کد خبر 1515995
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
جلسه نخست‌وزیر عراق برای مدیریت زیارت اربعین

نخست وزیر عراق و هیات دولت این کشور جلسه‌ای را برای مدیریت هرچه بهتر زیارت میلیونی اربعین برگزار کردند.

به گزارش مشرق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با کمیته دائم عالی زیارت‌های میلیونی و کمیته عالی زیارت اربعین امسال جلسه‌ای را شامگاه سه شنبه برگزار کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق در این جلسه مسائلی مانند برنامه‌های تدوین شده و تأمین خدمات لازم به خصوص درباره انتقال میلیون‌ها زائر عراقی و خارجی و اقدامات وزارت کشور و تسهیلات ارائه شده در مرزها برای میزبانی زائران ارائه و بررسی شد. همچنین اقدامات انجام‌شده برای تأمین خدمات درمانی و حمل و نقل و برق و نوسازی جاده پیاده‌روی اربعین و دیگر خدمات لازم مورد بحث قرار گرفت.

نخست وزیر عراق در این جلسه بر اهمیت تلاش برای اجرای موفق زیارت اربعین در همه بخش‌های امنیتی و خدماتی تأکید کرد و گفت که دولت اهمیت بسیاری به زیارت‌های میلیونی در عراق می‌دهد و این مسئله نیازمند تنظیم برنامه راهبردی کلان است. او همچنین از کمیته دائم زیارت‌های میلیونی خواست که برنامه‌های خود را به صورت حساب‌شده و با در نظر گرفتن افزایش هر ساله شمار زائران و با هماهنگی همه طرف‌های ذیربط تنظیم کند.

السودانی در ماه گذشته دستور تشکیل کمیته عالی دائمی زیارت‌های میلیونی را به ریاست مدیر دفتر نخست وزیر صادر کرد. این کمیته مسئولیت برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های راهبردی برای پذیرایی از میلیون‌ها زائر در همه استان‌ها و گذرگاه‌های مرزی و فراهم کردن خدمات لجستیک لازم را بر عهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس