کد خبر 1516532
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
زندانیان در بحرین دست به اعتصاب غذا زدند

گروهی از زندانیان بحرینی در اعتراض به شرایط بد انسانی در زندان مرکزی بحرین، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش مشرق، یورونیوز عربی روز جمعه با انتشار این خبر نوشت: اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بحرین از زندان مرکزی «جو» آغاز شد که محل نگهداری بسیاری از زندانیان سیاسی است.

جمعیت وفاق ملی بحرین در بیانیه ای اعلام کرد که زندانیانی که اعتصاب غذا کرده اند به شرایط بد خود در سلول و نگهداری به مدت ۲۳ ساعت در روز به همراه ممنوعیت اقامه نماز، اعتراض دارند.

شرایط بد نگهداری زندانیان پیش تر مورد اعتراض برخی وکلا و حقوقدانان بحرینی نیز قرار گرفته است.

در این بیانیه در صفحه فیس بوک جمعیت وفاق ملی بحرین آمده است که نیروهای امنیتی بحرین در زندان مرکزی «جو» در رسیدگی به بیمارانی که دچار بیهوشی و اغما می شوند، کاملا خونسرد رفتار و همچنین در تشکیل پرونده و اعزام زندانیان بیمار بدحال به مرکز درمانی کوتاهی می کنند.

طاهر الموسوی یکی از اعضا جمعیت وفاق ملی بحرین ساکن بیروت به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که زندانیان درخواست بسیار ساده ای دارند و مسوولیت اتفاقات جاری در زندان های بحرین بر عهده دولت این کشور است.

وی افزود: بدرفتاری با زندانیان، آنها را ناچار به اعتصاب غذا کرده است تا ابتدایی ترین امکانات انسانی به ویژه دسترسی به درمان را مطالبه کنند.

وی گفت: زندانیان مجبورند در یک سلول تاریک به مدت ۲۳ ساعت در روز بمانند که واقعا تحملش غیر ممکن است و ما از سازمان ملل و وزارت امور خارجه کشورهای اروپایی می خواهیم از خاستگاه اخلاقی در این خصوص موضعگیری کنند.

الموسوی همچنین خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی و رسیدگی آنی به وضعیت زندانیان در بحرین از منظر انسانی شد.

در همین حال یکی از مسوولان زندان مرکزی جو به این خبرگزاری آمریکایی گفته است که تعدادی از زندانیان، از پذیرفتن ظرف غذایی که در اختیارشان گذاشته شده، خودداری کرده اند.

اعلام همبستگی شیخ سلمان با اعتصاب غذاکنندگان

شیخ علی سلمان از رهبران قیام مردم بحرین که درزندان بسر می برد نیز در همبستگی با زندانیان دیگر دست به اعتصاب غذا زده و از پذیرش مرخصی دیدار با خانواده هم خودداری کرد.

منابع بحرینی در فضای مجازی اعلام کردند که شیخ سلمان از اجازه ملاقاتی که از سوی اداره زندان ها به او داده شده بود، خودداری کرده است.

این درحالی است که هفته گذشته، مقامات بحرین حاضر نشدند به او برای شرکت در مراسم تشییع و بزرگداشت عمه اش مرخصی بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس