حملات هوایی ترکیه به مواضع پ ک ک در پاسخ به حمله تروریستی آنکارا

به دنبال حمله تروریستی روز یکشنبه در آنکارا، وزارت دفاع ترکیه از حمله به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال حمله تروریستی روز یکشنبه در آنکارا پایتخت ترکیه و پذیرش مسئولیت این حمله از سوی گروه پ ک ک، وزارت دفاع ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق حمله کرد.

براساس گزارش الجزیره، بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه، جنگنده‌های این کشور شامگاه یک شنبه ۲۰ مقر حزب کاگران کردستان را در شمال عراق بمباران و منهدم کرده است.

وزارت دفاع ترکیه با اعلام این موضوع تاکید کرده است که نیروهای مسلح ترکیه برای امنیت ملت و مرزهای آن به مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد.

پیش از این وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که یکی از عوامل حمله تروریستی به وزارت در نزدیکی این وزارتخانه و پارلمان ترکیه از اعضای حزب کارگران کردستان بوده است.

رسانه‌های محلی ترکیه صبح دیروز (یکشنبه) از وقوع یک حمله تروریستی در نزدیکی وزارت کشور و پارلمان ترکیه در آنکارا و کشته شدن دو عامل این حمله و زخمی شدن دو مأمور پلیس ترکیه خبر دادند.

«علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در واکنش به حمله تروریستی آنکارا گفت: امروز تروریست‌ها شکست خوردند و تروریست‌ها همواره در تحقق اهدافشان شکست خواهند خورد.

گروه تروریستی پ‌ک‌ک شامگاه یکشنبه مسئولیت حمله تروریستی در آنکارا، پایتخت ترکیه را بر عهده گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    خاک برسر حکومت عراق که اجازه میده یک کشور زپرتی به خاک کشورش حمله کنه!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    ناز شستش
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    آره خوشحال باش مشرق اون کردها میتونن نقش ترمز عردوقان باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس