سرلشکر سلامی -نمایه

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: موشک بالستیک از لحاظ فناوری یکی از پیچیده ترین فناوری های جهان است. موشک بالستیک انحصارا در اختیار حداکثر سه کشور جهان است که یکی از آنها ما هستیم.

به گزارش مشرق، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در دهمین کنگره بین المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور، گفت: من معتقدم دانشجویان علوم پزشکی امروز ما امتداد دهندگان نخبگان پزشکی کشور مانند ابوعلی سینا، ذکریای رازی، خواجه نصیر طوسی و... هستند. 

وی در ادامه خطاب به دانشجویان حاضر در جمع بیان کرد: من فکر می‌کنم که دانشجویان احیای کنندگان عصر طلایی تمدن اسلام و ایران هستید. رخسار شما آینده مملکت است.  علمی که شما در پی گرفته‌اید علم حیات و دانش زندگی است. از منظر قرآن اگر کسی یک انسان را زنده کند انگار تمام بشریت را زنده کرده است. هرکسی که یک نفر را احیا کند به اندازه احیا همه انسان‌ها ارزشمند است. 

سردار سلامی تاکید کرد: دانش پزشکی واقعا دانش خداشناسی و علم توحید است. خداوند با خلق هر انسان یک دنیا ساخته است. تمام علوم ریاضی، مکانیک و... در بدن انسان به کار گرفته شده است. دانشجویان علوم پزشکی درباره یک دنیا تحقیق و پژوهش می‌کنند. 

وی در ادامه گفت: دانش پزشکی بسیار سخت است. چون که یک پزشک قرار است امانت‌های عالم خلقت را درمان کند. پزشک نمی‌تواند طبق یک فرمول عمل کند. هر بیمار یک شخصیت و یک مسئله جداگانه دارد.  یک پزشک باید بتواند در عرض ده دقیقه مشکل بیمار را تشخیص دهد بنابراین این مسئله نیاز به دانش بسیار زیادی دارد. 

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کسی که پزشک می‌شود باید اعتماد به نفس، دانش زیاد، فروتنی، رفتار محترمانه با بیمار ، وجدان و نشاط داشته باشد.  

سرلشکر سلامی تاکید کرد: ایران در دوران کرونا کشورهای پیشرفته جهان در عرصه پزشکی را جا گذاشت.

وی در ادامه بیان کرد: آینده شما و آینده این کشور بهم گره خورده است. کشور ایران در زمینه پزشکی در حال پیشرفت است و در دنیای پزشکی،  ایران جز کشورهای خوب است. 

سردار سلامی اظهار کرد: من به کادر پزشکی کشور افتخار می‌کنم که تا کنون خصوصا در دوران کرونا توانستیم یک رکورد خوبی در عمل داشته باشیم که بخش عظیمی از این مسئله به قلب مهربان و وجدان پاک آن ها باز می‌گردد.

وی در ادامه بیان کرد: کشور ما در حال پیشرفت است اما دشمنان ما دوست ندارند که ما با ذهن شکوفای جوانانمان آینده کشور را بسازیم. امروز کشور ما با فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و انواع پدیده‌های نوظهور در دانش بیوشیمی،  بیو فیزیک، ژنتیک و... حرفی برای گفتن دارد و در حال رشد هستیم. 

سلامی گفت: یک زمانی حتی خوراکی‌های ما از خارج از کشور وارد کشور می‌شد ما حتی برای خوراک هم محتاج کشورهای دیگر بودیم اما الان در فناوری‌های نوظهور در حال پیشرفت هستیم. جوانان ما دوران گذشته را ندیده‌اند. ماهایی که گذشته را دیده‌ایم متوجه پیشرفت امروز می‌شویم. 

فرمانده سپاه پاسداران افزود: بسیاری ها به ما می‌گویند که دشمن توهم ذهن شماست اما توهم نیست واقعیت است. جوانان ما باید آینده کشور را بسازند کشورهای غربی حقی در کشور ما ندارند. هرکسی بخواهد به کشور و جوانان ما آسیب برساند آن را حذف خواهیم کرد.

وی با اشاره به پرتاب ماهواره نور، گفت: پرتاب ماهواره در عصر محاصره علمی کار بسیار بزرگی است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: موشک بالستیک از لحاظ فناوری یکی از پیچیده ترین فناوری های جهان است. موشک بالستیک انحصارا در اختیار حداکثر سه کشور جهان است که یکی از آنها ما هستیم. دشمنان دوست ندارد بر اساس استعدادهای جوانان وطن مان را بسازیم.

وی افزود: امروز به حدی از توانمندی رسیده‌ایم که پهپادهای ما قادراند در چند هزار کیلومتر دورتر هر نقطه‌ای از شناور در حال حرکت را که بخواهیم با هوش مصنوعی مورد هدف قرار دهند.

سلامی تاکید کرد: اگر از فضای تلاش و جهاد علمی دور شویم به دوره‌ واردات ماکارانی و پنیر برمی‌گردیم. دشمنان می‌گویند شما صلاحیت داشتن دانش هسته‌ای را ندارید. می‌خواهند ما را تحقیر کنند. ما از فصل تحقیر عبور کردیم و به عزت رسیدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    23 6
    یه دونه از این موشکهای مدل قدیمی بلا استفاده رو به من بدید تا توی دیوار بفروشمش و با پولش برم 12 تا از دندون هام رو عصب کشی و روکش کنم.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      9 9
      داداش شما هزینه ترمیم دندونت رو نداری حرفی نیست/ تعجب از دوازده میلیون ایرانی است که هر سال هزینه می کنند و به ترکیه می روند و دندانهای شان خراب است؛ عزیزانی که به ترکیه می روید. حداقل یک سال هزینه رفتن به ترکیه را خرج دندان های تان بکنید
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      1 1
      تو دندونت ارزش هم ندارد
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      1 1
      کار کن پول در بیار بقیه هم دارند همین کار رو می کنند
  • ناصر IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    5 4
    سردار من یک بنده خدا هستم و چیزی ندارم و فقط مطالعه میکنم . سردار عزیز از ساختارهای اطلاعاتی بخواهید برای هر مدیر دولتی و تجاری یک شناسنامه دقیق و شفاف ایجاد کند و با هدایت این افراد صالح میدانهای پیشرفت را برای ایران ده ها برابر کنید . حرکت دشمن را به فرصت تبدیل کنید و فشار اقتصادی مردم را با تکنیکهای انحضاری سپاه کم کنید . من چیزی ندارم تا تقدیم کنم ولی جانی دارم مال شما ولی پا ندارم که کنار شما باشم . یا علی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    7 16
    کسی که از خداوند می ترسه از هیچکس دیگری نمی ترسه ، خدا قوت دلاور
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    18 4
    جایی که دکل نفتی میدزدن!
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      7 7
      حرف مفت کنتور نداره ! خبر دکل نفتی رو تا آخر می خوندی ...
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    4 4
    امریکا ،ایران نهایتا چین
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    10 0
    ایران در جنگ غذا و جمعیت شکست بسیار سختی خورده است/ در توانمندی تان شکی نیست وارد حوزه پرورش دام صنعتی از تمام حیوانات حلال گوشت شوید و باعث کاهش قیمت گوشت و افزایش جمعیت شوید / بچه های دهه پنجاه و شصت، بسیاری شون هنوز ازدواج نکرده اند
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      7 1
      البته نحوه توزیع " یارانه پنهانِ" سوخت و ارد و شکر و دارو و .... در ایران را ، حتما اصلاح کنید وگرنه هر چه تولید کنید از گوشت و شکر و ارد و.... با قیمت دولتی برای کشورهای همسایه و حتی دشمنان ایران در منطقه فرستاده خواهد شد/ حتی داعشی های سوریه و عراق، کردهای کومله و.... از قند و شکر و ارد و دارو و بنزین یارانه ای ایران استفاده می کنند. واقعا جای تاسف است. مطمئن باشید. روزی که یارانه پنهان در ایران حذف شود در کشورهای همسایه زلزله اقتصادی می شود
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      3 0
      صنعت تولید دارو و مواد بهداشتی و غذایی، بخصوص نشانِ حلال از بزرگترین و سودافرین ترین صنایع جهان است / جای نفت را به راحتی در اقتصاد ما می گیرد
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      0 1
      آخر استاد اعظم دامپرور بحث دامپروری چه رابطه با بحث امنیت و موشک وماهواره دارد مگر اینکه امراض نهفته داری
  • کاضمی نیا CA ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    29 1
    تورم را چه میتوانید کنترل کنید ؟ بیکاری را چه طور ؟ قیمت ذلار چی؟
  • DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    39 4
    حریف چهارتا طالبان در مرز ها نشدید . همین حالا هم کنترلی روزی مرزها ندارید . اِهن و تُلُپ تا کی ؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      6 5
      ایران هرگز نباید با طالبان و .... در افغانستان، حتی به خاطر اب وارد جنگ بشود/ هزینه جنگ با طالبان را صرف آوردن اب از دریای عمان به کویر مرکزی ایران می کند/ ضمنا طالبان گوساله ای است که ناتو و امریکا زاییده است و خودِ آمریکا باید بیاید و این گوساله را بزرگ کند/ کشورهای چین و پاکستان و دیگر کشورهای همسایه منطقه جغرافیایی افغانستان ارتش های قوی دارند؛ آنها با طالبان وارد جنگ شوند. و حتی هزینه جنگ با طالبان را بدهند./ نه ایران/ نزدیک به بیست میلیون مهاجر افغانی در ایران، پاکستان، ترکیه و .... هست انها برگردند به کشورشان و کشورشان را اصلاح کنند؛ نه اینکه ایران با طالبان بجنگند
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      2 1
      با هزینه جنگ با طالبان می توان تونل هایی در رشته کوه البرز ایجاد کرد که سیلاب های مناطق شمالی کشور را جمع اوری کرده و به نزدیک ترین نقطه در استان های سمنان و تهران و قزوین انتقال داد( این طرح شدنی است چون شما فقط به انتقال اب و تونل برای رسیدن به نزدیک ترین نقطه نیاز دارید./ نه به جاده و اسفالت و تونل و پل و امکانات جاده سازی) حتی این طرح را برای مناطقی که در سمت غرب و سیل خیز زاگرس هستند می توان انجام داد و تونلی می توان ایجاد کرد که در فصل های بارش و سیل در مناطق سیل خیز، سیلاب را به نزدیک ترین نقطه در سمت شرق زاگرس اورد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 4
    ای کاش می تونستید درست کنید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    13 2
    خیلی خوب و عالی برای معیشت مردم چه کردین و می کنین!
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      2 7
      هر کسی وظیفه ای بر عهده دارد هر چند سپاه بسیج و ارتش ما بسیاری از بار دولت ها را در موارد خاص بر دوش داشته و در میادین حضور داشته اند . خه حالا که فرصت انتخاب و هوش و فراست داریم با تجارب گذشته و حال و میزان عملکرد و شرائط . مسئولیت خود را با شرکت در انتخابات بر عهده گرفته و با انتخاب اصلح در درجه اول بخودمان کمک میکنیم . بعد هیچ جای دنیا مخصوصا با شرایط ویژه که ما داریم با اجی مجی یکمرتبه اوضاع تغییر و متحول نمیشود . همین مبارزه با فساد ببینید چقدر مهم هست و با دقت و داشتن وقت کافی باید عمل شود تا افرادی که زخم میزنند بدرستی شناسائی و با ادله محکم و موشکافانه نزد قاضی بروند . تا بسیار از کاهلی و سستی ها که برخی در دستگاه ها موجب رنج دیگران میشوند . از ورودی و خروجی مبادی کشور تا وسط و اقصی نقاط . اونی که ما نیاز داریم و بحق طلب داریم اصلاح اموری هست که مانع رشد بیشتر در زمینه های مختلف است که بمانند چوب لای چرخیدن بهتر چرخ اموراتی هست که مسئولان در نظر دارند و تاکید بر آن دارند . همین سامانه یکپارچه دولت و یا یکسان سازی وجوه به خزانه و امور متعدد بانکی از وام های مختلف تا بنگاه داری و ارز و غیره . چمقدار وقت و انرژی و هزینه صرف شده و هنوز که امیدواریم همه به سامان برسد . الی موارد مجلس و غیره ، ما هم امیدواریم هر چه پیشتر میرویم با تلاش توفیقات دولت هم بیشتر شود و با مهار تورم و گرانی اوضاع اقتصادی سامان گیرد و دغدغه ها کم و کمتر و بیرنگ شوند
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      4 6
      معیشت و اقتصاد مربوط به وزارت خانه ها و سازمان های اقتصادیه ، عجیبه این نکته به این سادگی رو نمی فهمی . مراکز اقتصادی هم از اول انقلاب تا الآن بیشتر سال ها دست غربگراها و کدخدا دوست ها بوده .
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 1
    سردار خدای متعال شما رابرای مقاصد عالیه کشور حفظ کند ونفسهای گرمتان بهمه ملت ایران برسه .نوید سربلندی وسرافرازی کشورعزیرمان فقط درسایه وحدت کلمه است باید زمینه فکر کردن وساختن بهترین ها را برای دانشمندان ومبتکرین ومخترعین کشور که الحمدالله کم هم نیستند فراهم کنیم قطعا تلاش اینها درحوزه های مختلف کشور کمتر از جهاد ورزم درمیدانها نیست .حمایت مادی ومعنوی ازآنان سبب انجام کارهای بزرگ ومنحصر بکشور مان خواهد بود من شخصا اعتقاد دارم آنهایی که هرروز برعلیه کشور وملت نقشه های شومی میکشند وقتی پیشرفت کشور وسطح تواناییهای ما روزافزون ببینندمایوس تر از گذشته خواهند شد پس نتیجه زحمات آنها درفرایند های مختلف امنیت وآرامش را برای کشور فراهم کرده است که کمتر به این قسمت توجه شده است .امیدوارم روزی برسه که ما درفضا حضور انسانی داشته باشیم آرزو میکنم که گردانهای جنگنده رزمی به جنگنده های ساخت داخل که صدرصد ساخت داخل باشد مجهز شوند ووقتی بالای سرم بپرواز درمیایند اشک شوق بریزم .دعا همیشگی ما بدرقه راه همه کسانیکه که به آینده کشور می اندیشند ومایه تحصین همه مردم میشوند
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 7
    امپراطوریِ محورِ مقاومت
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 1
    ایران نباید حتی به اندازه هزینه یک عدد نان در جنگ با طالبان هزینه کند و شریک باشد./ مهاجران و مردم افغانستان و کشورهای عضو ناتو و تمام کشورهای همسایه منطقه جغرافیایی افغانستان برای هر هزینه ای اعم از مالی و جانی، لجستیک و .... از ایران جلوتر هستند.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    کمدی نویس شده است
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    حق آبه چی شود سردار
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    تمام علوم ریاضی، مکانیک و... در بدن انسان به کار گرفته شده است."
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      0 0
      باور کن اصلا نمی دونی مکانیک چی هست
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    مسئول در و اختلاس گر رو نمی‌تونید نقطه زنی کنید
  • رسول FI ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    به نظر من بجای اینکه اینقدر از خودتان تعریف کنید سعی کنید رسانه ها را در دسترس کاربران قرار دهید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس