مقصودلو: بهترین پیروزی تاریخ شطرنج تیمی ایران ثبت شد

ملی‌پوش شطرنج ایران، گفت: مقابل ازبکستان برنامه داشتیم و به برتری دست یافتیم. این بهترین پیروزی تاریخ تیمی شطرنج ایران بود.

به گزارش مشرق، پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران پس از برد تیم ملی شطرنج برابر ازبکستان، اظهار داشت: امروز تقریبا صددرصد راه کسب مدال را طی کردیم. می‌توانم با جرات بگویم که مدال بازی‌های آسیایی قطعی شده و ما همه تمرکز و تلاشمان را روی طلا خواهیم گذاشت.

وی درباره بازی با ازبکستان گفت: این دیدار بسیار مهم بود و به هیچ چیز به جز برد ازبکستان فکر نمی‌کردیم. استراتژی که داشتیم جواب داد و روی میزهایی که می‌خواستیم به تساوی رسیدیم و روی میز طباطبایی که با مهره سفید بازی می‌کرد و از لحاظ درجه بالاتر بود، پیروز شدیم تا مقابل ازبکستان به پیروزی دست پیدا کنیم.

شطرنج‌باز تیم ملی با اشاره به وضعیت ازبکستان گفت: آنها قهرمان جهان هستند و در آخرین المپیاد جهانی توانستند به قهرمانی برسند و این نشان می‌دهد تیم بسیار قدرتمندی هستند. این بهترین پیروزی تاریخ تیمی شطرنج ایران بود.

مقصودلو درباره نتیجه‌ای که مقابل عبدالستاروف کسب کرد، بیان کرد: وی قهرمان رپید جهان است. چندین بار با هم بازی کرده‌ایم و هم او را برده‌ام و هم او من را برده اما در این بازی مهره سفید را داشت و برد. در بازی‌های تیمی، بار روی دوش مهره سفید است اما من با مهره سیاه محکم بازی کردم و هیچ شانسی به وی ندادم. محکم بازی کردن من و ایدنی با مهره سیاه و نتیجه‌ای که گرفتیم، دل بقیه بچه‌ها را قرص کرد.

استاد بزرگ شطرنج ایران درباره کسب مدال در هانگژو، گفت: کسب مدال که قطعی است اما برای بهبود رنگ آن می‌جنگیم. با این نتایج حیف است طلا نگیریم. فردا یک بازی فینال‌گونه با هند داریم و اگر برنده شویم، طلای ما قطعی است. هند با تیم اصلی خود آمده و رنک تمامی بچه‌ها از جمله من حریفانمان پایین‌تر است اما چیزی کم نداریم و به برد امیدواریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس