کد خبر 1521997
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
ادعای آمریکا: چین به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند

یک رسانه چینی در گزارشی مبنی بر مذاکرات چهارنیم ساعتی وزیران بازرگانی چین و آمریکا را عقلانی، صریح و سازنده توصیف کردند.

به گزارش مشرق، در بیانیه‌ای وزارت بازرگانی چین که یک نسخه آن در تارنمای روزنامه گلوبال تایمز امروز (سه شنبه هفتم شهریور) منتشر شد آمده است در جریان نشست وزیران بازرگانی چین و آمریکا، دو کشور بر ایجاد یک کانال ارتباطی تجاری جدید بین خود، شامل کارگروهی متشکل از مقامات چینی و آمریکایی و نمایندگان تجاری دو کشور برای یافتن راه‌حل‌هایی در مورد موضوعات خاص به توافق رسیدند.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا روز یک شنبه (پنجم شهریور) برای گسترش روابط دو جانبه به پکن پایتخت چین سفر کرد.

این بیانیه افزود: چین و آمریکا توافق کردند در مورد مسائل کنترل صادرات با یکدیگر ارتباط داشته و حداقل در سال یک بار دیدار دو جانبه داشته باشند. و همچنین رایزنی های فنی بین کارشناسان دو کشور در زمینه گسترش حفاظت از اطلاعات تجاری محرمانه در طی مراحل صدور مجوز اداری انجام می شود، نیز تاکید کردند.

اولین تبادل در مورد مکانیسم ارتباطی برای کنترل صادرات روز امروز سه شنبه در پکن برگزار شد.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا در دیدار با «وانگ ونتائو» وزیر بازرگانی چین با اشاره به اهمیت حفظ روابط اقتصادی پایدار بین چین و آمریکا، گفت: واشنگتن به دنبال "رقابت سالم" است و هیچ قصدی برای جلوگیری از توسعه اقتصادی چین ندارد.

وی افزود:ما معتقدیم اقتصاد رو به رشد چین که طبق قوانین عمل کند به نفع هر دوی ما است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس