ارتش سوریه: واکنش سختی در انتظار گروه‌های تروریستی است

ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای به حمله تروریست‌ها با پهپاد انفجاری به مراسم پایان دوره دانش آموختگی دانشجویان افسری دانشکده علوم نظامی حمص واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از الاخباریه، ارتش سوریه در بیانیه ای به حمله پهپادی تروریستی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: در راستای رویکرد جنایتکارانه و تداوم اقدامات تروریستهای خونخوار مورد حمایت طرفهای بین المللی معلوم الحال، ظهر امروز مراسم پایان دوره دانش آموختگی دانشجویان افسیر دانشکده نظامی حص با پهپادهای حامل مواد منفجر هدف قرار گرفت. این حمله پس از پایان مراسم رخ داد که بر اثر ان شماری از نظامیان و غیرنظامیان شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه این اقدام بزدلانه تروریستی را اقدامی جنایکارانه بی سابقه می داند و تاکید می کند که واکنش کوبنده و قوی در انتظار این گروههای تروریستی در هر جا که باشند، خواهد بود.

ارتش سوریه بر مجازات عواملی که در طراحی و برنامه ریزی این اقدام جنایتکارانه تاکید و بیان کرد که آنها تاوان سختی خواهند پرداخت.

جزئیات حادثه حمله با پهپاد

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف دانشکده علوم نظامی در حمص در سوریه خبر دادند که ناشی از حمله پهپادی بوده است.

تلویزیون سوریه گزارش داد: در جریان حمله پهپادی گروه‌های تروریستی به مراسم پایان دوره دانش‌آموختگی دانشجویان افسری دانشکده نظامی در حمص، شماری جان باخته و برخی دیگر زخمی شدند.

منابع خبری اعلام کردند که این حمله تروریستی از طریق پهپادهای متعلق به گروه‌های تروریستی صورت گرفته، اما هنوز هیچ گروه تروریستی مسئولیت این حمله وحشیانه را بر عهده نگرفته است.

بر اساس گزارش‌های واصله، آمبولانس‌ها و گروه‌های امدادی در محل وقوع این حمله تروریستی حاضر شده‌اند و در حال انتقال آسیب‌دیدگان این حادثه به مراکز درمانی هستند.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان سوری مدعی شدند که در این حمله تروریستی ۷ دانش آموخته افسری کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

خبرنگار روسیاالیوم گزارش داد: وزیر دفاع سوریه و استاندار حمص در این مراسم پایان دوره دانش آموختگی افسری حضور داشته اند و حمله پس از خروج آنها انجام شده است.

یک منبع عالی رتبه هم به اسپوتنیک اعلام کرد: آنچه در فضای مجازی درباره حضور وزیر دفاع سوریه در لحظه وقوع انفجار در داخل دانشکه علوم نظامی حمص بیان شده، نادرست است. وزیر دفاع در مراسم حضور داشته و دانشکده را پس از پایان مراسم ترک کرده و این حمله تروریستی ۲۱ دقیقه پس از ترک وزیر دفاع انجام شده است. این انفجار زمانی رخ داد که دانش آموختگان دانشکده افسری حمص مشغول گرفتن عکس با خانواده های خود به مناسب جشن دانش آموختگی بودند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان از جمله کودکان منجر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    3 5
    الی الجهنم و بئس المصیر .......
  • پیرو IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    اشد مجازات برای مسببان. ارتش سوریه و جیش عربی تقاص این شهیدان را باید بگیرند .
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    کار کودک کشه
  • rimin IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام رحمت خدا بر آنها باشد گویا رنج ملت سوریه پایان نداردخداوندا به رنج ملت سوریه پایان بدهید
  • سید فروزان CH ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    پهپادهای امریکایی در خدمت تروریست‌ها . پایکاه امریکاییان را باید با خاک یکسان کنند ، اکراد تروریست را هم کلا از خاک سوریه و عراق محو کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس