کد خبر 1522122
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
هادی محمدی نمایه

امریکا برنده میدان جنگ است، با صادر کردن بحران مالی و اقتصادی به اروپا، شرایط خود را بهبود بخشیده، انبار تسلیحات فرسوده، به میدان جنگ اوکراین صادر شده تا سلاح‌های جدید جای آن را در زاغه‌ها بگیرند.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: هرچه از عمر جنگ اوکراین می‌گذرد، ماهیت امریکایی آن بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. تصویر این‌گونه است: اگر با ده‌ها هزار تحریم قرار بوده روسیه ویران و آرزوهای برژینسکی برای تجزیه روسیه به «دولت‌چه‌های کوچک» محقق شود، امروز اقتصاد روسیه جلوتر از آلمان است درحالی که اقتصاد اروپا کاملاً ویران شده و موتور اقتصادی اروپا در آلمان هم در بحران به‌سر می‌برد. اوکراین به مرز پذیرش تقسیم و تجزیه رسیده تا توصیه‌های کیسینجر در دستور کار قرار گیرد.

امریکا برنده میدان جنگ است، چون هم اروپا را غارت کرده و هم با صادر کردن بحران مالی و اقتصادی به اروپا، شرایط خود را بهبود بخشیده، انبارها و زاغه‌های تسلیحات فرسوده، به میدان جنگ اوکراین صادر شده تا سلاح‌های جدید جای آن را در زاغه‌ها بگیرند. سلاح‌های ارسالی، بخشی در میدان نبرد نابود می‌شود و بخش عمده آن به دست مافیای چندملیتی، در بازارهای جنگ آفریقا و دسته‌جات تروریستی در سوریه و عراق انبار می‌شود تا جغرافیای فتنه و جنگ‌های جدید و محدود را سامان دهند.

اوکراین بدهکار اصلی امریکاست و هدف‌های جنگ علیه روسیه، راه به‌جایی نبرده درحالی که امریکا برای فرسایش بیشتر روسیه، ویرانی کامل اروپا و سلطه امنیتی و اقتصادی بیشتر بر آن و دمیدن جان تازه به اقتصاد بیمار امریکا، حاضر نیست به بحران در اروپا پایان دهد. نشانه‌هایی از گسترش جنگ در مرزهای لهستان با بلاروس با سرعت درحال شکل‌گیری است و تدارک تسلیحاتی با شتاب باورناپذیر در حال آماده شدن است.

روسیه از ماه‌ها قبل با استقرار کلاهک‌های تاکتیکی هسته‌ای و موشک‌های راهبردی در بلاروس و استقرار هزاران نفر از نیروهای واگنر در بلاروس، مقدمات گسترش جنگ به دریای بالتیک و جمهوری‌های کوچک جدا شده از اتحاد شوروی (لتونی و لیتوانی) و لهستان را مهیا کرده است. معنای این شرایط این است که اروپا در چشم‌انداز ۱۰ ساله، از جنگ و پیامدهای گوناگون جنگ‌افروزی امریکایی در رنج خواهد بود. اگرچه ماکرون گاه‌گاهی دهان به اعتراض باز می‌کند، ولی این طراحی جنگی برای این است که در صف‌بندی‌های جهانی، اروپا، هیچ امکانی برای گریز از مرکز امریکایی نداشته باشد تا درکنار چین قرار گیرد یا در جایگاه بی‌طرف در منازعات بزرگ‌تر جهانی، خود را مصون نگه دارد. اگرچه این جنگ‌افروزی امریکایی، برای امریکا مزیت‌ساز است، ولی در حاصل‌جمع نهایی، غرب را فرتوت و ضعیف‌تر خواهد کرد.

سیاست‌ورزان کشورمان باید، به‌خوبی به این روندها توجه داشته و با تحکیم منافع در چارچوب رویکردهای شرقی، طی دو تا سه سال آینده که عربده‌های استعماری اروپا فروکش می‌کند، به فرصت‌هایی بیندیشند که در اروپا و غرب شکل می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    5 6
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    2 3
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    6 3
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      2 2
      وظیفه تک تک شما غربگدایان به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید، به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد ان شاء الله !!!
    • حمید IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 3
      واقعا برای این سطح از بی اطلاعی ( یا نفهمی آگاهانه ) متاسفم . ایران عزیز حقیقتا در آینده نزدیک نه تنها بر غرب آسیا بلکه بر کل دنیا آقایی خواهد کرد و این زمانی فرا می رسد که مردم دنیا می فهمند تا امروز با چشم بند غرب ( رسانه ها ) به زندگی نگاه کرده اند و به هوش ایرانی ها تحسین خواهند گفت که از سال 1357 اختیار خود را به دست گرفتند . این تکانه های اقتصادی ( معیشتی ) ، سیاسی و ... همه طوفان هایی است که آرامیش بعد را نوید می دهد، فقط کافی است به خود و توانایی های خود اعتماد کنیم و از تفرقه و پذیرش هر حرف بی اساس و مستندی بپرهیزیم و البته چشممان به رهبرمان باشد . تاریخ ملتی به بزرگی ملت ایران و رهبرانی به بزرگی رهبران ایران ( امام خمینی و امام خامنه ای ) نداشته است . ایم واقعیت را بزودی خواهید دید .
  • انقلابی منطقی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    6 1
    از آسمان ایران خبر داری!!؟؟
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 4
      برای غربگداهای اغتشاشو بسیار تاریک و برای مردم عادی معمولیه، سؤال بعدی!!!
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    7 0
    غصه شون رونخورفکرمردم باش که بالاترین بیکاری ورکورد پیری جمعیت دنیاروداره به اینا سخت بگذره تموم میکنن هرچند توبانکداری ازسرگیجه ای های ما اسلامیترن
  • منتقد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    1 2
    روسیه رو به تجزیه و فروپاشی است ، شاید تنها شانس روسیه برای بقا ، بازگشت به عصر شوروی باشد. زیرا روسیه بدون داشتن ایدئولوژی مغایر با غرب چیزی نیست جز ادامه شکست های تزاری
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    4 2
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • FR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    همزمان فرانسشه هم از افریقا بیرون رانده میشود و وضعیت اروپا از این هم اسفبار تر خواهد شد
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    چارچوب رویکردهای شرقی؟!!! هزینه های روزنامه جوان از رپرتاژ آگهی تامین می گردد؟
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    تمام سیاستهای آمریکا از قبل برنامه ریزی شده و روی محاسبه و دقیق هست ما با مسیولین که فرق ۲۰۶ رو از لندکروز تشخیص نمی‌دن نمی‌تونیم به مصاف اونا بریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس