گفتگوی صربستان و روسیه درباره «پاکسازی نژادی» در کوزوو

همزمان با ابراز نگرانی کرملین از وضعیت خطرناک در کوزوو، رئیس جمهور صربستان نیز در دیدار با سفیر روسیه، از اقدام دولت خودخوانده این منطقه برای «پاکسازی نژادی بی‌رحمانه» صرب‌ها صحبت کرد.

به گزارش مشرق، «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان امروز (دوشنبه) با «الکساندر بوکان-هارچنکو» سفیر روسیه در بلگراد دیدار و درباره بحران کوزوو گفتگو کرد.

ووچیچ طی بیانیه‌ای درباره این دیدار گفت که به سفیر روسیه درباره پاکسازی نژادی بی‌رحمانه‌ای که دولت خودخوانده کوزوو علیه صرب‌ها در این منطقه اعمال می‌کند، گزارش داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «خرسندم که سفیر روسیه به درخواست‌های طرف صرب در بحران کوزوو گوش می‌دهد. من به او درباره این واقعیت که آلبین کورتی نخست‌وزیر خودخوانده کوزوو مشغول انجام پاکسازی قومی وحشیانه‌ای در این منطقه با حمایت جامعه جهانی است، اطلاع‌رسانی کردم».

رئیس جمهور صربستان در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست تا به تشکیل منطقه رسمی اجتماع صرب‌ها در شمال کوزو با حضور نیروی پلیس صربستان کمک کند تا از درگیری‌های بیشتر جلوگیری شود.

بر این اساس، ووچیچ روز یکشنبه نیز با بیان اینکه سه صرب در درگیری با پلیس آلبانیایی کوزوو در شمال این منطقه کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند، گفته بود که شورای امنیت ملی صربستان در روزهای آتی تصمیمات جدی در این‌باره اتخاذ خواهد کرد.

امروز همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که کرملین به دقت در حال بررسی وضعیت خطرناک منطقه کوزوو و درگیری بین صرب‌ها و نیروهای امنیتی این منطقه است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «وضعیت در کوزوو بسیار دشوار است. ما در این منطقه شاهد یک نگرش سنتی جهت‌دار نسبت به صرب‌ها هستیم. وضعیت بسیار، بسیار متشنج و بالقوه خطرناک است، ما آن را به دقت زیر نظر داریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    اوکراین مدعی است که فرمانده ناوگان روسیه در دریای سیاه را کشته است اوکراین مدعی شده است که فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه را هفته گذشته در حمله موشکی بی سابقه به مقر نیروی دریایی در شبه جزیره کریمه کشته شده است.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    ضدحملات اوکراین اصلا هم کند نیست بلکه با برنامه می باشد و تا سه ماه دیگر خط دوم که تابستان تمام نشده الان شکسته خط آخر هم شکسته خواهد شد روسیه تا سه ماه دیگر دریای سیاه را از دست خواهد داد چون حاضر به هزینه کرد نیست خلاصه جنگ هزینه های مالی و انسانی دارد که روسها حاضر به پرداخت ان نیستند شاید هم مربوط به مدیریت جنگ در ارتش روسیه می باشد روسیه نیرویهای داوطلب باید تشکیل دهد مثل بسیج مردمی که هر موقع بخواهند وارد جنگ شوند و هر روز بخواهند از جنگ خارج شوند و از تمامی احاد مردم روسیه استفاده بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس