کد خبر 1525822
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبرِ خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوتاه اما گویاست:

قرارداد تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران، رو به اتمام است. دولت بایدن با انتقال ۶ میلیارد دلار وجوه مسدود شده ایران، از کره جنوبی به بانک‌های قطر و آزادی پنج زندانی ایرانی در آمریکا موافقت کرده. بلینکن، مجوزها (معافیت از تحریم ها) را یکشنبه امضا کرده و بایدن روز دوشنبه به کنگره اطلاع داده است.

دولتی که کمترین برآوردی درباره احتمال براندازی داشته باشد، حاضر نمی شود این گونه به حریف امتیاز بدهد و مزدوران خود را در اپوزیسیون، بیش از پیش سر خورده کند.

این، یکی از ده ها مصداق برای گزارش هایی است که امثال نشریه "فارن افرز"، ظرف چند ماه گذشته منتشر کرده اند:

«ایران، تخم‌ مرغ‌ هایش را از سبد برجام برداشته، چرا که اهرم هسته‌ای را بدون کسب منافع وعده داده شده، از دست داد».

«موقعیت ایران در ماه‌های اخیر، بدون توافق با آمریکا بهبود یافته است».

«تحریم‌ها علیه ایران، از سر درماندگی و بیش از ‌اندازه تک ‌بعدی‌ است. همه چیز به افول آمریکا بر می‌گردد. رؤسای‌ جمهور مأیوس، تیر کمتری در کمان دارند. تحریم نه تنها افول آمریکا را آشکار می‌کند، بلکه باعث شتاب آن شده و دائما اوضاع را بدتر می‌کند».

«ایران در دهه‌های اخیر توانسته با همکاری کشورهایی مانند چین و روسیه، اتحادی را علیه واشنگتن تشکیل دهد. ایران با حمایت از سوریه توانست نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد و در یمن و لبنان به موفقیت‌هایی دست یابد. این پیروزی ‌ها سبب شده کشورهایی مانند چین و روسیه، وارد تعامل با ایران شوند... بایدن باید از موقعیتی که در آن قرار دارد ناراضی باشد. شرائط ایران در مقایسه با یک سال قبل، پیروزمندانه است. [آیت‌ الله] خامنه‌ای، بقای انقلاب را در مقابل آمریکا تضمین کرده و خاورمیانه را به منطقه‌ای تبدیل می‌کند که ایران پس از ۴۴ سال تلاش، قدرت مسلط در آن است.»

در آمریکا و غرب، اتفاق نظر کم سابقه ای پدید آمده است:

آرون دیوید میلر مذاکره‌کننده سابق، فارین پالیسی: «آمریکا میان انواع بحران‌ها مجبور به توافق است. هیچ توافق خوبی با ایران وجود ندارد و این انتخاب، بین بد و بدتر است. برای دولت آمریکا که گرفتار مجموعه از معضلات، از جنگ اوکراین و روسیه تا رقابت با چین است و انتخابات را در پیش دارد، تلاش برای جلوگیری از افزایش تنش، یک بازی هوشمندانه است. آخرین چیزی که بایدن به آن نیاز دارد، تنش با ایران است».

اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: «دولت بایدن، تسلیم ایران شد. توافق برای آزادی ۶ میلیارد دلار از اموال ایران، نشانه ضعف دولت آمریکا است».

اکونومیست: «تفاهم با ایران و پاداش دادن به این کشور خطرناک است، اما آمریکا چاره دیگری ندارد».

متیو کانتینی تحلیلگر امریکن اینتر پرایز: «بایدن با حقارت در حال امتیاز دادن به ایران است».

المانیتور: «موفقیت‌های ایران، آمریکا را مجبور به توافق می‌کند».

نشریه فرانسوی نوول ابزرواتور: «آمریکا به خاطر بلبشوی پدید آمده در اثر جنگ اوکراین و به هم خوردن ائتلاف‌های قدیمی، مجبور به واگذاری امتیاز به ایران شده است».

بی بی‌سی: «هیچ گزینه‌ای روی میز دولت آمریکا برای فشار به ایران باقی نمانده است».

وال استریت ژورنال: «رهبر ایران به شکل هوشمندانه، در حال تشکیل خاورمیانه بدون آمریکاست».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    8 32
    آفرین بر همه افراد چیز فهم و دارای بصیرت برای شناخت اقتدار امروزی ایران
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    با همین دست فرمان چند وقت دیگر کاخ سفید را حسینیه میکنیم. حالا ما میگیم دیگران (منافق صفت و امثال آن مثل اپوزیسیون درمانده) استهزا کنند. وقتی که شد مطمئنا چشم های شان گرد خواهد شد.
  • محمود IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    کدام امتیاز پول‌های سرقتی مردم مظلوم ایران با پس گردنی جاسوسان و وطن فروشان وطنی در حال استرداد هست.چه امتیازی در دنیای کنونی قانون جنگل حکم فرما هست اگر ضعیف باشی طعمه گرگهای دنیا خواهیم شد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    39 14
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      9 28
      تا چشمت در بیاد کدخدا پرست احمق یه متن مسخره رو هی کپی کن و ارسال کن تا جونت در بیاد دم پوتین گرم که زلنسکی دلقک رو با خاک یکسان کرد
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      سگی نزن اصلش گیربار
    • هادی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      2 19
      :))) چقدر سوزش شدید بوده! زنده باد ایران اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس