینه توپ را به سمت دروازه پرسپولیس زد که توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

در بیستمین دقیقه بازی سامان نریمان جهان فرار تند و تیزی را به سمت دروازه پرسپولیس داشت اما ضربه او پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد. بازی در ادامه متعادل دنبال شد.

در دقیقه ۳۲ ضربه راه دور منصور باقری از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.

در سی و ششمین دقیقه مسابقه مهرداد بایرامی با بیرانوند تک به تک شد که ضربه چیپ او در آستانه ورود به دروازه قرار داشت که فرشاد فرجی به زیبایی توپ را از روی خط به کرنر فرستاد.

در چهلمین دقیقه مسابقه پاس در عرض شهاب زاهدی به سعید صادقی رسید که ضربه این بازیکن از جناح راست به تیر دروازه برخورد کرد.

داور برای نیمه نخست یک دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. این دیدا در در ۴۵ دقیقه ابتدایی با برتری یک بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی خاتمه یافت.

بازگشت پرسپولیس به صدر با پیکان با درخشش شهاب زاهدی

در شروع نیمه دوم پیکان خیلی زود توانست بازی را به تساوی بکشاند. در ابتدای این نیمه حامد پاکدل توانست با پاس بلند مدافعان صاحب توپ شود اما این بازیکن از زمین خوردن و اشتباه فرشاد فرجی نهایت استفاده را کرد و با ضربه ای دقیق بازی را به تساوی کشاند تا بار دیگر همه چیز مساوی شود.

در دقیقه ۶۲ ضربه زاهدی به تور بیرونی دروازه پیکان برخورد کرد.

در دقیقه ۶۶ با ارسال زیبای اسماعیلی فر و ضربه زاهدی، ناصری با واکنتشی زیبا جلوی گل شدن توپ را گرفت . در ریباند هم توپ به سروگی بازیکن جوان پرسپولیس رسید که ایمان اکبری مدافع خودرو سازان با تکلی زیبا از دروازه خالی تیمش محافظت کرد.

در هفتاد و یکمین دقیقه مسابقه شهاب زاهدی روی پاس زیبای سروش رفیعی کنترل توپ با سینه و چرخشی زیبا توانست گل دوم را به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر برساند.

در هفتادو هفتمین دقیقه مسابقه روی یک و دو رفیعی با ریگی، شماره ۷ پرسپولیس توسط سامان نریمان جهان درون محوطه جریمه متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

بازگشت پرسپولیس به صدر با پیکان با درخشش شهاب زاهدی

در شرایطی که گلوسیانی پنالتی زن اول سرخپوشان در زمین بود، او توپ را به زاهدی داد تا هت تریک کند.

شماره ۲۰ سرخپوشان هم با پای چپ و در شرایطی که دروازه بان پیکان جهت را درست تشخیص داده بود، توپ را به صورت زمینی به سمت راست دروازه شلیک کرد تا بدین ترتیب زاهدی هت تریک کند و پرسپولیس خیالش بابت دبرد در این مسابقه راحت تر شود.

بازگشت پرسپولیس به صدر با پیکان با درخشش شهاب زاهدی

در هشتادوششمین دقیقه بازی روی اشتباه فرجی بازیکنان پیکان با بیرانوند سه به یک شدند اما پاکدل خودش ضربه را به سینه بیرانوند کوبید. در ادامه هم ضربه والی نریمان جهان خطری در پی نداشت.

نبیل باهویی هم در دقیقه ۸۸ فرصت بازی پیدا کرد و جای زاهدی که هت تریک کرده بود وارد زمین شد.

این جدال در نهایت با برتری سه بر یک سرخپوشان خاتمه یافت.

پرسپولیس با سه امتیاز این دیدار و کسب پنجمین برد فصل ۱۵ امتیازی شد و البته با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال صدرنشین است. پیکان هم با یک برد، سه باخت و سه تساوی با ۶ امتیاز نهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    مجتبی حسینی همیشه تیماش به پیروزی راه دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس