کد خبر 1531031
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی انتفاضه فلسطین با انتشار ویدئویی با صدای شهید آوینی نوشت: امروز سالروز انتفاضه ی مسجدالاقصی است، انتفاضه ای که سال ۲۰۰۰ جرقه خورد.

۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی، آریئل شارون، مشهور به قصاب صبرا و شتیلا- که عضو کنست رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود بود- در اقدامی قبیح در حالی وارد صحن مسجد الاقصی شد که پیش از او هیچ یک از مقامات رژیم اشغالگر جرأت چنین هتک حرمتی را به خود نداده بودند. این تجاوز قبح شکنانه که برآمده از روح بیمار و هتاک شارون بود، انفجاری را در فلسطین به وجود آورد که هنوز هم یادآوری آن، بر جان صهیونیست ها هراس می افکند. انفجاری که چیزی نمانده بود تا موجودیت صهیونیست‌ها را بر باده بدهد و تنها با خیانت خائنان به ملت فلسطین، مانع فروپاشی رژیم صهیونیستی شد. او در این اقدام شنیع، طی اظهاراتی اعلام کرد مسجدالاقصی یک مکان یهودی خواهد ماند.

این اقدام شارون از هما آغاز با مقاومت و اعتراض فلسطینی‌ها مواجه شد و در درگیری‌هایی که در همان زمان به وجود آمد کمتر از 10 فلسطینی به شهادت رسیدند. برخی آمار متفاوت تا 20 کشته را نیز ذکر کرده‌اند. اما همین اقدام شارون موجب شد تا انتفاضه‌ای شعله ور شود که 5 سال به طول انجامید.

روز ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۰ فلسطینیان با حضور گسترده در نماز جمعه پس از اقامه نماز به تظاهرات پرداختند نتیجه این تظاهرات درگیری شدید با پلیس رژیم صهیونیستی بود که منجر به کشته شدن دهها فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر شد. آتش این اعتراض به تمام فلسطین کشیده شد و تمام کرانه باختری و نوار غزه در آتش انتفاضه مسجدالاقصی فرو رفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس