جنایات آمریکا و اسرائیل در فلسطین نظم کنونی جهان را به هم می ریزد

رییس‌جمهور گفت:‌ خشم و نفرتی که امروز در جهان علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده، از نظم ناعادلانه جهانی است که جای مظلوم  و ظالم را عوض کرده است

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آئین بزرگداشت دستاوردهای نظام بهداشت کشور، که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خشم و نفرتی که امروز در جهان علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده، از نظم ناعادلانه جهانی است که جای مظلوم و ظالم را عوض کرده است.

وی ادامه داد: ظلم نسبت به زنان، کودکان و مردمانی که در سرپناه خود قرار دارند قابل توجیه نیست. رژیم ظالم صهیونیستی، مردم بی‌گناه را از خانه‌های خود بیرون رانده است.

رئیس‌جمهور گفت: در شورای امنیت سازمان ملل از ناحیه نظام سلطه، بمباران علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه وتو می‌شود. جنایت‌کار، جنایت می‌کند و جنایت‌کارِ دیگر آن را وتو می‌کند.

رئیسی گفت: فکر نمی‌کنم کسی از آحاد انسان در کره زمین باشد که صحنه‌های جنایت صهیونیست‌ها را ببیند و دلش آزرده نشود و با همه وجود نسبت به صهیونیست‌ها و رژیم آمریکا خشم و نفرت پیدا نکند.

رئیسی تصریح کرد: آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی دیده می‌شود، جلوه روشنی از مدعیان تمدن غربی و تابلوی مدعیان دروغین آزادی و حقوق انسانیت در آمریکا است. معتقدیم فاجعه انسانی و نسل‌کشی که به دست رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال انجام است، نظم کنونی جهان را بهم خواهد زد.

وی افزود: به برکت خون شهیدان، تحولات این روزها در فلسطین نظام عادلانه جدیدی در جهان را نوید می‌دهد.

رئیسی در ادامه با مهم خواندن نقش فعالان حوزه بهداشت و بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: یک اصل عقلانی و قابل دفاع وجود دارد و آن این است، باید پیشگیری کرد که نوبت به درمان نرسد. بهداشت کمک به‌سزایی به درمان و سلامت جسم، جان و روح و روان جامعه است.

رئیس جمهور با اشاره به زحمات و جانفشانی‌های کادر بهداشت و سلامت به ویژه در دوران فراگیری بیماری کرونا، گفت: ۳۷۰ هزار داوطلب بهداشت در کشور به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی در حوزه بهداشت و پیشگیری تلاش می‌کنند. جذب ۴۰۰۰ نفر از بِهوَرزان در این دولت می‌تواند کمک خوبی برای حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور باشد. همچنین دو هزار طرح بهداشتی از چهار هزار طرح تعریف شده در حوزه بهداشت در این دو سال اخیر فعال شده است.

رئیسی با بیان حساسیت نسبت به امنیت غذایی و آلودگی هوا، گفت: در برخی از مناطق وقتی آمار امراض بررسی می‌شود متوجه ارتباط با آلایندگی و آلودگی هوا می‌شویم. امنیت غذایی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و وزارت جهاد کشاورزی در کنار دیگر دستگاه‌های مرتبط نسبت به جلوگیری از امراض احتمالی ناشی از آن اقدام کنند.

رئیس جمهور سلامت خانواده محور را مهم برشمرد و تاکید کرد: پزشک خانواده مهم است و می‌تواند سهم درمان و بستری را کاهش دهد؛ به طوری که هر کسی از اول به مرکز درمانی و بیمارستان مراجعه نکند. پزشک خانواده بهترین مشاور و امین برای هر خانواده است و می‌تواند نقش پیشگیری را داشته باشد.

وی تهدید بهداشت و سلامت مردم توسط هر دستگاهی را منکر توصیف کرد و افزود: وقتی از امر معروف و نهی از منکر منکر می‌گوئیم، منظور فقط یک مورد خاص در یک اداره نیست. لذا هر اقدامی که باعث تهدید سلامت مردم است منکر است و نباید باشد.

رئیسی با تاکید بر لزوم فعال شدن شبکه بهداشت در حوزه‌ی سلامت، گفت: ما هر چقدر در رابطه با بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم ظرفیت وجود دارد؛ لذا من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی‌دانم بلکه سرمایه‌گذاری برای کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • کارشناس سیاسی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 4
    مرگ یکبار شیون یکبارالان بهترین زمان ممکن برای حمله به اسرائیل است با توجه به حوادث جاری و اخیر و آماده بودن کشورهای اسلامی و مبارزین مقاومت باید حمله ای موثر را انجام داد. اما قبل از هر اقدامی ابتدا بفکر از بین بردن یا خنثی کردن گنبد آهنین باشید این سامانه مانع حملات موثر خواهد بود اول گنبد بعد صهیونیستها را شخم بزنید.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      مشرق ترسو و بدبخت شعار به این قشنگی توی کامنتها و اخبار چرا چاپ نمیکنی . خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... همه کامنتهای درپیت و بدردنخور دشمنان را چاپ میکنی و امثال این اشعار قشنگ را چاپ نمیکنی چرا؟ نکنه ترسیدی و بدبختی . این جمله کوچک همه محتوای همه اخبار تو را در بردارد بلکه بینهایت بیشتر . مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن و بدان مشرق همه چیز در عمل که در این اشعار آمده است
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 2
    مگه نظمی هم مونده تو جهان هرکی داره ساز خودشو میزنه اینهمه بمب رو سرو کله هم میریزن بعد فقط میگم سوخت کم مصرف کنید که آلایندگی داره خخخ
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 1
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 0
      وظیفه تک تک شما غربگدایان بی ناموس خود خوانده جانفشانی در راه اربابهای صهیونیست همجنس باز تروريست آدمکشتون هست. بنابراین هرچه سریعتر به سرزمین‌های اشغالی بشتابید و به عنوان مدافعان صهیونیزم بجنگید و به درک واصل شوید!!
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    همش بخاطر اینه که مردم غزه از غزه فرار کنن به مصر و اسرائیل غزه رو به خودش ملحق کنه و شهرک سازی کنه .بعد میرن سراغ کرانه باختری .خلاصه در آینده هیچ فلسطینی در اسرائیل نباشه .بعدا لبنان و ... رو هم اضافه کنه
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    صهیونیست های عاقل از اسرائیل با هواپیما برای همیشه فرار کردن تا در آرامش زندگی کنن مثل صهیون های شهرumanدر اوکراین .به نظر من فلسطینی های ساکن فلسطین اشغالی هم بهتره به کشورهای سوریه و لبنان و مصر وحتی ایران بیان و زندگی راحت در آرامش داشته باشن .چون هیچ کشور عربی جرات وارد شدن به جنگ با اسرائیل رو نداره و کودکان و زنان بیگناه بیخودی کشته میشن .فلسطینی ها اندک هستن و زورشون به اسراییلی ها نخواهد چربید .قربون قدمشون ما ایرانی ها در خدمتشون هستیم.عطای فلسطین رو به لقاش ببخشن
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    ملاک ادامه تدریس استادان دانشگاه را از مقاله خارجی محوری خارج کنید و به آسانی به اساتید دانشگاه فقط با چاپ مقالات خارجی ارتقا رتبه ندهید. جلو رانت و فساد استادان دانشگاه را بگیرید. استادان حریص و طماع جوان مردم را برای دادن مقاله انگلیسی به عنوان تنها تعریف حرکت علمی پر امتیاز که می شناسند، از حقیقت دانشگاه و اجتماع دور کرده. بدون احساس نیاز اساتید به پروژه های علمی صنعتی، که بتواند جوان و زندگیش را تامین کند دانش آموختگانی بی عمل و بدون انگیزه برای فعالیت در کشور خواهیم داشت، از فرار دانشجویان عالم بترسید ولی از فرار اساتید بی عمل نترسید
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    زمانیکه از مبارزه حرف میزنن حق کودکان و نوجوانان و زنان و جوانان این وسط چی میشه؟این همه زن و کودک کشته شده و اگه وارد غزه بشن همه رو قتل عام میکنن.فلسطینیان روی کشورهای اسلامی حساب باز نکنن چون همیشه از اسرائیل ترسیدن .از کرانه باختری چیزی نمونده همه جا شده شهرک صهیونیستی .یه فرد عاقل از حماس پیدا بشه و بگه همه زندانی های مارو آزاد کنین ولی در کشورهای مختلف اسلامی برامون جا داده بشه .اینجوری هم از کشتار زنان و کودکان و جوانان جلوگیری میشه .وقتی حریف قویه باید کوتاه آمد.آقای اسماعیل هنیه ۱۴ نفر از اعضای خانوادشون از دست داد .که چی بشه.اونها حق حیات نداشتن؟بزرگترها تصمیماتی میگیرن و زندگی دیگران مثل زنان و کودکان رو به خطر میندازن.عاقلانه عمل کنین .
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    از آمریکا و اسراییل بدتر
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    دراین دوهفته صهیونیست ها به‌ غزه حمله کرده‌اند ومردم عادی راقتل وعام می کنند وفقط هشدار دادید یک کارعملی انجام دهيد
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    کاش همیشه در جنگها مبارزین ابتدا زنان و کودکان و نوجوانان رو به مکانی امن منتقل کنن و بعد سینشونو جلو بدن و بگن ما واسه جنگ اومدیم.بیچاره زنان و کودکان این وسط چه گناهی کردن که باید تاوان تصمیمات بزرگترها رو با فدا کردن جونشون بدن.مخصوصا بچه ها که بدنیا اومدن زندگی کنن و نه اینکه در بچگی بمیرن و یا بی سرپرست و یا ناقص العضو بشن.متاسفانه بزرگترها با زندگی کودکان و زنان بازی میکنن
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ ﴿٤﴾ مرده باد صاحبان آن خندق [که مؤمنان را در آن سوزاندند.] (۴) 5 النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ ﴿٥﴾ آن آتشی که آتش گیرانه اش فراوان و بسیار بود، (۵) 6 إِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌ ﴿٦﴾ هنگامی که آنان پیرامونش [به تماشا] نشسته بودند (۶) 7 وَهُمْ عَلَىٰ مَا يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ ﴿٧﴾ و آنچه را از شکنجه و آسیب درباره مؤمنان انجام می دادند تماشاگر و ناظر بودند (۷) 8 وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ ﴿٨﴾ و از مؤمنان چیزی را منفور و ناپسند نمی داشتند مگر ایمانشان را به خدای توانای شکست ناپذیر و ستوده؛ (۸) 9
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    کل دانشگاه‌هاي کشور يك مقدار از حالت كاربردي خارج شده‌اند. بايستي به دروس و تحقيق‌هاي كاربردي توجه بيشتري شود. افراد بايد مهارت‌هاي عملي را ياد بگيرند و دروسي كه طراحي مي‌شود و تحقيقاتي كه انجام مي‌شود، بايستي متناسب با نياز مشتري‌ها و جامعه باشد. در حقيقت چيزهايي كه دانشجوها ياد مي‌گيرند، بايستي مشكلي را از جامعه برطرف كند. مثلاً يك بقال اگر متوجه شود محصولي كه براي فروش آورده يك هفته به فروش نرفته است، ديگر آن را در ويترين مغازه‌اش نمي‌گذارد و به كارخانه پس مي‌دهد. این حرف های استاد دانشگاهی است که دانشجویش خودکشی کرد!
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    3 0
    گروههای مافیایی که در غزه و لبنان خیمه زده و بنام دفاع از حقوق ملت فلسطین کاسبی و تجارت میلیاردی می کنند هیچ اهمیتی برای کودکان فلسطین قائل نیستند و تنها بدنبال حفظ و توسعه امپراطوری مافیایی خود هستند به هرقیمتی و برای قدرتهای خارجی و روسیه بصورت پیمانکاری پروژه اجرا می کنند و دستمزد می گیرند!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    1 0
    نابود کردن سیستم مالی و ارزش پول ملی ، نابود کردن کارگاهای تولیدی و عمرانی و عدم اجازه قیمت گذاری براساس عرضه و تقاضا باعث نابودی مردم و اقتصادشان است . فقط عدم رشد قیمت زمان شیخ عبا ایتالیایی رو مردم یادشونه ولی نابود کردن سیستم مالی و تولید کشور یادشون نیست . افزایش قیمت ها فقط برای جلوگیری از نابودی کارخونه ها و مقطعی به اجبار خراب کاری های شیخ عبا ایتالیایی بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس