اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی امروز در آنکارا، تصریح کرد که کشورش به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد و تروریست‌ها را در حیاط خلوت خودشان نابود خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در پی انفجار تروریستی امروز (یکشنبه، ۱ اکتبر) در نزدیکی ساختمان‌های وزارت کشور و پارلمان ترکیه در مرکز آنکارا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داد و تصریح کرد: امروز تروریست‌ها شکست خوردند و تروریست‌ها همواره در تحقق اهدافشان شکست خواهند خورد. 

رسانه‌های محلی ترکیه صبح امروز (یکشنبه) از وقوع یک حمله تروریستی در نزدیکی وزارت کشور و پارلمان ترکیه در آنکارا و کشته شدن دو عامل این حمله و زخمی شدن دو مأمور پلیس ترکیه خبر دادند.

«علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

رئیس‌جمهور ترکیه امروز، تصریح کرد: ما تمام تدابیر لازم برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی را اتخاذ  می‌کنیم و به جنگ خود علیه تروریسم ادامه می‌دهیم. کشورهای بزرگ، سازمان‌های تروریستی را بر ما مسلط کردند و ما توانستیم بر آن‌ها فائق آییم. ما بر خطرهای بزرگ مرتبط با تروریسم در داخل و خارج غلبه کردیم. ما یک نوار امنیتی در مرزهای جنوبی ترکیه برای حفظ امنیت کشورمان احداث کردیم. ما تروریست‌ها را در حیاط خلوت خودشان از بین خواهیم برد.

اردوغان افزود: به سازمان گولن و هیچ سازمان تروریستی دیگری اجازه نخواهیم داد که بار دیگر رویکار آیند. در خصوص سازمان‌های تروریستی که تحت پوشش فرهنگی به کشورمان می‌آیند، هوشیاریم. سازمان‌های تروریستی، آخرین نفس‌های خود را می‌کشند، چون ما همواره آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم. 

فرصت بزرگ ترکیه برای دستیابی به یک قانون اساسی مدنی جدید 

چند ساعت پس از وقوع انفجار امروز در مرکز آنکارا، پارلمان ترکیه، نخستین جلسه خود پس از پایان تعطیلات را برگزار کرد و رئیس‌جمهور ترکیه نیز، پس از آغاز نشست پارلمان، گفت: با وجود خیانت‌ها و محاسبات تنگ نظرانه موجود، مردم ترکیه به پارلمان خود اعتماد دارند. تنها میراثی که به دست نسل‌های آینده ما می‌رسد، این پارلمان با تنوع و تجربه دموکراتیک است.

وی افزود: ما به کمک به تمام مظلومان و ستمدیدگان در جهان ادامه خواهیم داد. کشور ما با موانع زیاد و تلاش‌های متعددی برای کودتا مواجه شد، اما ما موفق شدیم بر همه آن‌ها موفق شویم. فرصت بزرگی برای انتقال ترکیه به قانون اساسی مدنی جدید و رهایی از شکاف‌های موجود در قانون اساسی کنونی داریم. 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه بر ضرورت رهایی از «میراث کودتاها» در ترکیه و تدوین یک قانون اساسی جدید با مشارکت همه نیروها اقشار سیاسی تاکید کرد و گفت: «قانون اساسی کنونی بیش از ۲۰ بار اصلاح شده است... من در مورد یک قانون اساسی مدنی فراگیر و جامع صحبت می‌کنم که اجماع و گفت‌وگو را به همراه دارد و شایسته صدمین سالگرد تاسیس ترکیه است».

جنگ اوکراین موجب مشکلات اقتصادی در سراسر جهان شد

اردوغان در ادامه خیلی کوتاه به جنگ اوکراین پرداخت و گفت که این جنگ موجب ایجاد مشکلات اقتصادی در سراسر جهان شد. 

دیگر در پشت در اتحادیه اروپا منتظر نمی‌مانیم

وی رفتار اتحادیه اروپا در قبال ترکیه را غیرعادلانه توصیف کرد و گفت که این نهاد به وعده‌های خود با وجود پایبندی ما به تعهداتمان عمل نکرد. اتحادیه اروپا با ما مغرضانه و نه بی‌طرفانه رفتار می‌کند و ما از این به بعد، دیگر پشت درِ آن، منتظر نخواهیم ماند. ما برای پیوستن به اتحادیه اروپا امتیازدهی نمی‌کنیم و اگر نتیجه آن، لغو پروژه عضویت ما باشد، اشکالی ندارد.

آذربایجان به حقوقش رسید

رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص آذربایجان و پرونده قره‌باغ نیز گفت: «حقوق به صاحبانش در آذربایجان بازگشته است و ما خدا را شکر می‌کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    5 17
    امنیت ترکیه برای بیرون راندن امریکا لازمه. ترکیه نباید بشکنه.
    • DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      مرگ بر رجب هیتلر عردوغان تروریست فتنه‌گر
    • رضا IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      3 0
      رجب نوکر آمریکا و مطیع دستورات کاخ سفید است!! ترکیه عضو ناتو پیمان جنگ افروز آمریکا و نوکران اوست !! پس جهاد با رجب جهاد فی سبیل الله است
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 0
      کار اردوغانه. بیشتر شبیه خودکشی بود تا انفجار تروریستی
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    12 3
    باد نکار که طوفان درو خواهی کرد
  • ایران IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    7 2
    بزودی ترکیه جمهوری اذربایجان را اشغال حواهد کرد
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    9 5
    اینکه کشورهای بزرگ تروریست ها را بر کشورهای اسلامی مسلط کردند درست است اما یکی از کسانی که در این راه کمک کردند تا تروریست ها پا بگیرند اردوغان بود!! خداکند که فهمیده باشد! که غربی ها قابل اعتماد نیستند...
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    7 2
    بالاخره چاقو دسته خودش رو خواهد برید...
  • US ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    5 10
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک ملتی
    • رضا IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 0
      چیزی به نام ملت تورک نداریم آذری ها بخشی از قوم ایرانی ماد هستند
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      1 0
      لعنت بر شردوغان تروریست منافق و ترکیه تروریست
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      1 0
      لعنت بر شردوغان تروریست منافق و ترکیه تروریست
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    8 3
    می‌تونه کار خود اردوغان باشه ....
  • رسول GB ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 3
    پس من در اشتباه بودم چون اخبار نوشته؟// پ‌ک‌ک" مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را برعهده گرفت
  • رضا IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 0
    رجب جان ریشه های تروریسم در آب و خاک اندیشه های آنارشیستی تو و امثال تو در این منطقه جای دارد!! از قدیم گفته اند چاقو دسته خودش را نمی برد پس خود زنی نکن!!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 0
    لعنت بر شردوغان تروریست منافق و ترکیه تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس