واشنگتن خواستار توضیح لهستان در مورد قطع حمایت از اوکراین شد

پس از آنکه مقامات ورشو اعلام کردند ممکن است کمک‌های نظامی خود به کی‌یف را قطع کنند، واشنگتن خواستار توضیح لهستان در مورد قطع حمایت از اوکراین شد.

به گزارش مشرق، به گزارش بلومبرگ، این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: لهستان به حمایت از اوکراین متعهد است، اما موضع دقیق ورشو نامشخص است.

وی افزود: ماتئوش موراویتسکی نخست‌وزیر لهستان اوایل این هفته اعلام کرد که این کشور ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده است و این موضوع باعث تشدید اختلاف میان ورشو و کی‌یف شده و همین امر، موجب تضعیف اتحاد حیاتی در نبرد اوکراین علیه روسیه خواهد شد.

در همین ارتباط یک دیپلمات اروپایی ناشناس با بیان اینکه مقامات لهستانی به همتایان خارجی خود اطمینان داده‌اند که کشورشان به حمایت نظامی از اوکراین، هر چند در حجم کمتر ادامه خواهد داد، تاکید کرد: توقف کامل حمایت نظامی ورشو از اوکراین می‌تواند وحدت ناتو را تضعیف کند.

آندری دودا رئیس‌جمهور لهستان سه‌شنبه در اظهاراتی در حاشیه سخنرانی‌های مجمع عمومی سازمان ملل، اوکراین را با فردی در حال غرق شدن مقایسه کرد که می‌تواند ناجیان خود را به زیر بکشد. دودا بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: خوب است اوکراین به خاطر داشته باشد از ما کمک دریافت می‌کند و به یاد داشته باشد ما همچنین کشور ترانزیتی به اوکراین هستیم.

چند ساعت بعد زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به تلافی این سخنان گفت این خطرناک است که بعضی از دوستان اروپایی اوکراین در یک تئاتر سیاسی هم‌بستگی را کم کم رها می‌کنند و از مساله غلات یک سوژه مهیج می‌سازند.کمیسیون اروپا پیشتر ممنوعیت ورود غلات اوکراین به پنج کشور اروپایی را که به پایان رسیده بود، تمدید نکرد و کی‌یف نیز با اعمال محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از انباشت غلات خود در اتحادیه اروپا موافقت کرد.

این در حالی است که سه کشور لهستان، اسلواکی و مجارستان با انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا تاکید کردند که به طور یکجانبه بر واردات غلات اوکراین ممنوعیت اعمال می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    دلش خواسته قطع کرده. چه پررو هستن این یانکی های عوضی
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    دوسال دیگه خود آمریکا هم حمایت رو قطع می کنه،حالا ببین کی گفتم
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    2 0
    وقتی نوکری یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش رو بکنی برای هر تصمیمت باید جواب پس بدی!!
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    چه جالب .عجب دنیایی شده
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    اربابان گاوچران عصبانی شدند. احتمالا لهستان لقمه بعدی برای روسیه هست. تاریخ مصرف اش تموم میشه اگه ادامه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس