سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان دولتی است که در سال ۱۳۰۲ تاسیس شده است.

به گزارش مشرق، از دیرباز موضوع املاک و حق مالکیت یکی از چالش برانگیزترین مسائلی بوده است که افراد با آن سر و کار داشته‌اند و همواره بر آن بوده‌اند که مالکیت خود را به املاک خود مانند زمین و خانه و مغازه و… حفظ کرده و از اینکه در معرض تهدید تصرف دیگران نیست آسوده خاطر باشند. هم چنین سایر مراودات حقوقی بین افراد که شامل احوال شخصیه می‌شود مانند ازدواج و طلاق نیاز به ثبت و رسمی شدن داشت تا نظم موجود در جامعه حفظ شود در این راستا سازمانی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان دولتی است که در سال ۱۳۰۲ تاسیس شده است. این سازمان وظایف و عملکرد مستقلی دارد و زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می‌کند و رئیس آن نیز از طرف رئیس قوه قضاییه انتخاب می‌شود که در حال حاضر ریاست آن با آقای احمد تویسرکانی راوری است. این سازمان به امور مربوط به اسناد و املاک کشور می‌پردازد و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و دفاتر اسناد رسمی زیر نظر این سازمان ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.

وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

به طور کلی وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه موضوعات ثبت معاملات و ثبت شرکت‌ها و هم چنین ثبت املاک و دارایی‌هایی ایرانیان است که در یک دسته بندی می‌توان وظایف آن را به ۴ وظیفه اصلی تقسیم کرد:

۱- ثبت املاک

۲- اجرا کردن اسناد رسمی

۳- ثبت شرکت‌ها، ثبت علائم و ثبت اختراعات

۴- ایجاد دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و دفاتر طلاق

آدرس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: تهران، خیابان فیاض بخش، ضلع شمال شرقی پارک شهر

تلفن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ۰۲۱۶۳۹۲۰۰۰۰

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس