کد خبر 1524726
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
دیدار هیئت رسانه‌ای ایران با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق

هیئت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران امروز در بغداد با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، هیئت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه در بغداد با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد و نخست وزیر عراق در این دیدار تأکید کرد که روابط تاریخی بین کشورهای منطقه می‌تواند کلید ثبات و رفاه مردم آن منطقه باشد.

نخست وزیر عراق با استقبال از هیئت رسانه‌ای ایران گفت: روابط تاریخی و مستحکمی که دو کشور همسایه را به هم پیوند می‌دهد و همچنین روابط مذهبی و اجتماعی که باعث تقویت روابط برادری بین مردم عراق و ایران می‌شود، ارج می‌نهیم.

السودانی همچنین به نقش پیشگام و محوری عراق در منطقه اشاره کرد و گفت که اتخاذ سیاست تقریب دیدگاه‌های منطقه‌ای تلاشی برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.

نخست وزیر عراق به رویکرد دولت عراق برای ایجاد مشارکت‌های اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان تاکید کرد و گفت: روابط تاریخی بین کشورهای منطقه می‌تواند کلیدی برای ثبات و رفاه مردم آن باشد.

هیئت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز از استقبال گرم نخست وزیر عراق قدردانی کرد و گفت: از تلاش‌های دولت و ملت عراق در میزبانی از میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی در مراسم اربعین تشکر و قدردانی می‌کنیم.

هیئت رسانه‌ای جمهوری اسلامی به راهپیمایی عظیم اربعین امسال اشاره کرد و گفت: در سال جاری شاهد بالاترین اهتمام و علاقه مسلمانان به این مناسبت بزرگ بودیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس